نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

اولین تصاویر رسمی فیلم Robin Hood منتشر شد

سایت Entertainment Weekly اولین تصاویر رسمی فیلم Robin Hood را منتشر کرد.

در تصاویر جدید فیلم Robin Hood (رابین هود)، شاهد حضور تارون اگرتون، بازیگر اصلی محصول جدید کمپانی فاکس قرن بیستم در نقش رابین هود افسانه‌ای هستیم.

هنگامی که صحبت از شخصیت‌های تاریخی و افسانه‌ای می‌شود، رابین هود نامی است که خاطرات زیادی را به یاد مخاطبین سینما و تلویزیون می‌اندازد. رابین هود شخصیتی انسان‌دوست و در واقع نماد حق‌طلبی، ستیز با ستم و بخشش دارایی‌های ستمکاران به مردم نیازمند و فقیر است. طبیعتاً چنین شخصیت‌هایی همواره مورد توجه استودیوهای بزرگ فیلمسازی هستند و این مرتبه نیز کمپانی فاکس قرن بیستم سعی دارد فیلمی متفاوت از این شخصیت قدیمی را به روی پرده سینما ببرد. تاکنون فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی فراوانی از شخصیت رابین هود ساخته شده است؛‌ همچون دیگر شخصیت‌های معروف تاریخی مانند پیتر پن، فرانکشتاین و شاه آرتور. این چرخه را پایانی نیست و ایده‌های جدید همواره به وجود می‌آیند و قطعاً باز هم اقتباس‌های زیادی از چنین شخصیت‌هایی به روی پرده سینما یا درون جعبه جادویی به نمایش درخواهند آمد.  

در ابتدا قرار بود نام فیلم جدید Robin Hood: Origins (رابین هود: خاستگاه) باشد که البته بعداً این نام تغییر کرد و حال عنوان رسمی این فیلم تنها Robin Hood خواهد بود. اتو باتهرست به‌عنوان کارگردان فیلم جدید شخصیت رابین هود انتخاب شده است و تصمیم دارد فیلمی وفادار به ریشه‌های داستانی رابین هود را بسازد. تارون اگرتون در نقش رابین هود به ایفای نقش خواهد پرداخت. جیمی فاکس نیز در این فیلم حضور خواهد داشت و وی قرار است ایفاگر نقش جان کوچولو باشد. بن مندلسون نقش داروغه را خواهد داشت، تیم مینچین در نقش پدر تاک ایفای نقش خواهد کرد، جِیمی درنان در نقش ویل اسکارلت و همچنین ایو هیوسن ایفاگر نقش ماریان خواهد بود. بعید به نظر می‌رسد خط داستانی متفاوتی از آنچه تاکنون از این شخصیت به تصویر کشیده است را شاهد باشیم، ولی طبق صحبت‌های تارون اگرتون باید منتظر شخصیت‌پردازی متفاوتی از شخصیت‌های این داستان عامیانه و اساطیری باشیم.  

سایت اینترتینمنت ویکلی اولین تصاویر رسمی فیلم Robin Hood را منتشر کرد که در آن‌ها شاهد حضور تارون اگرتون، ایو هیوسن و جیمی فاکس هستیم. این تصاویر را در زیر مشاهده می‌کنید:

Robin-Hood

اتو باتهرست در مورد نگاه خود به این شخصیت تاریخی در فیلم جدید چنین گفت:

در ذهن من رابین هود شخصیتی دارای روحیه نظامی و آنارشیستی انقلابی بود؛ اندیشمندی آزاده و فردی به دنبال حقیقتِ راستین. هرچه بیشتر به بحر داستان فرو می‌رفتم، از این موضوع متعجب و شگفت‌زده می‌شدم که این داستان شباهتی مطلق با آنچه در جامعه کنونی شاهد آن هستیم دارد.

ایده در نظر گرفتن رابین هود به‌عنوان فردی انقلابی، قطعاً ایده‌ای جذاب و قابل توجه خواهد بود؛ حتی اگر این ایده آن‌چنان با خاستگاه حقیقی این شخصیت منطبق نباشد. طی سالیان اخیر اقتباس‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی فراوانی از شخصیت رابین هود برگرفته شده است و در اکثر آن‌ها رابین هود در حال مبارزه و کشکمش با پرنس جان فاسد است که پس از اینکه شاه ریچارد شیردل رهسپار جنگ می‌شود، او تخت شاهی شاه ریچارد را غصب می‌کند و مالیات سنگینی را برای مردم مقرر می‌سازد. در فیلم جدید نیز به نظر می‌رسد به جنبه‌های نظامی و در واقع ارتشی‌گونه بیشتر پرداخته خواهد شد و گویا همین مورد نیز تارون اگرتون را علاقمند به حضور در این پروژه کرده است. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:    

قسمت اول مجموعه Kingsman به‌تازگی اکران خود را آغاز کرده بود که پیشنهاد بازی در فیلم جدید شخصیت رابین هود را گرفتم و راستش را بخواهید واکنش ابتدایی من به اتو باتهرست این بود: «چرا؟» اتو باتهرست به من گفت که می‌خواهد فیلمی را بسازد که کاملاً داستان رابین هود در آن از نو بازنگری شده باشد؛ چیزی که تنها محدود به دنیای قرون وسطی نباشد. تقریباً فیلمنامه این فیلم شبیه به فیلم The Hurt Locker (گنجه درد) بود و در اولین صحنه‌های فیلم شاهد مبارزاتی در کشور سوریه خواهیم بود. فوق‌العاده بود و خواندن همان بخش از فیلمنامه کافی بود تا برای حضور در این پروژه قانع شوم.  

در مورد شخصیت رابین هود این گونه بوده است که هر زمان اقتباس شادتر و زنده‌تری از این شخصیت ساخته شده است، اثر بهتر و موفق‌تری بوده است. با نادیده گرفتن این موضوع شاید این فیلم نیز با هزینه زیاد در نهایت تبدیل به اثری شود که سینمادوستان نسل کنونی را از این شخصیت تاریخی و دوست‌داشتنی دلزده کند

باید منتظر ماند و دید تکیه بیشتر بر واقعیات و حقیقی نشان دادن اتفاقات و کمتر پرداختن به وجه خیالی افسانه رابین هود، در نهایت چه بازخوردی در میان تماشاچیان و منتقدان خواهد داشت. امسال بود که فیلم King Arthur: Legend of the Sword (شاه آرتور: افسانه شمشیر) به روی پرده سینما رفت و اقتباس متفاوت و تقریباً مدرنیزه‌شده گای ریچی به مذاق همه خوش نیامد و انتقاداتی از این فیلم صورت گرفت. در مورد شخصیت رابین هود این گونه بوده است که هر زمان اقتباس شادتر و زنده‌تری از این شخصیت ساخته شده است، اثر بهتر و موفق‌تری بوده است. با نادیده گرفتن این موضوع شاید این فیلم نیز با هزینه زیاد در نهایت تبدیل به اثری شود که سینمادوستان نسل کنونی را از این شخصیت تاریخی و دوست‌داشتنی دلزده کند.

آخرین فیلمی که از تارون اگرتون به روی پرده نقره‌ای اکران شد، قسمت دوم مجموعه Kingsman بود. در فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) بازیگرانی همچون کالین فرث، جولین مور، هالی بری، مارک استرانگ، سوفی کوکسون، پدرو پاسکال، چنینگ تیتوم، التون جان، جف بریجز، ادوارد هولکرافت، وینی جونز، ادوارد هولکرافت، سامانتا وومک، هانا آلستروم و پائولینا بونیوا نقش‌آفرینی کرده‌اند. دنباله این فیلم همچون فیلم اول جهت نمایش درجه‌ سنی R گرفته است. این فیلم با بودجه ۱۰۴ میلیون دلاری خود نزدیک ۳۹۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشته است.  

گفتنی است فیلم Robin Hood برای اکران در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳۰ شهریورماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. جوبی هارولد، پیتر کریگ و دیوید جیمز کلی نویسندگان این فیلم هستند. تهیه‌کنندگی فیلم Robin Hood نیز بر عهده لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر دیویسن، جوبی هارولد و توری تونل است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده