نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Fire Emblem Heroes؛ بازی جدید نینتندو

با معرفی بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes، بازی موبایل جدید نینتندو، همراه زومجی باشید.

کمپانی نینتندو چند وقتی است که تمرکز زیادی روی عرضه بازی‌های موبایل از مجموعه‌های محبوب خودش کرده است. بازی موبایل پیشین آن‌ها یعنی بازی Super Mario Run که اولین بازی موبایل سوپر ماریو نیز محسوب می‌شود، با استقبال خوبی روبرو شد. البته به دلیل پولی بودن نسخه کامل این بازی و قیمت ۱۰ دلاری آن، افراد کمی به خرید بازی علاقه نشان دادند ولی در مجموع میزان دانلود‌های بازی عالی بود.

حال نینتندو برای بازی موبایل جدید خود سراغ یکی دیگر از سری بازی‌هایش یعنی Fire Emblem رفته است؛ مجموعه‌ای که مخصوصا در ژاپن محبوبیت زیادی دارد. بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes یک بازی موبایل رایگان (Free to Play) است که در این مطلب آن را معرفی کرده و نگاهی بر ویژگی‌هایش خواهیم داشت.

با اینکه فایل نصبی بازی حجم زیادی ندارد، ولی با احتساب دیتایی که باید دانلود کنید، حجم بازی به تقریبا ۵۰۰ مگابایت می‌رسد

اگر شما هم مثل من شناخت چندانی از سری Fire Emblem ندارید نگران نباشید؛ چرا که بازی موبایل جدید نینتندو خیلی زود شما را با مکانیزم‌هایش آشنا خواهد کرد و خیلی سریع درگیر بازی خواهید شد. با اینکه فایل نصبی بازی حجم کمی دارد، ولی پس از ورود به بازی و آغاز آن، ابتدا باید اجازه بدهید تا بازی حجمی در حدود ۸۰ مگابایت (که شاید در گوشی‌های مختلف متغیر باشد) را دانلود کند و پس از آن یک ویدیو سینمایی نمایش داده می‌شود و وارد بخش آموزشی بازی می‌شوید. پس از تمام کردن این بخش کوتاه دوباره باید اجازه دهید تا بازی این بار چیزی در حدود ۳۵۰ مگابایت را دانلود کند و پس از آن به نسخه کامل بازی دسترسی خواهید داشت. البته در اوایل بازی دیالوگ‌های طولانی به سبک بازی‌های ژاپنی ممکن است کمی حوصله‌تان را سر ببرد، ولی مطمئن باشید که در ادامه بازی دیگر خبری از این نوع دیالوگ‌های طولانی نیست.

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

سری بازی‌های Fire Emblem شباهت‌هایی از حیث گیم‌پلی به سری بازی‌های XCOM دارند و بازی‌هایی تاکتیکی/نوبتی هستند. بازی موبایل Fire Emblem Heroes نیز از این قاعده مستثنی نیست و با یک بازی تاکتیکی روبرو هستیم. گیم‌پلی بازی به شکل نوبتی است؛ به این صورت که شما باید در نوبت خودتان در نقشه حرکت کرده یا به حریف حمله کنید و سپس منتظر بمانید تا دشمن در نوبت خودش حرکاتش را انجام دهد.

Fire Emblem Heroes یک بازی بسیار کامل است که بخش‌های مختلفی در آن قابل بازی هستند. یکی از این بخش‌ها قسمت داستانی است که در آن باید در هر قسمت به یک منطقه سفر کرده و دشمنان را در آن منطقه شکست دهید. قسمت بعدی حالت Special Maps است که هر ۲۴ ساعت یک بار به‌روز می‌شود و با تمام کردن مرحله آن، هیرو جدیدی را به دست خواهید آورد. بخش Training Tower به‌تان اجازه می‌دهد تا با دشمنان مبارزه کرده و سطح هیرو‌های‌تان را سریع‌تر ارتقا بدهید. بازی همچنین یک قسمت چندنفره نیز دارد که در آن می‌توانید با دیگر گیمر‌ها مبارزه و شانس خودتان را برای کسب جوایز با ارزش امتحان کنید.

پس از تمام کردن هر مرحله از بخش داستانی، یک Orb به‌تان داده می‌شود که با جمع کردن این Orb‌ها، می‌توانید از قسمت Summon هیرو‌های جدیدی را آزاد کنید و سپس از آن‌ها در تیم‌تان استفاده کنید. تنوع هیرو‌های بازی بسیار بالا است و هریک از آن‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. برای مثال برخی از آن‌ها از کمان، برخی از شمشیر و دیگر سلاح‌های سرد و برخی از جادو برای مبارزه استفاده می‌کنند و حتی هیرو‌هایی که قادر به درمان کردن هم‌تیمی‌ها هستند نیز در بازی حضور دارند. این امر عمق استراتژیک زیادی به بازی می‌بخشد و انتخاب درست هیرو‌ها، می‌تواند تضمین‌کننده پیروزی در یک نبرد سخت باشد.

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

در قسمت Allies بازی می‌توانید هیروهای مختلف را مشاهده کنید و آن‌هایی را که می‌خواهید، برای شرکت در نبرد‌ها انتخاب کنید. در این قسمت همچنین می‌توان با پرداخت سکه‌هایی که در بازی به دست می‌آیند، سطح هیرو‌های تازه‌کار را ارتقا داد یا اینکه برای هیرو‌ها قابلیت‌های جدیدی فعال کرد. البته برای اینکه بتوانید قابلیت‌های جدید آن‌ها را فعال کنید، حتما باید SP کافی را که در نبرد‌ها و با ارتقای سطح به دست می‌آید، داشته باشند.

از حیث گرافیکی و صوتی نینتندو برای بازی جدید خود به هیچ وجه کم نگذاشته است. طراحی هیرو‌های بازی به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و این کیفیت بالای ظاهری در دیگر بخش‌های بازی نیز مشهود است. هر بار که می‌خواهید به یک نیروی دشمن حمله کنید یک انیمیشن کوتاه پخش می‌شود و این انیمیشن‌ها هنگام به دست آوردن هیرو‌های جدید نیز دیده می‌شوند. از حیث صوتی نیز شاهد افکت‌های صوتی نسبتا خوب و همچنین موسیقی زیبایی هستیم که در طول بازی پخش می‌شود.

بازی موبایل جدید نینتندو به صورت رایگان عرضه شده و طبق رسم رایج سایر بازی‌های رایگان موبایل، از پرداخت‌های درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند. برای هر نبرد در بازی، نیاز به انرژی (Stamina) خواهید داشت که به شخصه در تجربه‌ای که در این مدت از بازی داشتم، هرگز با کمبود آن روبرو نشدم که حس کنم بازی من را مجبور به پرداخت پول واقعی می‌کند. دیگر المان‌های بازی نیز شرایط مشابهی دارند و با بازی کردن و کمی صبر، می‌توان به صورت کاملا رایگان از بازی موبایل Fire Emblem Heroes لذت برد.

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes

در مجموع Fire Emblem Heroes یک بازی موبایل کامل است و حتی اگر مثل من هیچ تجربه قبلی از سری Fire Emblem نداشته باشید نیز می‌تواند برای‌تان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد. پس اگر به دنبال یک بازی موبایل اعتیادآور هستید، دانلود بازی Fire Emblem Heroes را پیشنهاد می‌کنیم:

دانلود بازی Fire Emblem Heroes

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده