نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵

فیلم فروشنده شب مراسم اسکار 2017 در لندن اکران می‌شود

فیلم فروشنده در شب مراسم اسکار 2017 به صورت عمومی در میدان ترافالگار لندن اکران خواهد شد.

مقاله مرتبط

مدتی پیش بود که جمعی از سینماگران بریتانیایی در نامه‌ای از شهرداری لندن خواستند تا فیلم نامزد اسکار فروشنده را به صورت عمومی در لندن اکران کنند. این اقدام در حمایت از تصمیم اصغر فرهادی مبنی بر نرفتن به مراسم اسکار 2017 در پی قانون ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا بود که حال به آن پاسخ مثبت داده شده است.

فیلمسازان انگلیسی همچون مایک لی، از حامیان این برنامه هستند. اکران فروشنده در شب ۲۶ فوریه در میدان ترافالگار لندن صورت می‌گیرد که شرکت در آن رایگان و برای عموم مردم آزاد است تا از «چند صدایی» حمایت کنند. پیش‌بینی می‌شود بیش از ده‌هزار نفر در این مراسم شرکت کنند. صادق خان، شهردار لندن در این باره گفته است:

در شب مراسم اسکار ما میدان ترافالگار را به بزرگترین سینمای لندن تبدیل می‌کنیم برای میزبانی نخستین اکران عمومی و رایگان فیلم «فروشنده»، ساخته اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی. ورود به این مراسم کاملا رایگان و برای همگان آزاد است. به عنوان شهردار، دوست دارم به همه اهالی لندن برای این مراسم خوش آمد بگویم تا بتوانیم در کنار همدیگر هویت لندن را به عنوان شهری بین‌المللی برای خلاقیت و دارای تنوع فرهنگی جشن بگیریم.

فیلم فروشنده

اصغر فرهادی نیز در واکنش به این اقدام شهرداری لندن گفته است:

گرد آمدن تماشاگران در  میدان ترافالگار برای تماشای فروشنده نمادی از اتحاد مردم علیه جدایی و تفرقه میان مردم است. از صمیم قلب از شهردار لندن و جامعه سینمایی برای این حرکت خلاقانه تشکر می‌کنم.

حمایت‌ها از اصغر فرهادی و فیلم فروشنده از زمان اعلام قانون جدید مهاجرت به آمریکا که البته فعلاً لغو شده است همچنان ادامه دارد. آژانس سینمایی United Talent Agency مهمانی اسکار خود را در اعتراض به همین قانون لغو کرده است و هاروی واینستاین، تهیه‌کننده‌ی فیلم‌هایی چون پالپ فیکشن و دار و دسته‌ی نیویورکی نیز در یک سخنرانی از ارزش و اهمیت فیلم‌هایی چون فروشنده گفته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده