نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

فروش بازی Minecraft از مرز ۱۲۱ میلیون نسخه عبور کرد

بازی Minecraft همچنان با قدرت تمام رو به جلو پیش می‌رود و طبق اعلام مایکروسافت، فروش بازی از مرز ۱۲۱ میلیون نسخه عبور کرده است.

در تازه ترین اخبار بازی، کمپانی مایکروسافت امروز با انتشار خبری اعلام کرد فروش مجموعه محبوب Minecraft به رقم ۱۲۱ میلیون نسخه رسیده و این اثر هم اکنون ۵۵ میلیون بازیکن منحصر به فرد دارد. این آمار به عنوان اولین ارقام ارایه شده پیرامون فروش بازی از ماه ژوئن سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود؛ در آن ماه مایکروسافت اعلام کرده بود بازی ۱۰۰ میلیون نسخه فروخته و ماهانه ۴۰ میلیون بازیکن منحصر به فرد دارد.

مایکروسافت رسیدن ماینکرفت به این مرحله برجسته را با چندین تصویر متحرک جشن گرفته که در آن‌ها فروش بازی Minecraft به حالتی طنز با مواردی دیگر مقایسه شده است.

سال ۲۰۱۴ بود که مایکروسافت مجموعه Minecraft را به همراه استودیو سازنده‌اش یعنی موجانگ (Mojang) به قیمت ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. گفته می‌شود مارکوس «ناچ» پرسون، خالق این مجموعه، مالک ۷۰ درصد از سهم استودیو موجانگ بوده و پس از خریداری شدن استودیو و ماینکرفت توسط مایکروسافت، این استودیو را ترک کرد.

پرسون در هنگامی رونمایی از این خرید عظیم مایکروسافت، در رابطه با معامله صورت گرفته اظهار داشت:

این در مورد پول نیست، در مورد خوش فکری من است.

بازی Minecraft برای رایانه‌های شخصی و تمامی کنسول‌های اصلی و البته پلتفرم‌های موبایل در دسترس است. در ضمن قرار است Minecraft به همراه بازی فرعی مجموعه یعنی Minecraft: Story Mode برای کنسول نینتندو سوییچ هم عرضه شود.

در سال ۲۰۱۴ بود که فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ایکس‌باکس، از احتمال ساخت دنباله‌ای برای Minecraft گفت:

نمی‌دانم که ساخت بازی Minecraft 2 کاملا عاقلانه باشد. انجمن پیرامون Minecraft به اندازه هر انجمن دیگری قدرتمند است. پیش از گرفتن مجوز انجام هر کاری، باید نیازها و علایق این انجمن را بیابیم.

فیلمی براساس بازی Minecraft قرار است توسط راب مک‌الهنی (Rob McElhenney) کارگردانی و در ماه مه سال ۲۰۱۹ اکران شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده