// پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

تمام بازیگرانی که نقش بتمن را ایفا کرده اند

در این مقاله قصد داریم به معرفی هنرپیشه‌هایی بپردازیم که تا به حال در قالب بتمن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

از زمانی که اولین شخصیت ابرقهرمانی بتمن وارد سینما شد، تقریبا ۷۴ سال می‌گذرد و شاید تا به حال از خود سوال کرده باشید که تا به امروز چه اشخاصی نقش بتمن را بازی کرده‌ یا صداپیشگی وی را انجام داده‌اند. تا حدی می‌دانیم که کریستین بیل، بن افلک و جورج کلونی تا به حال در قالب بتمن ظاهر شده‌اند ولی وقتی به عقب‌تر بر می‌گردیم، این شناخت کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود. در این مقاله قصد داریم دنیای سینمایی بتمن را زیر و رو کنیم و با اولین هنرپیشه بتمن در دنیای سینما و تلوزیون تا آخرین هنرپیشه که بن افلک است آشنا شویم. همچنین با این شناخت خواهیم فهمید که کدام یک، به مدت طولانی‌تری نقش بتمن را ایفا کرده‌اند. این روزها اکثر بازیگران هالیوودی نقش یک یا دو ابرقهرمان کامیک بوکی را تجربه کرده‌اند ولی سوال اینجاست که کدام یک به بهترین شکل ایفای نقش کرده‌اند؟

Lewis Wilson

لوئیس ویلسون در سریال بتمن بنمایش درآمده در سال ۱۹۴۳

لوئیس ویلسون با بازی کردن در نقش بتمن، اولین هنرپیشه‌ای است که در قالب این ابرقهرمان دنیای DC ظاهر می‌شود. اولین نمایش از بتمن در سینما و تلویزیون، در واقع یک سریال ۱۵ قسمتی است که بر خلاف داستان‌های کامیک بوکی و شخصیت‌های منفی مختلف، در اینجا بتمن قصد دارد یک شخصیت منفی ژاپنی را دستگیر کند. شخصی که قصد دارد مردم آمریکا را به زامبی تبدیل کند!

adam west

آدام وست در سریال بتمن بنمایش درآمده در سال ۱۹۶۶ الی ۱۹۶۸

دید و چشم اندازی که آدام وست و کمپانی تلویزیونی‌اش برای این سریال در نظر گرفته بودند، بعدها در دل بازی Batman: The Caped Crusader قرار داده شد و بر روی فرهنگ عام آن زمان تاثیر گذار بود. سریال بتمن شبکه Abc پر از دیالوگ‌های سطحی و کلمات نامناسب است. میراث به جای مانده از بتمن توسط آدام وست تا ۴۰ سال آینده بر سر زبان‌ها بود.

Michael Keaton

مایکل کیتون در دو فیلم Batman و Batman Returns بنمایش در آمده در سال ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲

پس از گذشت زمان طولانی، شخص بعدی که در نقش بتمن ظاهر شد مایکل کیتون بود. تیم برتون، کارگردان این دو فیلم، قرار بود از بتمن یک شخصیت کاملا تاریک با توجه به حال و هوای آن زمان بسازد و در جریان یکی از مصاحبه‌های خود، بتمن ساخته شده توسط خود را خیلی شادتر نسبت به سه گانه نولان می‌داند. همچنین مایکل کیتون در یکی از مصاحبه‌های خود گفته است:

بهترین بخش شخصیت بتمن این است که وی از قدرت ماورایی و جادویی برخوردار نیست. فیلم آن چیزی نبود که در گذشته می‌بایست ساخته می‌شد. شخصیت اولیه بتمن، یک شخصیت کاملا روانی بود.

Batman Animated Movie

کوین کونروی در انیمیشن Batman: Mask of The Phantasm بنمایش درآمده در سال ۱۹۹۳

کوین کونروی در واقع در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخت. Batman: Mast of The Pantasm توسط اریک رادومسکی و بروس تیم کارگردانی شده است. این انیمیشن سینمایی بر پایه انیمیشن سریالی‌های بتمن در دهه ۹۰ میلادی ساخته شده بود و از سایر صداپیشگان آن می‌توان به دانا دیلانی در نقش آندریا باومانت و هارت باکنر در نقش آرتور ریوز اشاره کرد.

Val Kilmer

وال کیلمر در فیلم Batman Forever بنمایش درآمده در سال ۱۹۹۵

پس از مایکل کیتون، وال کیمر در فیلم سینمایی Batman Forever به کارگردانی جوئل شوماخر در نقش بتمن ظاهر شد. با این انتخاب مجموعه بتمن در جهتی بسیار نامناسب و بد از نظر ناکامی قدم برداشت. همچنین در رویداد کامیک کان 2012 وال کیمر با حضور یافتن در آن رویداد گفت و گویی در مورد فیلم Batman Forever انجام داده است. وی در این باره می‌گوید:

بازیگران بسیار شگفت انگیز بودند و زمان‌های بسیاری را با یکدیگر سپری کردیم. آن زمان باید آدم‌های بسیار جالبی را می‌شناختم و از طرفی غم انگیز هم بود. در آن زمان پدر جیم کری فوت کرده بود و من هم در گذشته پدر خود را از دست داده بودم و از این‌رو توانستیم کمی با یکدیگر صحبت کنیم.

George Clooney

جورج کلونی در فیلم Batman & Robin بنمایش درآمده در سال ۱۹۹۷

نکته جالب در مورد جورج کلونی و فیلم بتمن و رابین این است که وی در جریان مصاحبه‌های سال‌های بعد خود به شدت نقش بتمن خود را کوبانده و اعلام کرده است که بازی کردن در نقش بتمن در این فیلم یکی از بدترین تجربیات دوران حرفه‌ای‌اش بوده است. البته نمی‌توان وی را سرزنش کرد زیرا آن فیلم چندین بار توسط منتقدان و هواداران به تمسخر گرفته شده است. جورج کلونی در جریان مصاحبه خود در سال ۲۰۱۱ حول این فیلم می‌گوید:

با درک کامل، اینکه به گذشته نگاه کنم و از کنار آن رد شوم آسان است. آن فیلم افتضاح بود و من واقعا بد بودم. واقعیت این است که یک روز تلفن من زنگ خورد و مدیر کمپانی برادران وارنر به من گفت که به دفترم بیا قرار است نقش بتمن را بازی کنی. سپس من گفتم چه خوب و با دوستانم تماس گرفتم و همه از شدت هیجان زده شدن فریاد می‌زدیم.

Batman and Beyond

ویل فریدل در انیمیشن سریالی Batman Beyond بنمایش درآمده در سال ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۱

یکی از انیمیشن‌های سریالی‌ بتمن که در سال ۱۹۹۹ بر روی تلویزیون بنمایش درآمد و تا سال ۲۰۰۱ نیز ادامه پیدا کرد، Batman Beyond بود. در این انیمیشن سریالی ویل فریدل صداپیشگی یک شاگرد به اسم تری مک گینیس را انجام می‌دهد که به عنوان زیردست بتمن (به صدا پیشگی کوین کونروی) ایفای نقش کرده و بار دیگر نام این قهرمان دوست داشتنی را در شهر گاتهام زنده می‌کند.

Christian Bale

کریستین بیل در سه گانه بتمن نولان

کریستین بیل با بازی کردن در بتمن ثابت کرد که به هرنقشی که به وی داده می‌شود، شدیدا وفادار است. کریستین بیل برای بازی کردن در Batman Begins، حدود ۱۰۰ پوند (۵۰ کیلو) به وزن خود افزود. کارگردانی این فیلم توسط کریستوفر نولان زمینه را برای فیلم The Dark Knight و در ادامه The Dark Knight Rises فراهم کرد. کریستین بیل بعد از این سه گانه اعلام کرد که The Dark Knight Risesپایان کار شخصیت بتمن بوده است.

Ben Affleck

بن افلک در فیلم Batman Vs Superman بنمایش در آمده در سال ۲۰۱۵

بن افلک در فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت ظاهر جدیدی از بتمن را به تصویر کشید. شخصیتی که تا به حال آن را ندیده بودیم. در بتمن‌های قبلی شاهد شخصیتی بودیم که همیشه با خشونت مخالف بود ولی در ساخته زک اسنایدر، شخصیتی بی‌رحم از بتمن به نمایش گذاشته شد. زک اسنایدر در مورد بن افلک و این فیلم می‌گوید:

بن جو نامتعادل خوبی را در مقابل هنری، هنرپیشه سوپرمن، بوجود آورد. وی یک مرد مسن‌تر و پخته‌تر نسبت به کلارک کنت است و در همین لحظه به خوبی توانسته است چهره‌ی ملیاردی خود را به عنوان بروس وین حفظ کند.

در آخر نظر شما چست؟ کدام هنرپیشه را برای نقش بتمن مناسب می‌دانید یا دوست دارید کدام هنرپیشه را در ظاهر بتمن مشاهده کنید؟


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده