نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

بازی World Of Warcraft و چند بازی بلیزارد دیگر از ویندوز XP و ویستا پشتیبانی نمی کنند

کمپانی بلیزارد قصد دارد به زودی پشتیبانی یکسری از بازی‌های محبوب خود از ویندوزهای XP و ویستا را متوقف کند.

در جدیدترین اخبار بازی، امروز مطلع شدیم که بلیزارد (Blizzard) گفته است امسال پروسه متوقف کردن پشتیبانی از دو ویندوز XP و ویستا را برای بازی‌های World of Warcraft، StarCraft 2، Diablo 3، Hearthstone و Heroes of the Storm آغاز خواهد کرد. 

این خبر توسط نیت والنتا (Nate Valenta)، مدیر انجمن بلیزارد منتشر شد. در بیانیه منتشر شده، والنتا گفت که اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان هر یک از بازی‌های مذکور به ویندوز‌های جدیدتر کوچ کرده‌اند.

مایکروسافت پشتیبانی از این نسخه‌های ویندوز را به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ متوقف کرد، اما از آنجایی که بسیاری از مخاطبین ما در آن زمان همچنان از آن‌ها استفاده می‌کردند، ما به پشتیبانی از آن‌ها ادامه دادیم. با این حال، از زمان ویستا تاکنون سه ویندوز اصلی دیگر منتشر شده‌اند و در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق مخاطبین ما سیستم‌های خود را به یکی از نسخه‌های جدیدتر ارتقا داده‌اند.

ولنتا در ادامه به این موضوع اشاره کرد که هنگام توقف پشتیبانی از این سیستم عامل‌ها، بازی‌های ذکر شده روی ویندوزهای XP و ویستا اجرا نخواهند شد.

ما هر بازیکنی را که همچنان از سیستم عامل‌های قدیمی استفاده می‌کند تشویق می‌کنیم که سیستم خود را به یک نسخه جدید ارتقا دهد. ما این تغییرات را در زمان‌های مختلف اعمال می‌کنیم و زمانی که قصد تغییر در هر بازی را داشته باشیم، اعلامیه‌های بیشتری منتشر می‌کنیم.

بازی Overwatch که جدیدترین بازی ساخته شده توسط بلیزارد محسوب می‌شود بدون قابلیت پشتیبانی از ویندوز XP یا ویستا عرضه شد و تاثیر قابل توجهی در تعداد بازیکنان آن به وجود نیامد. اکتیویژن بلیزارد به تازگی گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه پایانی و گزارش کامل سال مالی گذشته خود را منتشر کرده و در بخشی از آن ذکر شده است تعداد کاربران فعال ماهانه بلیزارد به ۳۶ میلیون نفر رسیده است که رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. تنها در سه‌ماهه پایانی، تعداد کاربران فعال ماهانه این شرکت برابر با ۴۱ میلیون نفر اعلام شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده