نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

ریزر شرکت نوپای نکست بیت را خریداری کرد

کمپانی ریزر استارتاپ نکست‌بیت، فعال در حوزه‌ی طراحی اسمارت‌فون، را تصاحب کرد.

بنا به اخبار فناوری، ظاهراً ریزر (Razer)، تولیدکننده‌ی مطرح تجهیزات گیمینگ، می‌خواهد حساب ویژه‌ای روی دستگاه‌های موبایل باز کند. این کمپانی آمریکایی به‌تازگی استارتاپ نکست‌بیت (Nextbit) را تصاحب کرده است؛ شرکت نوپایی که سابقه‌ی عرضه‌ی اسمارت‌فونی اندرویدی به نام رابین (Robin) را در کارنامه‌اش دارد. ریزر در مهرماه کمپانی THX، پیشتاز استانداردهای صوت و تصویر، را خریداری کرده و پیش از آن هم اویا (Ouya)، سازنده‌ی کنسولی اندرویدی اویا، را به مجموعه‌اش اضافه کرده بود.

ما هنوز از جزئیات معامله‌ی ریزر و نکست‌بیت اطلاعی نداریم؛ اما می‌دانیم که توسعه‌دهنده‌ی رابین قرار است فروش این گوشی هوشمند را متوقف و در جایگاه یک واحد مستقل، با ریزر همکاری کند.

تام ماس (Tom Moss)، رئیس نکست‌بیت، در وبلاگ این کمپانی نوشته است:

نکست‌بیت به‌عنوان واحدی مستقل، درون ریزر فعالیت خواهد کرد و روی طراحی و تجربیات منحصربه‌فرد مبتنی بر موبایل تمرکز خواهد داشت. به‌زبان ساده‌تر، ما دقیقاً همان کاری را انجام خواهیم داد که از ابتدا انجام می‌دادیم؛ اما در مقیاس بزرگ‌تر و به‌شکلی بهتر.

استارتاپ نکست‌بیت پیش از این، طراحی رابین و پشتیبانی از آن را بر عهده داشت. این اسمارت‌فون با جمع‌آوری سرمایه‌های مردمی ساخته شد و به‌عنوان «گوشی موبایل مبتنی بر پردازش ابری» به فروش رسید. رابین که به سیستم‌عامل Nextbit OS مجهز بود، می‌توانست اطلاعات اپلیکیشن‌ها و داده‌های کاربر را به‌شکلی هوشمند میان دستگاه و فضای ابری جابه‌جا کند. نکست‌بیت قصد دارد تا فوریه‌ی سال آینده (بهمن-اسفند ۹۶) پشتیبانی‌اش از Robin را ادامه دهد.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده