نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰

پیش بینی برندگان اسکار 2017 به کمک ریاضیات

تحلیلگر سرشناس هالیوود ریپورتر در جدیدترین تحقیقات خود، نتایج برندگان اسکار 2017 را توسط ریاضیات و آمار و ارقام پیش بینی کرده است.

بن زوزمر ریاضی‌دان و تحلیلگر هالیوود ریپورتر، طی چند سال گذشته توانسته با کمک ریاضیات و فاکتورهای مختلف برندگان اسکار را با تقریب خیلی خوبی پیش‌بینی کند. زوزمر دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ریاضیات کاربردی از دانشگاه هاروارد است و این ششمین سال متوالیست که با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند مراسم‌ اهدای جوایز گذشته، نمرات منتقدین و بنگاه‌های شرط‌بندی برندگان اسکار را پیش‌بینی می‌کند. او در جدیدترین تحقیقات خود برندگان اسکار 2017 را پیش‌بینی کرده که نتایج را در زیر مشاهده می‌کنید.

البته زوزمر به این نکته نیز اشاره می‌کند که با اینکه مدل ریاضیاتی او در سال‌های گذشته بسیار نزدیک به واقعیت عمل کرده، نتایج به دست آمده تنها احتمالات هستند و المان‌های انسانی را که در فیلم‌ها وجود دارد نمی‌توان با ریاضیات شبیه‌سازی کرد.

بهترین فیلم: لا لا لند (La La Land)

اسکار 2017

دور از انتظار نیست که با وجود ۱۴ نامزدی، مدل ریاضیات شانس لا لا لند (La La Land) را بیشتر از سایر رقبا پیش‌بینی کند. در واقع این مدل شانس پیروزی مجموع هشت فیلم دیگر را کمتر از لا لا لند می‌داند. فیلم «چهره‌های پنهان» (Hidden Figures) که جایزه‌ی انجمن بازیگران (SAG) را برد در رتبه‌ی دوم قرار دارد، چرا که سال گذشته فیلم «اسپاتلایت» (Spotlight) با وجود شکست در بسیاری از بخش‌ها، توانست جایزه‌ی انجمن بازیگران و سپس اسکار را از آن خود کند. «مهتاب» (Moonlight) و «منچستر کنار دریا» (Manchester by the Sea) نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند اما ظاهراً لا لا لند برنده‌ی بلامنازع اسکار 2017 خوهد بود.

بهترین کارگردان: دیمین شزل

اسکار 2017

آخرین باری که یک کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی انجمن کارگردانان شد ولی از کسب اسکار بازماند، به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد. راب مارشال برای فیلم «شیکاگو» جایزه‌ی انجمن کارگردانان را برد اما در اسکار به رومن پولانسکی برای فیلم «پیانیست» باخت. بنابراین جایزه‌ی انجمن کارگردانانِ دیمن شزل او را به شانس اول بردن اسکار بهترین کارگردانی تبدیل می‌کند. جایزه‌ی بفتا، ۱۴ نامزدی اسکار و چندین افتخار دیگر به پیروزی شزل در این بخش اشاره دارند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد: کیسی افلک

اسکار 2017

کیسی افلک تقریباً تمام جوایز منتقدین را از آن خود کرده و گلدن گلوب و بفتای امسال را نیز در مجموعه افتخارات خود دارد. اما دنزل واشنگتن با پیروزی‌اش در جوایز انجمن بازیگران رقیب سرسختی برای او به شمار می‌رود، بنابراین نباید دور از انتظار باشد که واشنگتن اسکار بهترین بازیگر مرد را به خانه ببرد.

بهترین بازیگر نقش اول زن: اما استون

اسکار 2017

به نظر می‌رسد در این بخش شاهد رقابت نزدیکی باشیم، چرا که ناتالی پورتمن در اوایل فصل جوایز چند جایزه برد و ایزابل هوپرت و اما استون هم در گلدن گلوب موفق بودند اما پس از گلدن گلوب 2017، اما استون با برنده شدن جایزه‌ی انجمن بازیگران و بفتا، شانس خود را برای دریافت اسکار بسیار افزایش داد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: ماهرشالا علی

اسکار 2017

مطلب مرتبط

مهم‌ترین فاکتور در پیش‌بینی این بخش جوایز انجمن بازیگران است و ماهرشالا علی با دریافت این جایزه در رتبه‌ی اول پیش‌بینی قرار می‌گیرد. اما علی در گلدن گلوب و بفتا موفق نبود و دِو پتل با دریافت جایزه‌ی بفتا رقیب او به شمار می‌رود. فراموش نکنید که سال گذشته مارک رایلنس در جوایز انجمن بازیگران موفق نبود اما اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: وایولا دیویس

