// پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

PlayStation Now تنها روی پلی استیشن 4 و پی سی متمرکز می شود

با توقف پشتیبانی از بسیاری از دستگاه‌ها، سرویس PlayStation Now به زودی تنها از طریق پلی‌استیشن 4 و پی‌سی در دسترس قرار می‌گیرد.

سال گذشته میلادی بود که سرویس استریم PlayStation Now، شاهد گسترش محدوده پشتیبانی و در دسترس قرار گرفتن برای پلتفرم پی‌سی بود. امسال اما این سرویس قصد دارد پشتیبانی تعدادی از پلتفرم‌ها را کنار گذاشته تا منحصرا روی دو دستگاه تمرکز کند.

سونی امروز با ارسال پستی در وبلاگ پلی‌استیشن، اعلام کرد که سرویس PlayStation Now، به زودی پشتیبانی خود را تقریبا از همه دستگاه‌ها پایان خواهد داد؛ استفاده از این سرویس در پلی‌استیشن 3، ویتا، پلی‌استیشن تی‌وی، تلویزیون‌های (مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵) براویا سونی، همه پخش‌کننده‌های Blu-ray سونی و همه تلویزیون‌های سامسونگ از ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵ آگوست) امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین تلویزیون‌های براویا (مدل‌های بعد از ۲۰۱۶) تنها تا ۱۲ فروردین ۹۶ (۱ آوریل) از این سرویس پشتیبانی خواهند کرد.

زمانی که این تغییرات اعمال شوند، تنها دسترسی دو پلتفرم پی‌سی و پلی‌استیشن 4 به این سرویس باقی خواهد ماند؛ که می‌توان از این طریق، صدها بازی پلی‌استیشن 3 را به شکل استریم بازی کرد.

سونی در توضیح خود پیرامون این تصمیم گفته است:

پس از بررسی‌های گسترده، ما برای توسعه و بهبود بیش از پیش تجربه کاربری روی این دو دستگاه، تصمیم گرفتیم تا تمرکز و منابع خود را معطوف به پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های ویندوزی کنیم. این حرکت، ما را در بهترین موقعیت قرار می‌دهد تا شاهد رشد مضاعف سرویس باشیم. اگر از استفاده کنندگان هر کدام از دستگاه‌های اشاره شده هستید، قصد داریم از شما به خاطر پشتیبانی‌تان عمیقاً تشکر کنیم و امیدواریم همچنان با ما ادامه دهید.

اگر شما این سرویس را در هر کدام از دستگاه‌های اشاره شده استفاده می‌کنید، همواره قادر خواهید بود تا از پیشرفت‌های خود در پلی‌استیشن 4 یا پی‌سی نیز استفاده کنید. اگر شما مشترکی هستید که قصد ندارد از سرویس در این دو پلتفرم استفاده کند، توصیه سونی این است که قابلیت تمدید خودکار Now را، تا قبل از پایان پشتیبانی سرویس در دستگاه‌تان غیر فعال کنید.

با توقف پشتیبانی از این دستگاه‌ها، سونی هنوز هیچ جزئیاتی از اینکه سرویس چه تغییراتی خواهد داشت ارائه نکرده است. با توجه به اینکه Now یک سرویس ابری است، مشخص نیست چه چیزی مانع سونی در پشتیبانی از آن دستگاه‌ها بوده است.

بازی‌های جدید معمولاً هر ماه به PlayStation Now اضافه می‌شوند. پیش از این در زومجی خواندید که آخرین دسته از بازی‌ها، چندین بازی از کویی تکمو بود که در ماه قبل اضافه شد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده