نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی بازی Sniper Elite 4 از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Sniper Elite 4 امروز عرضه شده و در این مطلب مروری بر بررسی‌ها و نمره‌های این بازی خواهیم داشت.

اولین نسخه از سری بازی‌های Sniper Elite در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و محوریت اصلی آن یک اسنایپر بود که باید ماموریت‌های مختلفی را در جنگ جهانی دوم انجام می‌داد. نسخه چهارم این بازی امروز منتشر شده است و با استناد به نمره‌ها و نقد‌های بازی که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد، با بازی خوبی طرف هستیم.

بازی Sniper Elite 4 توسط استودیو ربلیون ساخته شده و داستان آن در ایتالیا و سال ۱۹۴۳ روایت می‌شود. وقایع بازی بلافاصله پس از اتفاقات نسخه سوم جریان دارند و گیمر نقش کارل فیربورن را ایفا خواهد کرد که باید به نیرو‌های مقاومت ایتالیایی در مبارزه با فاشیست‌ها کمک کند. سلاح اصلی شما در بازی اسلحه اسنایپر خواهد بود و البته سلاح‌های دیگری مثل مسلسل نیز خواهید داشت. اگر نسخه پیشین بازی را تجربه کرده باشید، با سیستم Xray Kill Cam آن آشنایی دارید. این سیستم در نسخه چهارم نیز وجود دارد و وقتی که دشمنی را از فاصله دور با اسلحه تک تیرانداز مورد هدف قرار دهید، در حالت صحنه آهسته وارد شدن گلوله به بدن دشمن و خورد شدن استخوان‌های وی نمایش داده می‌شود.

بازی Sniper Elite 4 از حیث گرافیکی و دیگر موارد نیز پیشرفت‌هایی داشته است. در ادامه مروری بر نقد‌ها و نمره‌های این بازی خواهیم داشت.

Sniper Elite 4

بازی Sniper Elite 4

آی‌جی‌ان: ۸۳ از ۱۰۰

این روز‌ها بازیسازان زیادی این وعده را می‌دهند که گیمر می‌تواند با آزادی عمل زیادی بازی را انجام دهد. ولی همه آن‌ها لزوما این وعده را در بازی عملی نمی‌کنند. بازی Sniper Elite 4 یکی از آثاری است که سازندگانش چنین وعده‌ای در مورد آن داده و به آن عمل هم کرده‌اند. شما با نقشه‌هایی که خودتان می‌کشید، می‌توانید به نازی‌ها حمله کرده و آن‌ها را از بین ببرید. بازی شما را تشویق می‌کند که کار‌ها را با فکر و برنامه‌ریزی انجام دهید و این ویژگی جالبی است. البته باید به این هم اشاره کنیم که در بازی، به ازای تلاش‌های اضافی که انجام می‌دهید، پاداش خاصی دریافت نخواهید کرد.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Sniper Elite 4 یک پیشرفت برای این مجموعه محسوب می‌شود که استودیو ربلیون در آن تاکید خاصی روی بهبود سیستم‌ها و مکانیزم‌های بازی داشته و مخصوصا تیراندازی با اسنایپر از فاصله دور را به طرز خیلی خوبی بهتر کرده است.

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

مراحل بزرگ و روش‌‌های متعددی که بازی برای کشتن دشمنان پیش‌رویتان قرار می‌دهد، باعث شده تا Sniper Elite 4 یک نسخه عالی دیگر از این مجموعه باشد.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

Sniper Elite 4 یک تجربه تقریبا کامل است. بخش کمپین داستانی بازی تنوع خوبی داشته و ماموریت‌های مختلفی را پیش رویتان قرار می‌دهد. همچنین تجربه این بخش به شکل همکاری با دوستان هم بسیار لذت‌بخش است. بخش چندنفره بازی نیز حالت‌های مختلفی دارد که می‌توانند برای مدت‌ها سرگرم‌تان کنند. در مجموع Sniper Elite 4 یک بازی خوب است که طرفداران بازی‌های شوتر را وجود مشکلاتش، راضی خواهد کرد.

دوال شاکرز: ۷۵ از ۱۰۰

بازی Sniper Elite 4 لحظه‌های ناب زیادی را ارائه می‌دهد. با این حال هوش مصنوعی متوسط، داستان نه‌چندان خوب و بهینه نبودن برخی بخش‌های بازی باعث شده تا تجربه کلی این اثر بی‌نقص و عالی نباشد.

نمره متا بازی Sniper Elite 4

نمره اوپن کریتیک بازی Sniper Elite 4


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده