// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

شیگرو میاموتو از تاثیر ساتورو ایواتا در ساخت نینتندو سوییچ می گوید

شیگرو میا‌موتو در مصاحبه با مجله تایم از تاثیر ساتورو ایواتا، مدیر‌عامل مرحوم کمپانی نینتندو در ساخت نینتندو سوییچ گفته است.

سا‌تو‌رو ایوا‌تا، مدیر‌عامل فقید کمپانی نینتندو و یکی از تاثیر‌گذار‌ترین افراد صنعت بازی‌های ویدیویی، دو سال پیش در سن ۵۵ سالگی در‌گذشت. حال شیگرو میاموتو، از مسئولین کمپانی نینتندو و خالق مجموعه‌هایی نظیر Mario و The Legend of Zelda در مصاحبه با مجله تایم از تاثیر ساتورو ایواتا در ساخت و طراحی جدید‌ترین کنسول این کمپانی یعنی نینتندو سوییچ سخن گفته است.

شیگرو میا‌مو‌تو در پاسخ به این سوال که آیا در جنبه‌های کنسول Nintendo Switch تاثیر سا‌تو‌رو ایوا‌تا دیده می‌شود، می‌گوید که او در تصمیم‌گیری‌های اصلی این کنسول نقش اساسی داشته است:

آقای ایواتا رئیس بخش توسعه بوده که نتیجه آن تفکر و وقت گذاشتن فرا‌وان بر روی کنسول نینتندو سوییچ است. به باور من ایده‌هایی نظیر اینکه نینتندو سوییچ به شکلی باشد که بتوانید آن را همه‌جا همراه خود ببرید و دارای ویژگی‌های شبکه و ارتباطی باشد، مواردی هستند که آقای ایواتا تمرکز و تاکید بسیاری بر روی آن‌ها داشت.

از این جهت که آقای ایواتا نسبت به تکنولوژی آگاه بودند، بخش عمده‌ای از بحث‌های ما مربوط به مسائل فنی مانند قابلیت‌های شبکه، سرور‌ها یا دیگر موارد سرگرم‌کننده بود. برای مثال پیش از این ویژگی مرور‌گر را به DS اضافه کردیم. با گذشت زمان تمامی این سرویس‌ها پیشرفته‌تر شده و ما باید به این فکر باشیم که «چگونه با دستگاه موبایل یکپار‌چه شویم یا ویژگی‌های جدیدی را به مرور‌گر اضافه کنیم؟» این‌ها و اینکه چه ویژگی‌هایی در نینتندو سوییچ قرار دهیم یا از چه ویژگی‌هایی صرف‌نظر کنیم، مواردی هستند که من و آقای ایواتا بحث‌های زیادی بر سر آن داشته‌ایم.

در بخشی از مصاحبه با مجله تایم، شیگرو میا‌مو‌تو در رابطه با جلساتی که به دلیل کنسول نینتندو سوییچ در آن شرکت کرده چنین گفته است:

بسیاری از کار‌مندان جوان طرح‌های خود را ارائه می‌دهند و ما در مورد آن‌ها نظر داده و در صورت لزوم تصمیم‌گیری می‌کنیم. به تصور من باز‌خورد‌هایی که نسبت به طرح‌ها نشان دادیم در جهت بهبود آن‌ها بوده و زمان‌هایی که بین ایده‌ها اختلاف و تضاد فاحشی وجود داشته، بسیار اندک بوده است. ما در این فکر بودیم که چگونه کنسول نینتندو سوییچ را به محصولی منحصر‌به‌فرد تبدیل کنیم و هزینه خاصی برای آن در نظر گرفته بودیم. اگر از این فراتر می‌رفت، وضعیتی پیش می‌آمد که می‌گفتیم «خدای من، ساخت کنسول بیش از اندازه گران خواهد بود. چگونه با این شرایط مقابله کنیم؟» به عنوان یک تیم با چنین مشکلاتی رو‌به‌رو بودیم.

کنسول نینتندو سوییچ در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ (۱۳ اسفند ۱۳۹۵) با قیمت ۳۰۰ دلار در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. پیش از این مدیر‌عامل کمپانی نینتندو از چشم‌انداز این کمپانی در مورد کنسول مذکور گفته بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده