نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

نخستین بازی کوجیما قبل از Metal Gear هیچگاه منتشر نشد

هیدئو کوجیما فاش کرد که‌ قبل از ساخت بازی Metal Gear، بر روی پروژه دیگری کار می‌کرده که در نهایت لغو شد.

در خلال همایش دو روزه‌ RTX Sydney که‌ به وسیله Rooster Teeth در شهر سیدنی در حال برگزاری بود، هیدئو کوجیما، خالق مجموعه Metal Gear، قسمت‌هایی از ابتدایی‌ترین مراحل آغاز به کارش به عنوان بازی‌ساز را با هوادارانش به اشتراک گذاشت.

کوجیما در ابتدا با ارسال رزومه خود به کمپانی‌های بسیاری، درخواست کار داد. وی هر بار طرح‌های متفاوتی به آن‌ها ارائه می‌داد. او حتی به دنبال استخدام در شرکت‌هایی رفت که‌ ارتباطی به صنعت بازی‌سازی هم نداشتند. او حتی پیشنهاد همکاری با یکی از آن‌ها را نیز دریافت کرد (که در نهایت، خودش به آن‌ها پاسخ منفی داد.)

زمانی که او سرانجام به عنوان یک طراح بازی‌سازی مشغول به کار شد، واقعا نمی‌دانست که چطور یک بازی بسازد! و در این مورد تنها به جوانیش تکیه کرد که او را به سمت جلو هل می‌داد. جالب است بدانید بازی‌ای که او در ابتدا و قبل از طراحی Metal Gear ساخت، به مرحله انتشار نرسید و پس از مدتی متوقف شد.

در آن زمان، کوجیما واقعا نمی‌دانست چه کار باید بکند و هیچ تجربه‌ای هم نداشت که بر آن‌ها تکیه کند. اما او همچنان به طراحی بازی، داستان‌گویی، صحنه‌پردازی، برنامه‌ریزی و خلاصه همه چیزهایی که برای ساخت یک بازی مورد نیاز است، ادامه داد.

از این نظر، او احساس می‌کند که انسان خیلی خوش‌شانسی بوده که توانسته این کارها را انجام دهد. در این دوره زمانه، فکر کردن به همچین سناریوهایی برای سازندگان بازی‌های ویدیویی بسیار مشکل است.

نظر شما درباره بازی لغو شده کوجیما چیست؟ آیا آن بازی هم به خوبی سری Metal Gear درمی‌آمد؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده