نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹

صاحب امتیاز GTA جواز ساخت چند فیلم اقتباسی را دریافت کرد

کمپانی Take-Two، صاحب‌امتیاز سری بازی‌های GTA و Red Dead، جواز تولید تعدادی اقتباس سینمایی را به دست آورده است.

بنا به تازه‌ترین اخبار بازی و سینما و تلویزیون، تیک-تو (Take-Two Interactive)، کمپانی مادر استودیو راک‌استار (Rockstar Games)، گریزی به صنعت فیلم‌سازی زده است. استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل تیک-تو، به‌تازگی گفت‌وگویی با وب‌سایت MCV داشته و ضمن آن گفته است:

ما جواز تولید دو-سه فیلم را به دست آورده‌ایم؛ ولی فعلاً در این مورد حرف چندانی برای گفتن نداریم.

آن‌طور که پیدا است تیک-تو نمی‌خواهد در جایگاه تهیه‌کننده‌ی این فیلم‌ها قرار بگیرد. به‌گفته‌ی زلنیک:

مطمئناً قرار نیست که ما با ترازنامه‌ی خودمان در حوزه‌ی فیلم و تلویزیون سرمایه‌گذاری کنیم؛ [اما] چنانچه شخص [حقیقی یا حقوقی] دیگری بخواهد جواز آن‌ها را دریافت کند و ما هم بر روند خلق [اثر] نظارت داشته باشیم، از آن استقبال می‌کنیم. [هرچه باشد] سابقه‌ی تبدیل بازی‌های ویدیویی به فیلم [و انیمیشن]، در بهترین حالت‌اش هم چندان تعریفی نیست.

هنوز مشخص نیست که تیک-تو کدام سری بازی‌های‌اش را برای راهیابی به پرده‌ی سینما انتخاب کرده است. این کمپانی علاوه بر مجموعه‌ی GTA امتیاز برند Red Dead Redemption و همین‌طور Bioshock و Borderlands را در اختیار دارد. تیک-تو پیش‌تر، در سال ۲۰۱۳، اقتباس سینمایی از بازی‌ها را نوعی «ریسک» تلقی کرده بود.

در میان آخرین فیلم‌های ساخته‌شده از روی بازی‌های ویدیویی می‌توان به «کیش یک آدم‌کش» (Assassin's Creed) و «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» (Resident Evil: The Final Chapter) اشاره کرد. مجموعه‌ی Skylanders هم چند ماهی است که در قالب سریال «آکادمی اسکای‌لندرز» (Skylanders Academy) برای مخاطبان شبکه‌ی نتفلیکس عرضه شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده