نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

بازی Patapon 2 Remastered برای پلی استیشن 4 معرفی شد [PSX 2017]

در جدید اخباری که در رویداد PSX 2017 منتشر شده‌اند، خبر ساخته شدن نسخه بازسازی شده بازی Patapon 2 نیز به گوش می‌رسد.

در آخرین اخبار رویداد PlatStation Experience 2017، به دنبال ریمستر شدن بازی Patapon در سال جاری، کمپانی سونی با همراهی استودیوی شعبه‌ی ژاپن SIE، از ریمستر شدن بازی Patapon 2 نیز برای کنسول پلی استیشن 4 خبر داد.

در ادامه می‌توانید بررسی اجمالی این بازی را که توسط سونی منتشر شده مطالعه کنید:

بررسی اجمالی

Patapon 2 قرار است سبک محبوب و خلاقانه‌ی اکشن دوبعدی ریتم-محور را این بار با رزولوشن 1080p و 4K پویا به ارمغان آورد. بازی Patapon 2 ادامه‌‌دهنده‌ی راه شماره‌ی اول است که از قضا از سوی منتقدان نیز تحسین‌های فراوانی دریافت کرد. بازیکنان وظیفه دارند تا گروهی از پاتاپون‌های رنگ و وارنگ را هدایت کنند. آن‌ها یک قبیله‌ی شجاع و منسجم هستند که حالا به سرزمینی جدید و ناشناخته وارد شده‌اند و باید در نبردهایی عظیم و مقابل ارتشی از هیولاهای ترسناک و خونخوار بایستند. بازی گیم‌پلی نو و خلاقانه‌ای دارد و توانسته با شیوه‌ای نو، اکشن و ریتم را در هم آمیزد. بازیکنان باید با توجه به ضرب‌آهنگ‌ها، وضعیت پاتاپون‌های خود را تعیین کنند و فرامین دفاع، راهپیمایی و حمله را در مواقع مناسب صادر کنند تا بتوانند به پیروزی برسند.

بازی Patapon 2 چیزی حدود صد ماموریت مختلف را درون خود جای داده است. دنیای دوبعدی بازی زنده و پویا به نظر می‌رسد و بازیکن باید ارتش پاتاپون‌های خود را برای مقابله با دشمنان آماده کند. شما می‌توانید ارتش خود را شخصی‌سازی کنید و با جمع‌آوری منابع مختلف آنقدر آن‌ها را رشد دهید که از قبیله‌ای کوچک به یک سپاه وحشتناک و گسترده تبدیل شوند. این بازی همچنین کاراکتر‌های جدیدی را معرفی می‌کند؛ کاراکترهایی از جمله: پرنده‌سواران، ربات‌ها و جادوگران. این بازی حتی یک قهرمان کاملا جدید و با قابلیت شخصی‌سازی را به نام Hero Patapon معرفی می‌کند.

در Patapon 2 قرار است با گستره‌ی وسیعی از انواع جنگجویان روبه‌رو شوید؛ جنگجویانی که می توانید آن‌ها را با تعداد بسیار زیادی سلاح جنگی و سپر تجهیز کنید. شما می‌توانید با توجه به استراتژی‌های خود، سپاهتان را مدیریت کنید. آن‌ها را تجهیز کنید و با مشخص کردن موقعیت هر یک بر چالش‌ها و مراحل پیش رویتان غلبه کنید. زمانی که هم از دنبال کردن داستان خسته شدید بدون شک به جمع‌آوری سلاح‌ها و آیتم‌های کمیاب و گرفتن امتیاز برای ارتقا دادن و آزاد کردن پاتاپون‌های جدید در بازی اعتیاد پیدا خواهید کرد. این بازی به لطف داشتن رولیتو، هنرمند فرانسوی، توانسته سبکی بی‌نظیر را در گرافیک دوبعدی خود پدید آورد. کاراکترهای بازی با جنب و جوش طراحی شده‌اند و طراحان توانسته‌اند اشکال انتزاعی را با محیط‌های رنگ و وارنگ ترکیب کنند و تصاویری چشم‌نواز بیافرینند.

ویژگی‌های کلیدی

  • خروجی 4K پویا – به لطف قدرت کنسول PS4 Pro، نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی می‌تواند در تلویزیون‌های پیشرفته با رزولوشن 4K یا 1080p اجرا شود.
  • ترکیب ریتم و اکشن – می‌توانید به هشت ریتم درام مختلف تسلط پیدا کنید که این تعداد شامل فرمان جدید پرش نیز می‌شود. می‌توانید این دستورات را تقویت نیز بکنید و با آن‌ها فعالیت‌های ارتشتان را مدیریت کنید. شما باید چندین زنجیره‌ی مختلف از ضرب‌آهنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا بتوانید بر چالش‌های مراحل مختلف بازی چیره شوید و پاتاپون‌ها را در مقابل کارمن‌های ماسک‌دار به پیروزی رسانید.
  • تکامل پاتاپون‌ها – شما می‌توانید نیروهای خود را ارتقا دهید و با کسب امتیازات مختلف آن‌ها را لول آپ یا به اشکال دیگر پاتاپون‌ها تبدیل کنید.
  • قهرمان پاتاپون‌های خود را بسازید – این بازی همچنین ویژگی جدیدی به نام قهرمان پاتاپون‌ها را معرفی می‌کند که می‌توانید آن را شخصی سازی‌کنید. این جنگجوی قابل می‌تواند به هر شکلی که شما نیاز داشته باشید بجنگد و با باز کردن توانایی‌ها و مهارت‌های جدید می‌توانید کارایی‌اش در میدان نبرد را تقویت کنید.
  • پاتاپون‌های اضافه – در این نسخه همچنین پاتاپون‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند. توری‌پون‌ها که سوار بر پرنده‌ها به میدان جنگ می‌روند، روبوپون‌ها که جنگجویانی مکانیکی هستند و ماهوپون‌ها که در نبرد از جادو استفاده می‌کنند. شما می‌توانید این جنگجویان جدید را آزاد کنید تا در کنار ارتشتان بجنگند و تجربه‌های تازه‌ای در گیم‌پلی خلق کنند.
  • سه فرمان و معجزه‌ی اضافه – در این نسخه از بازی، دستورات ضرب‌آهنگ‌ها تعداد بیشتری دارند و این باعث می‌شود تاکتیک‌های مختلفی در گیم‌پلی اکشن بازی به وجود بیاید.
  • تنوع ماموریت‌ها – در ماموریت‌های بازی که تعدادشان هشتاد مورد مختلف است شرکت کنید و مهارت‌های خود را در مراحلی نظیر شکار، محافظت از چیز یا مکانی خاص یا نبرد‌های مختلف بیازمایید. شما همچنین می‌توانید در سر راهتان به برخی لوکیشن‌های کاملا جدید بازی نیز سر بزنید. بازیکنان همچنین قرار است در طول ماجراجویی‌هایشان در دنیای بازی با بیست و دو باس و صدها آیتم و سلاح مختلف روبه‌رو شوند.
  • سبک هنری یکتا – رولیتو، هنرمند و گرافیست فرانسوی که به خاطر به کار بردن اشکال انتزاعی در طراحی اسباب‌بازی‌ها، انیمیشن‌ها و وبسایت‌های مختلف معروف شده است، مهارت‌هایش را در این بازی به کار گرفته تا با خلق کاراکترها و محیط‌هایی زیبا و بی‌همتا، دنیایی دیدنی را برای پاتاپون‌ها خلق کند.
  • مینی-گیم‌ها – هفت مینی‌گیم مختلف در بازی وجود دارد که اساس آن‌ها بر پایه‌ی موسیقی بنا شده. با پرداختن به این مینی‌گیم‌ها می‌توانید جایزه‌ها و آپگریدهای مختلفی دریافت کنید تا بتوانید پاتاپون‌های خودرا ارتقا دهید و شخصی سازی کنید.

شما می‌توانید در ادامه برخی از اسکرین‌شات‌های منتشر شده از این نسخه را مشاهده کنید:


منبع Gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده