// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

اطلاعات جدیدی از بازی Vampyr منتشر شد

کارگردان بازی Vampyr در مصاحبه اخیرش، از دنیای بازی خود و ماجرای داستانی آن سخن گفته است.

در جدیدترین اخبار بازی، استفان بوورگر، کارگردان داستانی استودیو دونت‌ناد، در مصاحبه اخیر خود از دنیای بازی Vampyr و حال و هوای آن سخن گفته است.

در ابتدا باید بگویم که بازی Vampyr محیط دنیای کاملا باز و آزادی را برای مخاطب به ارمغان نمی‌آورد و بیشتر شبیه به بازی‌های سندباکس است که در بخش‌های مشخص شده‌ای از دنیای بازی آزادی خواهید داشت. این گفته بدین معناست که شما می‌توانید آزادانه در شهر لندن قدم بزنید ولی بدلیل روایت داستان به تمامی نقاط دسترسی نداشته و بعضی از المان‌های بازی‌های دنیای باز نیز در اختیارتان قرار داده نمی‌شود. از طرفی بوورگر در مصاحبه خود اعلام کرده که دنیای بازی Vampyr از بازی‌هایی نظیر بازی Skyrim یا بازی GTA کوچک‌تر است. متاسفانه وی به این مورد اشاره نکرده که این کوچک بودن تا چه اندازه است.

همچنین از آن‌جایی که بازی در سال ۱۹۱۸ در لندن رخ می‌دهد، تیم سازنده تمامی دست نوشته‌ها و اطلاعات مربوط به آن زمان را مطالعه کرده تا بتوانند حال و هوای آن زمان را برای مخاطب به خوبی شبیه سازی کنند. نکته جالب در مورد بازی Vampyr این است که دنیای بازی شامل ۶۰ گونه مختلف از شهروندان می‌شود و به لطف سیستم پویا ارتباطی بازی، شما می‌توانید با تمامی شهروندان تعامل برقرار کرده و نوع ارتباط شما با آن‌ها بر روی سایر شهروندان و دیدشان نسبت به شما تاثیر می‌گذارد. تمامی شهروندان بازی دارای هویت، شغل، سرگرمی و مواردی دیگر هستند.

نکته جالب دیگر در مورد بازی Vampyr، مربوط به مراحل فرعی است که توسط شهروندان دریافت می‌کنید، اگر تعداد زیادی از شهروندانی که به شما ماموریت می‌دهند بکشید، باید مبلغی را پرداخت کنید! اگر در همان ابتدا تعداد زیادی از شهروندان عادی را بکشید، وارد منطقه بحرانی سلامت برای آن ناحیه می‌شوید. این گفته بدین معناست که در یک ناحیه مشخص اگر شروع به کشتن شهروندان کرده و وارد این نقطه بحرانی شوید، اتمسفر و ظاهر آن منطقه شروع به فروپاشی می‌کند. همچنین اگر پس از مدتی باز به آن ناحیه باز گردید، می‌بینید که کل محیط از سربازان، خون آشام‌ها و هیولاهای بازی پر شده است. در ادامه صحبت‌های بوورگر گفته شده است که اگر مدام به کشتارهای خود در یک منطقه حتی پس از ورود به نقطه بحرانی ادامه دهید (با در نظر گرفتن شهروندانی که به شما ماموریت‌های جانبی می‌دهند)، دیگر قادر به خرید از بازرگانان آن ناحیه نخواهید بود. در آخر اگر تا انتهای بازی به کار خود ادامه دهید، در پایان لندن را سوزان و ویران مشاهده خواهید کرد.

Vampyr

نکته این صحبت‌ها اینجاست که کشتن آدم‌ها XP زیادی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به همین دلیل دو نوع استایل بازی کردن برای مخاطب بوجود می‌آید. اول اینکه می‌توانید با کشتن آدم‌ها XP زیادی بدست آورده و خود را از این بابت بی‌نیاز کنید و در عوض، اصلا نجات دهنده لندن نخواهید بود و آن را به خاک و خون خواهید کشید. روش دوم بازی کردن این است که با XP کم کنار بیایید و لندن در صلح و آرامش قرار بدهید. شاید با خود بگویید که پس از کشتن آدم‌ها سیو خود را بارگزاری کرده و مجدد به بازی کردن می‌پردازید ولی باید بگویم که با هر بار کشتن یکی از شهروندان، سیستم ذخیره سازی خود کار بازی، پیشرفت‌های شما را ذخیره سازی خواهد کرد.

بخش دیگری که کارگردان داستانی بازی از آن صحبت کرد، مربوط به سیستم توانایی‌های شخصیت بازی است که به سه قسمت تقسیم می‌شود. با توجه به سبک بازی کردن خود، می‌توانید انتخاب کنید که Shadow Vampire (متخصص انجام کارهای مخفی کاری)، Instinct Vampire (خون آشامی تهاجمی و خشن که بواسطه پنجه‌های خود می‌توانید دشمنان را به بدترین شکل بکشید) یا یک Blood Vampire (شخصی که می‌تواند دشمنان را از طریق خون آن‌ها کنترل کرده و کارهایی نظیر جوشاندن خون دشمنان انجام دهد) باشید.

در آخر اعلام شد که در دنیای بازی دو فرقه متفاوت از خون آشام‌ها قرار دارد. گونه اول فرزندان ناخواسته سایر خون آشام‌ها بوده که در فاضلاب‌ها زندگی می‌کنند و به عنوان گونه کوچک دنیای خون آشام‌ها شناخته می‌شوند. فرقه دوم خون آشام‌هایی هستند که به کشتار فرقه اول می‌پردازند. همچنین گفته شده که فرقه دوم در واقع اشخاص مهمی در سیستم مدیریت و سلطنت لندن بوده که یک جورایی بر کشور حاکم هستند.

بازی Vampyr در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده