نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

مت ریوز به دنبال بازیگر دیگری برای نقش اصلی فیلم The Batman است

با جایگزین کردن بازیگر دیگری به جای بن افلک، مت ریوز با دست بازتر و راه‌های خلاقانه‌تری که در ذهن دارد، می‌تواند نسخه خوبی از فیلم The Batman بسازد.

بر اساس گزارش‌های اخیری که حول محور فیلم اختصاصی بتمن یعنی The Batman منتشر شده است، به نظر می‌رسد که مت ریوز قصد دارد برای شخصیت اصلی جدیدترین اثر ابرقهرمانی و اقتباسی بر اساس کتاب‌های کمیک، بازیگر دیگری را جایگزین بن افلک، جدیدترین بازیگر شخصیت بتمن، کند. بن افلک اولین بار در سال ۲۰۱۳ بود که برای فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) به کارگردانی زک اسنایدر، قراردادی را مبنی بر ایفای نقش شخصیت مبارز شنل‌پوش امضا کرد. همان زمان هم که این خبر منتشر شد، با انتقادات و سخنان تند طرفداران روبه‌رو شد و این نظرات منفی تا زمان اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت هم ادامه داشت و گریبان این اثر را هم به طرز بدی گرفت. اما با این حال، این بازیگر برنده جایزه اسکار در نهایت به همه نشان داد که چه گزینه خوب و کاملا مناسبی برای این نقش است و با ایفای نقش در دو اثر بلند خود یعنی همان فیلم بتمن علیه سوپرمن و فیلم Justice League (لیگ عدالت) که نوامبر سال جاری اکران شد، این موضوع را بیش از پیش به همگان ثابت کرد که تعریف و تحسین جمع زیادی از سوی طرفداران را هم به دنبال داشت.

حال علی رغم تمامی موفقیت‌ها و تحسین‌هایی که بن افلک برای هنرنمایی جدیدش در فیلم لیگ عدالت به دست آورده، اخیرا صحبت‌های خیلی زیادی حول محور او می‌چرخد که حتی خود افلک در مصاحبه جدیدش عنوان کرده بود که درباره حضورش در چند سال آتی در دنیای سینمایی دی سی و همچنین ایفای نقش بتمن خیلی مطمئن نیست. از طرف دیگر اگرچه تهیه‌کننده فیلم اختصاصی بتمن اعلام کرده که بن افلک در حال تنظیم برنامه‌هایی است تا بتواند در ماجراجویی خطرناک مت ریوز شرکت کند، اما در عین حال مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد موضوع چیز دیگری بوده و به احتمال زیاد قرار است اتفاقات متفاوتی رخ دهد. درست همین ماه گذشته بود که گزارش جدیدی منتشر شد که مشخص می‌کرد در صورتی که بن افلک قصد ترک این پروژه را داشته باشد، به احتمال خیلی زیاد قرار است گزینه بعدی‌ای که برای ایفای نقش شخصیت بتمن روی میز قرار می‌گیرد، جیک جیلنهال باشد. علاوه بر این گزارش، گزارش دیگری هم منتشر شد که بر اساس آن مشخص شده که کمپانی برادران وارنر قصد دارد پیش از آنکه مت ریوز چرخ دوربین‌ها را کوک کرده و بخواهد مرحله فیلمبرداری را آغاز کند، به دنبال گزینه مناسب و جدیدی برای ایفای نقش شوالیه تاریکی بگردد و او را جایگزین بن افلک کند.

بر اساس گزارش جدید سایت خبری ورایتی، کمپانی برادران وارنر بعد از مواجه شدن با شکست نسبی فیلم لیگ عدالت و عملکرد پایین‌تر از حد انتظار آن در باکس آفیس و فروش بلیط‌ها، قصد ایجاد یک دگرگونی و تغییر اساسی در خود را دارد. در این گزارش پاراگرافی وجود دارد که در آن درباره آینده شخصیت بتمن و حضور بن افلک در این نقش و دنیای سینمایی دی‌سی صحبت شده است:

اگرچه انتظار می‌رود که بن افلک بتواند به‌عنوان شخصیت مبارز شنل‌پوش در اثر اختصاصی شخصیت فلش یعنی فیلم Flashpoint (فلش پوینت) حضور داشته باشد، اما درباره فیلم اختصاصی و مستقل مت ریوز اینگونه نیست و به احتمال خیلی زیاد او در این اثر نمی‌تواند به‌عنوان شخصیت بتمن ایفای نقش کند و شنل را به تن کرده و ماسک خود را به صورت بزند. به گفته منابع موثق، این کارگردان قصد دارد بازیگر دیگری را جایگزین افلک کند و فرد بااستعداد جدید و تازه‌نفسی را به پروژه بیاورد.

Matt Reeves - Batman

اگرچه شاید این خبر برای خیلی از طرفداران و دوست‌داران بن افلک در قالب بتمن/بروس وین، خبر ناراحت‌کننده و ناامید کننده‌ای باشد اما اصلا خبر تعجب‌آوری نیست و تا حدودی می‌شد رخ دادن این اتفاق را از چندی پیش حدس زد. شاید متوجه این تغییر شده باشید، اما لازم به ذکر است از زمانی که اوایل سال جاری افلک از سمت کارگردانی و نویسندگی این پروژه دست کشید و کنار رفت (برخی اعتقاد دارند که کنار گذاشته شده است)، به وضوح مشخص است که دیگر نسبت به قبل، نسبت به شخصیت بتمن تعهد آنچنانی ندارد.

تغییر بازیگر شخصیت بتمن و راه و روش نشان دادن آن به روی پرده نقره‌ای اختیارات خیلی زیادی به مت ریوز می‌دهد و او قادر است تا با دست بازتر از راه‌های خلاقانه‌ای که در ذهن دارد سه‌گانه‌ای بسازد تا طرفداران را خیلی بیشتر از قبل به این کاراکتر محبوب علاقه‌مند سازد

با اینکه او در تابستان سال جاری و در مراسم کامیک کان سن دیگو مت ریوز را به‌عنوان یک کارگردان و سکان‌دار فوق‌العاده خوب برای این پروژه تحسین کرد و نشان داد که چقدر برای بازی در این نقش شور و شوق دارد و امیدوار است که تا زمان زیادی بتواند نقش این شخصیت را ایفا کند، اما در اواسط ماه نوامبر بود که در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که آینده خود در قالب این نقش را تضمین نمی‌کند و فقط تا زمان مشخصی می‌تواند خود را در قالب این شخصیت تصور کند. در این مصاحبه بن افلک اعلام کرده بود که به دنبال یک راه و روش خوب است تا بتواند در جایگاه و موقعیت خوبی این نقش و دنیای سینمایی دی‌سی را کنار بگذارد و با این حرف خود نشان داد که این زمان مشخصی که به آن اشاره کرد خیلی کوتاه است و متاسفانه احتمالا در آینده‌ای نزدیک ما شاهد از دست دادن بن افلک در این دنیای سینمایی خواهیم بود. از طرف دیگر لازم به ذکر است که مت ریوز قصد دارد یک مجموعه سه قسمتی اختصاصی درباره این شخصیت بسازد؛ پس کاملا طبیعی و منطقی است اگر قصد داشته باشد برای این نقش به دنبال بازیگری جوان‌تر از بن افلک ۴۵ ساله باشد.

خیلی جالب می‌شود که ببینیم این اتفاق و عوض شدن بازیگر چنین شخصیت محبوبی چه تاثیری روی دنیای سینمایی دی‌سی و ساختار آن خواهد داشت. از طرفی این احتمال وجود دارد که بازیگر جدید همان روشی را برای ایفای نقش بتمن در پیش بگیرد که بن افلک استارتش را سال گذشته با فیلم Batman V Superman زد و تا فیلگ لیگ عدالت هم آن را ادامه داده است، اما از طرف دیگر هم احتمالش زیاد است که این کارگردان تصمیم داشته باشد که روش قبلی را کنار بگذارد و مسیر و متد جدیدی را روی این بازیگر و البته این شخصیت پیاده کند. این موضوع کاملا واضح است که فیلم‌های کنونی کمپانی دی‌سی نتوانسته با بینندگان معمولی و حتی طرفداران پر و پا قرص ارتباطی برقرار کند؛ پس می‌توان گفت که هر کسی که در حال حاضر در این دنیای سینمایی وجود دارد، می‌تواند تغییر کند و گزینه بهتری جایگزین آن شود و اگر فیلم‌های قبلی به طرز خیلی خوبی ریبوت شوند، می‌تواند خاطرات بد آن آثار را از بین ببرد. 

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Aquaman برای اکران در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Shazam برای اکران در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Cyborg برای اکران در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Green Lantern Corps برای اکران در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Wonder Woman 2 برای اکران در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده