نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۹

ولو Steam Greenlight را با برنامه Steam Direct جایگزین می‌کند

شرکت ولو (Valve) در یکی از انجمن‌های خود اعلام کرد بهار آتی برنامه گزینش بازی‌های مستقل استیم یعنی Steam Greenlight را با Steam Direct جایگزین می‌کند.

استیم که به عنوان یکی از چهره‌های برتر در بازی‌های ویدیویی مربوط به رایانه‌های شخصی شناخته می‌شود؛ در طول سالیان اخیر به لطف انتشار هزاران بازی جدید پیشرفت قابل توجهی داشته و شرکت ولو به تازگی قصد دارد تغییراتی در مقیاس بزرگتر را در سرویس Steam Greenlight ایجاد کند تا موجب رشد و تکامل این پلتفرم شود.

در یک بروزرسانی منتشر شده از انجمن استیم که مربوط به تکامل این پلتفرم می‌شد، شرکت ولو اعلام کرد قصد دارد سرویس Steam Greenlight را غیر فعال کند و در عوض آن را با یک برنامه جدید به نام Steam Direct جایگزین کند.

شرکت ولو در این پست توضیح داد که سرویس Steam Greenlight به دلیل جایگزینی با Steam Direct در بهار ۹۶ از کار خواهد افتاد. سرویسی که از روشی ساده و موثرتر برای گزینش بازی‌ها استفاده می‌کند. به این صورت که در Steam Direct یک سیستم ثبت نام جدید برای توسعه دهندگان بازی ایجاد شده تا بازی‌های خود را در استیم قرار دهند. به طور دقیق‌تر، Steam Direct از سازندگان می‌خواهد که چندین درخواست نامه و تاییدیه را مانند پروسه ایجاد حساب بانکی کامل کنند.

پس از انجام مراحل اولیه، سازندگان مبلغی قابل جبران را بابت هزینه درخواست به هر بازی که قرار است در این سرویس ثبت شود پرداخت خواهند کرد. اینکار به منظور کاهش تعداد فراوانی بازی است که قبلا از طریق سرویس Steam Greenlight مورد بررسی قرار گرفته بودند. هنوز مبلغ دقیقی برای هزینه درخواست مشخص نشده است. مبلغی که ولو هم اکنون با توجه به مذاکراتش با سازندگان و پاسخ نهایی آن‌ها تعیین می‌کند، در کمترین حالت ۱۰۰ دلار و در بیشترین حالت ۵۰۰۰ دلار است. ولو متوجه شده است که مزایا و معایبی در این نوع قیمت گذاری وجود دارد، اما قصد دارد به بررسی سرانجام مالی ثبت بازی‌ها در Steam Direct ادامه دهد تا پیش از تعیین مبلغی مشخص، بازخورد بیشتری دریافت کند.

در مجموع شرکت ولو امیدوار است با معرفی برنامه Steam Direct، پلتفرم استیم را به محیطی دوستانه و صمیمی برای تمامی بازی سازانی که قصد جدی جهت برخوردی منصفانه با مشتری و ساخت بازی‌های باکیفیت دارند تبدیل کند. ولو افزود در حالی که بروزرسانی‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر جهت هموار کردن مسیری برای بهبود روند انتشار بازی‌ها در استیم بوده است، این شرکت امیدوار است که Steam Direct قدمی تازه در پروسه در دست اقدام بهبود پلتفرم استیم قلمداد شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده