نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

عبور بودجه بازی Pillars of Eternity 2 از مرز ۳ میلیون دلار

بازی نقش آفرینی Pillars of Eternity 2: Deadfire موفق شده به لطف حمایت‌های طرفداران، بیش از ۳ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند.

بازی Pillars Of Eternity که در سال ۲۰۱۵ و توسط استودیو آبسیدین عرضه شد، یکی از موفق‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی ایزومتریک چند سال اخیر بود. به همین دلیل هم خبر ساخته شدن نسخه دوم این بازی، افراد زیادی را خوشحال کرد. بر خلاف نسخه اول که بودجه خود را از یک کمپین کیک استارتر کسب کرده بود، سازندگان تصمیم گرفتند تا برای کسب بودجه ساخت بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire از طریق سایت فیگ اقدام کنند. تفاوت این سایت با کیک استارتر در این است که فیگ به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت علاقه داشتن، روی بازی سرمایه‌گذاری کرده و در سود نهایی آن سهیم باشند. البته امکان حمایت صرف از پروژه نیز در این سایت فراهم است.

هدف اولیه بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire، کسب بودجه ۱.۱ میلیون دلاری بود که تنها در عرض ۲۳ ساعت این پول با حمایت طرفداران جمع‌آوری شد. با این حال کمپین کسب بودجه بازی ادامه داشت و تا روز ۶ اسفند نیز در جریان خواهد بود. حال در جدیدترین اخبار بازی، آبسیدین اعلام کرده که بودجه بازی از مرز ۳ میلیون دلار هم رد شده است. ۱.۵۸ میلیون دلار از مبلغ جمع‌آوری شده توسط افرادی پرداخت شده که صرفا بدون داشتن چشم‌داشتی از آن حمایت کرده‌اند و ۱.۴۹ میلیون دلار هم توسط افرادی پرداخت شده که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در سود بازی سهیم خواهند بود. در مجموع ۲۶ هزار نفر تا به امروز از این بازی حمایت کرده‌اند.

آبسیدین به مناسبت رسیدن به چنین دستاوردی، متنی در سایت خود منتشر کرد که به شرح زیر است:

ممنون، ممنون و باز هم ممنون از تمامی شما طرفداران، حامیان و سرمایه‌گذاران که کمک کردید بودجه بازی از رقم شگفت‌انگیز ۳ میلیون دلار عبور کند. رسیدن به چنین نقطه‌ای واقعا عالی است و حال ما رکورد بیش‌ترین حامی برای یک کمپین فیگ را به نام خودمان ثبت کرده‌ایم. رسیدن به چنین جایگاهی فقط با حمایت‌های شما طرفداران عزیز میسر شده که مانند ما، دوست دارید بازی Pillars Of Eternity 2 یک اثر بسیار کامل و عمیق باشد. همچنین این خبر را هم اعلام می‌کنم که به لطف حمایت‌های شما، ما قادر خواهیم بود تا روابط عمیق بین کاراکتر‌ها را نیز در بازی بگنجانیم که قطعا باعث کامل‌تر شدن بازی می‌شود.

آبسیدین همچنین علاوه بر اینکه از گنجاندن روابط بین کاراکتر‌ها در بازی خبر داد، اعلام کرد که به‌زودی از یک ویژگی «فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز» دیگر بازی رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که بودجه بیشتر، به سازندگان بازی اجازه داده تا ویژگی‌های جذاب‌تر و بیش‌تری را در بازی قرار دهند. پیش از این و در زمان رونمایی از بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire، سازندگان وعده داده بودند که ویژگی‌های جدیدی چون شهر‌های پویا را در این بازی شاهد خواهیم بود.

بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire برای عرضه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ روی پی‌سی برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده