نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۴

سوپردیتا: بازی Horizon Zero Dawn فروشی شبیه به Uncharted 4 خواهد داشت

موسسه سوپردیتا اخیرا پیش‌بینی کرده که بازی Horizon Zero Dawn فروشی شبیه به Uncharted 4 خواهد داشت.

Horizon Zero Dawn، بازی انحصاری بزرگ بعدی کنسول پلی‌استیشن 4 است که در تاریخ ۱۰ اسفند منتشر خواهد شد. با اینکه این بازی یک IP کاملا جدید به حساب می‌آید، ولی موسسه سوپردیتا پیش‌بینی کرده که از حیث فروش، این بازی دست کمی از آثاری مثل بازی Uncharted 4 یا Metal Gear Soild V: The Phantom Pain نخواهد داشت.

در جدیدترین اخبار بازی، این موسسه پیش‌بینی کرده که بازی Horizon Zero Dawn تا پایان سال ۲۰۱۷ فروشی در حدود ۶ میلیون نسخه خواهد داشت و فروش نهایی آن هم در حدود هشت میلیون نسخه خواهد بود که این امر باعث می‌شود تا فروش بازی چیزی شبیه به فروش جدیدترین نسخه از سری بازی‌های آنچارتد و متال گیر باشد.

جوست ون درونن، رییس موسسه سوپردیتا، اعلام کرد که نمره‌های عالی بازی Horizon Zero Dawn، یکی از عواملی است که کمک زیادی به فروش این بازی خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرد که بازی جدید استودیو گوریلا گیمز برای سونی اهمیت بسیار زیادی داشته و در زمانی مهم منتشر می‌شود؛ چرا که فروش سخت افزار‌های بازی این روزها دچار افت شده و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. از این رو عرضه بازی‌هایی که بتوانند فروش خوبی داشته باشند، برای ناشرانی مثل سونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس سوپردیتا همچنین اعلام کرد که بازی Horizon Zero Dawn، از حیث دیگری نیز می‌تواند برای سونی مفید باشد؛ چرا که این بازی با نمره‌های خوبی که دریافت کرده، می‌تواند افراد بیش‌تری را برای خرید کنسول پلی‌استیشن 4 ترغیب کند. وی اعلام کرد که سونی تا به امروز تقریبا ۵۴ میلیون واحد پلی استیشن 4 فروخته است و این رقم در مورد ایکس‌باکس وان، معادل چیزی در حدود ۲۶ میلیون واحد است و بازی‌ای مثل Horizon Zero Dawn، باعث خواهد شد تا «فاصله بین میزان فروش این دو کنسول حتی بیش‌تر از قبل شود».

به هر حال بازی Horizon Zero Dawn با نمره‌های خیلی خوبی که دریافت کرده، می‌تواند فروش قابل توجهی داشته باشند. همچنین سونی برای تبلیغات پیرامون این بازی هم حسابی سنگ تمام گذاشته و تبلیغات بازی را می‌توان در سایت‌های مختلف و همچنین شبکه‌های تلویزیونی مشاهده کرد. سونی همچنین چندی پیش اعلام کرد که این بازی و شخصیت اصلی آن یعنی آلوی، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از نماد‌های این شرکت را دارند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده