استودیوی سازنده بازی BioShock به Ghost Story تغییر نام داد
حدود سه سال پیش بود که استودیوی ایرشنال گیمز (Irrational Games)، خالق بازی BioShock و BioShock Infinite، به حالت تعطیل درآمد و تغییراتی ساختاری در آن آغاز شد. اکنون اخبار بازی از بازگشت این مجموعهی کوچک ولی مطرح به دنیای بازیسازی خبر میدهند؛ البته اینبار با نامی دیگر.
ایرشنال گیمز اکنون گاست استوری گیمز (Ghost Story Games) نام گرفته است. آنطور که در وبسایت این استودیو آمده:
گاست استوری بهدست ۱۲ تن از توسعهدهندگان سابق ایرشنال گیمز پایهگذاری شده است. ماموریت ما ساده است: برای آنهایی که آثاری را دوست دارند که پرسشی پیش رویشان بگذارد، بازیهای فراگیر و داستان-محور بسازیم. ما باور داریم که بازیهای جدید ما جذابیتهای فراوانی برای طرفداران بایوشاک خواهند داشت و در این میان، رویکرد جدیدمان به ما امکان میدهد تا تجربیاتی را رقم بزنیم که در آنها گیمپلی [هم] به اندازهی داستان چالشبرانگیز است.
متأسفانه دستاندرکاران گاست استوری به جزئیات بازیهایی که میخواهند بسازند اشارهای نکردهاند؛ اما جملاتی از آنها در وبسایت استودیو نقل قول شده که در یکی از این عبارات، جرمی کارسن (Jeremy Carson)، سرپرست فنی، به کار روی یک آیپی جدید اشاره کرده است.
همچنین سث کندال (Seth Kendall)، انیماتور ارشد، گفته است:
[برنامهی ما] تمرکز جدی روی تولید بازیهای Core برای گیمرهای Core است (گیمرهایی که نسبت به کژوالها طیف گستردهتری از بازیها را تجربه میکنند؛ اما به اندازهی بازیکنهای حرفهای روی مهارت داشتن و رقابت کردن تأکید ندارند)؛ پافشاری روی ساختن بازیهایی با داستانها و شخصیتهایی الهامبخش و جذاب که پیادهسازی آنها سطح کیفی بالایی داشته باشد؛ [و همینطور] شوق شدید به یافتن راهکارهایی نوآورانه برای مشکلاتی که دههها است گریبانگیر صنعت بازیسازی شدهاند. آیپی و دنیایی که در دست ساخت داریم، بسیار ویژه و اصیل است؛ ضمن اینکه هم شگفتانگیزی و هم خاطرهانگیز بودن را در دلاش جا داده است.
در آن زمان که بحث بسته شدن استودیو ایرشنال بهطور جدی مطرح شده بود، کن لوین (Ken Levine)، خالق بایوشاک، عنوان کرده بود که تیماش به زمان زیادی نیاز دارد تا روی طرحهای پروژهی بعدی کار کند. او گفته بود که نیاز دارد انرژیاش را روی «تیمی کوچکتر با ساختاری منسجمتر و ارتباطی سرراستتر با گیمرها» متمرکز کند. او همچنین خاطرنشان کرده بود که تغییر ساختاری استودیو، از جهاتی گروه را به روزهای آغازیناش باز میگرداند؛ زمانی که «تیمی کوچک برای مخاطبان Core [دنیای] گیمینگ بازی میساخت.»