اسکار 2017

بر خلاف بخش قبلی، تکلیف جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن تقریباً مشخص است. وایولا دیویس با پیروزی در تقریباً تمام مراسم‌های اهدای جوایز برای نقش‌آفرینی خود در فیلم Fences، بیشترین شانس را برای دریافت اسکار دارد و هرنتیجه‌ی دیگری که در مراسم اسکار رقم بخورد باعث شگفتی خواهد بود.

بهترین فیلمنامه اوریجینال: منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea)

اسکار 2017

این جذاب‌ترین پیش‌بینی اسکار 2017 است. فیلمنامه‌ی La La Land در حالی برنده‌ی گلدن گلوب شد که با برخی فیلنامه‌ی اقتباسی نیز مقایسه می‌شد چرا که در گلدن گلوب تنها یک جایزه‌ی برای فیلمنامه وجود دارد. Manchester by the Sea علاوه بر موفقیت در بفتا، نظر مثبت بسیاری از منتقدین را نیز به خود جلب کرد. معمولاً برای پیش‌بینی این جایزه، به نتایج جوایز انجمن نویسندگان رجوع می‌کنیم اما آن‌ها جایزه‌ را به Moonlight داده‌اند که آکادمی آن را یک فیلم اقتباسی در نظر گرفته است. بنابراین اختلاف بین دو نامزد اول بسیار کم خواهد بود منچستر کنار دریا تنها %۲.۳ بالاتر از لا لا لند قرار گرفته است.

بهترین فیلمنامه اقتباسی: مهتاب (Moonlight)

اسکار 2017

مهتاب در این بخش با اختلاف در صدر قرار می‌گیرد چرا که جایزه‌ی نویسندگان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و انجمن نویسندگان (در بخش بهترین فیلمنامه اوریجینال) را از آن خود کرده است. اما در مراسم‌هایی که این فیلم در میان نامزدها نبوده، فیلم Lion بفتا را برد و فیلم Arrival در انجمن نویسندگان (بهترین فیلمنامه اقتباسی) موفق بود. حالا که همه‌ی آن‌ها در یک بخش رقابت می‌کنند، فیلمنامه‌ی قدرتمند بری جنکینز شانس زیادی برای دریافت اسکار دارد.

بهترین انیمیشن: زوتوپیا (Zootopia)

اسکار 2017

در حالی که بسیاری موفقیت Zootopia را در اسکار غیر قابل انکار می‌دانستند، اما در واقع بخش بهترین انیمیشن یکی از نزدیک‌ترین پیش‌بینی‌های اسکار 2017 است. زوتوپیا جوایز زیادی از جمله گلدن گلوب و جایزه‌ی انجمن تهیه‌کنندگان را از آن خود کرده اما انیمیشن Kubo and the Two Strings بفتا را برده است و هر انیمیشنی که تا به حال برنده‌ی بفتا شده و نامزد اسکار نیز بوده، در اسکار نیز موفق بوده است. علاوه بر این کوبو در بخش جلوه‌های ویژه نیز نامزد شده که دومین انیمیشن تاریخ است که در این بخش نیز نامزد شده است. انیمیشن «کابوس قبل از کریسمس» در سال ۱۹۹۳ اولین بار به این افتخار دست پیدا کرد.

بهترین فیلم خارجی: تونی اردمن

اسکار 2017

بخش بهترین فیلم خارجی امسال حساسیت‌های بیشتری دارد. اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده که پیش از این برای فیلم جدایی برنده‌ی اسکار شده بود، اعلام کرد که به دلیل قانون منع ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. آیا این اقدام، رای‌دهندگان اسکار به انتخاب فروشنده ترغیب می‌کند؟ شاید. اما مدل ریاضیات نشان می‌دهد که این شاید برای پیروزی بر تونی اردمن آلمانی کافی نباشد. این فیلم جوایز بسیار در آمریکا و اروپا کسب کرده است.

اسکار 2017 بامداد فردا، دوشنبه ۸ اسفند ساعت ۳:۳۰ صبح با مراسم فرش قرمز آغاز خواهد شد. شما می‌توانید برای خواندن آخرین اخبار مربوط به این مراسم، به صفحه مخصوص اسکار 2017 زومجی مراجعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده