نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷

فروش و سود شرکت کپکام کاهش یافته است

طبق آخرین آمار و ارقام ارایه شده توسط شرکت کپکام، شاهد کاهش فروش و سود این شرکت ژاپنی هستیم.

شرکت کپکام به تازگی گزارش مالی ۹ ماه اخیر خود را که در ماه دسامبر ۲۰۱۶ به اتمام رسیده است منتشر کرده و شاهد کاهش فروش و سود شرکت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

آمار ذکر شده برای فروش مبلغ ۴۷۲ میلیون دلار بوده که نسبت به ۵۰۳ میلیون دلار سال ۲۰۱۵ با کاهش ۶ درصدی مواجه شده است. سود قبل از بهره و مالیات طبق گزارشات مبلغ ۴.۵ میلیون دلار بود که شاهد کاهش ۵۱ درصدی آن نسبت به سال گذشته هستیم. مجموع سود کپکام در بازه زمانی ۹ ماه ۲۴ میلیون دلار عنوان شده است. نسبت به زمان مشابه در سال قبل، شاهد سقوط ۶۰ درصدی این رقم هستیم.

در بیانیه منتشر شده توسط شرکت، کپکام گفته است در این مدت به دلیل عرضه پی در پی دستگاه‌های واقعیت مجازی، شرکت روی این تکنولوژی تمرکز کرده است. تکنولوژی که با باز‌ی‌‌ها بسیار سازگار بوده و احتمال به وجود آمدن یک بازار جدید به لطف آن وجود دارد. به همین علت، کپکام تحت چندین سازماندهی مجدد بوده و ساختار مدیریتی خود را تقویت کرده تا بتواند بخش‌های توسعه خود را اصلاح کند.

کپکام گفته است تلاش‌های صورت گرفته در چند رسانه به آن‌ها اجازه داده تا از قدرت منابع محتوای غنی و ارتقای حضور خود بهره ببرند، در حالی که ارزش نام تجاری خود را با همکاری در تولید محتوای مربوط به بازی‌های محبوب افزایش دهد. تولید مجموعه انیمیشنی تلویزیونی Monster Hunter Stories به عنوان یکی از نکات کلیدی به همراه Resident Evil: Voice of Gaia که یک اجرای تئاتر موزیکال در ژاپن است، برشمرده شده است.

در مورد بازی‌ها، کاهش فروش نسبت به سال گذشته به عدم وجود بازی‌های محبوبی مانند بازی Monster Hunter Generations در سال ۲۰۱۵ نسبت داده شد که برای کنسول دستی 3DS منتشر شده و محبوبیت فراوانی هم کسب کرد. از فروش بازی Dead Rising 4 که در ماه دسامبر ۲۰۱۶ برای رایانه‌ های شخصی و ایکس‌باکس وان منتشر شد هم «قدرتمند» یاد شده در حالی که فروش Monster Hunter Stories «ضعیف» بیان شده است. عرضه مجدد بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 6 به صورت دیجیتالی هم تحت کنترل و پیش بینی قبلی عمل کرده‌ است.

در مورد آینده هم کپکام گفته است که کمپین فروش قدرتمندی را برای عرضه دو بازی بزرگ شرکت یعنی بازی Resident Evil 7 Biohazard و Monster Hunter XX برای 3DS برنامه ریزی کرده است. بازی Resident Evil 7 در تاریخ ۵ بهمن منتشر شد و کپکام ۲.۵ میلیون نسخه از بازی را در هفته انتشار روانه بازار کرد. این آمار کمتر از آمار عرضه اولیه بازی‌های Resident Evil 5 و Resident Evil 6 است و یکی از دلایل سقوط سهام کپکام همین مورد بیان شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده