نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

کلمه جدای در نام فیلم Star Wars: The Last Jedi جمع است

طبق خبرهای منتشر شده، کلمه جدای در عنوان فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) جمع است.

اوایل ماه بهمن، لوکاس فیلم و دیزنی اعلام کردند که Star Wars: The Last Jedi، عنوان و نام رسمی قسمت هشتم مجموعه جنگ ستارگان است. عنوان این فیلم سوالات بسیاری را در بین طرفداران مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) بوجود آورد که جدای در این فیلم کلمه مفرد است یا جمع. حال در جدیدترین اخبار سینما،‌ به نظر می‌رسد تایید شده است کلمه جدای در این فیلم معنای جمع می‌دهد. طبق خبری که وب‌سایت اسلش‌فیلم منتشر کرده، ترجمه‌های بین المللی فیلم Star Wars: The Last Jedi تایید می‌کند کلمه جدای معنای جمع می‌دهد که اشاره می‌کند شاهد بیش از یک شوالیه جدای در این فیلم خواهیم بود.

با این حال، این اطلاعات بسیار کوچکی از فیلم Star Wars: The Last Jedi است که فاش شده، اما با توجه به سرنخ‌های جدید می‌توان انتظار داشت که شاهد حضور بیش از یک شوالیه جدای در این فیلم باشیم، هرچند تعداد آن مشخص نیست و ممکن است کلمه جدای در عنوان فیلم The Last Jedi تنها اشاره‌ای به لوک اسکای واکر و ری داشته باشد. پیش از این در تیتراژ آغازین فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) از لوک اسکای واکر به نام «آخرین جدای» یاد شده است. علاوه بر این، یودا پیش از مرگش در فیلم جنگ ستارگان قسمت ششم: بازگشت جدای (Star Wars Episode VI: Return of the Jedi) به لوک گفت:

زمانی که من از این دنیا رفتم، شما آخرین جدای خواهید بود.

حال که مشخص شده جدای در عنوان فیلم The Last Jedi، کلمه جمع است، به نظر می‌رسد لوک در میان آخرین گروه شوالیه‌های جدای‌ در حال زندگی است و به آن‌ها آموزش می‌دهد و لزوما او تنها نیست. این موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که تمرکز فیلم Star Wars: The Last Jedi بر روی لوک و ری خواهد بود و ارتباط این دو می‌تواند بخش مهم و بزرگی از این فیلم را تشکیل بدهد. اخیرا تصویر جدیدی از شخصیت ری در این فیلم منتشر شده است که شمشیر نوری لوک اسکای‌واکر را در دست دارد.

Luke Skywalker - Star Wars: The Force Awakens

هفته گذشته لوکاس فیلم تایید کرد که رایان جانسون به همراه کاتلین کندی، رئیس این استودیو، در مراسم و جشن جنگ ستارگان (Star Wars) در ماه آوریل حضور خواهند داشت و در مورد فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) صحبت خواهند کردند و اطلاعات جدیدی از این فیلم به اشتراک خواهند گذاشت. علاوه بر این، جانسون تصویر جدیدی از پشت صحنه تولید و فیلمبرداری این فیلم به اشتراک گذاشته است که گروهی از استورم تروپرها را نشان می‌دهدهمچنین لوکاس فیلم اخیرا بازیگر جدید نقش R2-D2 در این فیلم را رسما معرفی کرده است. جیمی وی قرار است جانشین کنی بیکر در این فیلم شود که مرداد امسال در سن ۸۱ سالگی درگذشت. اوایل ماه بهمن نیز جانسون تصویری از تیتراژ آغازین فیلم The Last Jedi منتشر کرده بود.

فیلم Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. دیزی ریدلی، مارک همیل، بنیسیو دل تورو، کری فیشر، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، دومهنل گیلسون، گوئندولین کریستی، لوپیتا نیونگو، آنتونی دنیلز، لورا درن و اندی سرکیس از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. اوایل ماه دی کری فیشر، بازیگر نقش پرنسس لیا در مجموعه جنگ ستارگان، در سن ۶۰ سالگی در گذشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده