// جمعه, ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

تمام بازی های آینده سری Halo از حالت Split-Screen پشتیبانی می‌ کنند

بانی راس به صورت رسمی اعلام کرد که تمامی بازی‌های آینده سری Halo در سبک تیراندازی از حالت Split-Screen پشتیبانی می‌ کنند.

بازی Halo 5: Guardians در زمان انتشار از هیچ‌گونه حالت Split-Screen (تقسیم صفحه) که یکی از معیارهای سری هیلو بود پشتیبانی نمی‌کرد که همین مورد نیز نقد‌های فراوانی را به کمپانی مایکروسافت وارد کرد. حال امروز استودیو 343 اینداستریز تایید کرد که تمامی بازی‌های آینده سری هیلو که در سبک تیراندازی باشند از حالت Split-Screen پشتیبانی خواهد کرد. 

این خبر را بانی راس، مدیر اجرایی استودیو 343 اینداستریز، در جریان سخنرانی خود در مراسم DICE 2017 تایید کرد. او گفت که نبود این ویژگی در Halo 5 یکی از تجارب دردناک برای کمپانی مایکروسافت بعد از گرفتن حق و حقوق این سری از استودیو بانجی بوده است. او در این خصوص گفت:

تمامی بازی‌های آینده سری هیلو در سبک تیراندازی از قابلیت Split-Screen پشتیبانی خواهد کرد. 

بانی راس همچنین اشاره کرده که مشکلات بازی Halo: The Master Chief Collection نیز یک درس برای مایکروسافت و این استودیو بوده است. از طرفی راس اشاره کرده که مشکلاتی از این قبیل در سری هیلو نه تنها برای اعضای استودیو و جامعه بزرگ هواداران این سری دردناک است بلکه اعتماد‌های جلب شده به برند هیلو را کاهش می‌دهد. 

در زمان عرضه بازی Halo 5: Guardians نیز فرانک اوکانر اعلام کرد که افزودن قابلیت Split-Screen به این اثر از طریق یک بروزرسانی تقریبا از هر جهتی غیر ممکن است. البته دلیل این که 343 اینداستریز تمامی انتقاد‌ها را به جان خرید و این ویژگی را در بازی هیلو پنج قرار نداد در واقع به هدف استودیو برای اجرای این اثر در فریم ریت ثابت ۶۰ باز می‌گشت. تیم سازنده نیز اعلام کرد که پیاده سازی این ویژگی باعث ایجاد یکسری مشکلات می‌شد و تقریبا از لحاظ تکنیکی ممکن نبود. از جهتی فرانک اوکانر اعلام کرده بود که تعداد کسانی که به انجام بازی‌های هیلو در حالت Split-Screen می‌پردازند بسیار کم هستند.

تاکنون بازی جدید شوتری در سری هیلو معرفی نشده است. از طرفی فیل اسپنسر نیز اعلام کرده بود که قسمت جدیدی از سری هیلو امسال عرضه نخواهد شد و گیمران می‌توانند به انجام بازی Halo Wars 2 بپردازند. البته این تصمیم مایکروسافت نیز منطقی به نظر می‌رسد چون تنها دو سال از عرضه آخرین بازی شوتر در سری هیلو گذشته و چندان منطقی نیست که با این سرعت ساخته جدیدی برای این سری به شدت پرطرفدار معرفی شود.

در جدیدترین اخبار بازی، بازی Halo Wars 2 بدون بخش چند نفره رتبه بندی شده منتشر شد. فیل اسپنسر نیز اخیرا در طی مصاحبه‌ای، ۲۰۱۷ را سالی بسیار هیجان انگیز برای ایکس‌باکس دانست.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده