// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

تیک تو اینتراکتیو استودیو Social Point را به مالکیت خود در‌آورد

کمپانی تیک‌-‌تو اینتر‌اکتیو استودیو سوشال پوینت (Social Point)، سازنده موفق بازی‌های موبایل را خریداری کرد.

کمپانی Take-Two Interactive که مالکیت راک‌استار گیمز و توکی گیمز را در اختیار دارد، با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار استودیو سوشال پوینت را تحت مالکیت خود در‌آورد.

استودیو سوشال پوینت که در شهر بارسلونا، کشور اسپانیا قرار‌ دارد، یکی از مشهور‌ترین و موفق‌ترین سازنده‌های بازی آنلاین و چند‌نفره پلتفرم موبایل است. تولیدات این استودیو ما‌هیانه ۵۱ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۸ کار‌بر فعال دارند. همچنین بازی‌های Monster Legends و Dragon City مجموعا ۱۸۰ میلیون بار دانلود شده‌اند. استراوس زلنیک، مدیر‌عامل کمپانی تیک‌-‌تو اینتر‌اکتیو در بیانیه‌ای اعلام کرده است که خرید استودیو سوشال پوینت به این کمپانی در جهت تنوع بخشیدن به محصولات کمک کرده و باعث می‌شود که حضور مو‌ثر‌ی در «حوزه بازی‌های رایگان موبایل که به سرعت در حال پیشرفت است» داشته باشد:

باور داریم که محصولات موفق و پر‌مخاطب استودیو سوشال پوینت بر روی پلتفرم موبایل برای کسب و کار ما یک مکمل کامل و عالی است. استودیو سوشال پوینت یکی از معدود بازی‌سازان پلتفرم موبایل است که سابقه‌ خوبی در افزایش در‌آمد داشته و چندین محصول موفق ارائه داده است. ما انتظار داریم که رشد این استودیو در چرخه تولید آثار هیجان‌انگیز کمپانی ادامه پیدا کند.

در ادامه هوراسیو مارتوس و اندرس بو، دو مدیر‌عامل استودیو سوشال پوینت در بیانیه رسمی خود چنین گفته‌اند:

بسیار هیجان‌زده هستیم که استودیو سوشال پوینت به عضویت مجموعه‌ای در‌ آمده است که تعهدی مشابه ما نسبت به کیفیت و نو‌آوری دارند و مشتاق هستیم در موفقیت‌های آتی کمپانی تیک‌-‌تو اینتر‌اکتیو نقش داشته باشیم.

کمپانی تیک‌-‌تو اینتر‌اکتیو اعلام کرده است که در صورت کسب موفقیت‌هایی مشخص، علاوه بر ۲۵۰ میلیون دلار پرداخت شده برای خرید استودیو سوشال پوینت، مبلغ ۲۵٫۹ میلیون دلار را به صورت نقدی و سهم به این استودیو اعطا خواهد کرد. این کمپانی در جلسه سهام‌داران که در تاریخ ۷ فوریه (۱۹ بهمن) برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری از این معمامله را منتشر خواهد کرد.

کمپانی مذکور چندان در انتشار بازی‌های موبایل بی‌تجربه نیست زیرا پیش از این تعدادی از بازی‌های سری Grand Theft Auto را بر روی اندروید و iOS منتشر کرده است. همچنین بازی Bully نیز مدتی پیش توسط این استودیو در دسترس دارندگان پلتفرم موبایل قرار گرفت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده