// یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Sticklings

بازی اندروید و آیفون Sticklings با الهام از محصول کلاسیک Lemmings سعی دارد تا تجربه‌ای مشابه را در دنیایی مدرن ارائه دهد.

هفته گذشته در زومجی بازی اندروید و آیفون Caveman HD: Lemmings Way را معرفی‌ کردیم؛ اثر متفاوتی که با الهام از بازی کلاسیک Lemmings محصول سال ۱۹۹۱ ساخته شده است تا بازیکنان را با غارنشین‌هایی همراه کند که اراده‌ای از خود ندارند و به دنبال راهنمایی می‌گردند تا راه خروج را پیدا کنند. اگر بخواهیم از محبوبیت بازی Lemmings صحبت کنیم، همین بس که این بازی تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است و از زمان عرضه تاکنون نسخه‌های متفاوتی از آن برای پلتفرم‌های مختلف پورت شده است. در این مقاله اما می‌خواهیم محصول مشابهی از سری بازی‌های Stickmen با نام Sticklings را معرفی کنیم که هرچند از لحاظ گیم‌پلی شباهت زیادی به دیگر بازی‌های این سبک دارد، اما در زمینه طراحی مراحل و گرافیک توانسته محصولی مدرن را عرضه کند.

بازی Sticklings

روی هر یک از استیک‌من‌ها تنها می‌توانید یکی از مهارت‌ها را استفاده کنید

شروع بازی Stickings با آموزش‌هایی ابتدایی از هر یک از مهارت‌‌ها شروع می‌شود؛ جایی که باید در هر یک از مراحل، استیک‌من‌ها را که از ناکجاآباد وارد مرحله می‌شوند، به شکلی هدایت کنید که به نقطه‌ی پایانی یا همان پورتال برسند. هدف در هر یک از مراحل بازی ساده است و آن همانطور که اشاره شد رساندن استیک‌من‌ها به نقطه پایانی است. اما در این میان با توجه به حرکت استیک‌من‌ها در یک مسیر مستقیم، این شما هستید که باید با به‌کارگیری به‌موقع مهارت‌ها، بهترین مسیر را برای رسیدن سریع استیک‌من‌ها مهیا کنید. تفاوت بازی Sticklings با Lemmings دقیقا از همینجا آغاز می‌شود. هر یک از مراحل بازی دارای امتیازی متفاوت بر اساس موفقیت است که برای دریافت آن باید تمام استیک‌من‌ها را در زمان مشخصی به نقطه‌ی پایانی برسانید. محدودیت زمانی هرچند در نسخه‌ اورجینال موجود نبود، اما در Sticklings چالش‌های جدیدی را پیش روی بازیکنان گذاشته است تا بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای دریافت ستاره‌ی طلایی انتخاب کنند. عملکرد بازیکنان بر اساس تعداد استیک‌من‌های رسیده به نقطه‌ی پایانی و نوع ستاره‌ی دریافتی سنجیده می‌شود.

بازی Sticklings

در جریان بازی برای هدایت شخصیت‌ها هفت مهارت را در اختیار دارید. از جمله‌ی این مهارت‌ها می‌توان به متوقف کردن استیک‌من، پرش، پرتاب بمب، ساخت پله، افزایش سرعت و منفجر کردن اشاره کرد که در مواردی با بازی Caveman HD متفاوت است. با شروع هر مرحله، تعداد مشخصی از هر یک از مهارت‌ها با توجه به نیاز بازیکن ارائه می‌شود و در نتیجه در زمان بازی، دارای محدودیت‌هایی برای هدایت استیک‌من مورد نظر هستید. در صورتی که مهارتی را روی استیک‌من استفاده کنید، دیگر کنترلی روی آن نخواهید داشت. به همین دلیل اگر در انتخاب‌های خود اشتباه داشته باشید، شکست خواهید خورد و باید مرحله را از اول آغاز کنید. Sticklings در مجموع ۴۰ مرحله را در دسترس بازیکنان می‌گذارد که به مرور با تمام کردن مراحل آزاد می‌شود.

اما مهم‌ترین تفاوت Sticklings با سایر بازی‌های مشابه Lemmings، طراحی مدرن مراحل آن است. در این بازی دیگر خبری از غار‌های آشنای مجموعه نیست و به جای آن شاهد سکو‌هایی در انواع مختلف هستیم که با رنگ‌های متفاوتی تزئین شده‌اند. به‌عنوان مثال بعد از مرحله دهم شاهد اضافه شدن اهرم‌هایی برای باز کردن مسیری جدید هستیم. این موضوع چالش‌ها و پازل‌های متفاوتی را در مقابل بازیکنان می‌گذارد و مانع تکراری شدن بازی برای بازیکنان می‌شود. بازی Sticklings را می‌توانیم یکی از محصولات خوش‌ساخت برای گوشی‌های موبایل معرفی کنیم که با ارائه‌ی گیم‌پلی ساده، اما درگیرکننده، قادر است تا سلول‌های خاکستری ذهن بازیکنان را برای دریافت بهترین نتیجه به حرکت وادار کند. در صورت علاقه می‌توانید این بازی را به صورت رایگان برای اندروید و iOS دانلود و تجربه کنید. خریدهای درون برنامه‌ای بازی تنها شامل حذف تبلیغات از بازی می‌شود و نقشی در گیم‌پلی ندارد.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده