نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

نسخه جدید بازی Tomb Raider در راه است

کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرد نسخه جدیدی از سری بازی Tomb Raider در دست تولید قرار دارد و برای انتشار در سال ۲۰۱۸ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

کمپانی اسکوئر انیکس رسما اعلام کرد نسخه جدیدی از سری بازی Tomb Raider در راه است. خبر مربوطه توسط این کمپانی در یک بیانیه‌ی کوتاه عنوان شد. البته این رونمایی تنها به اعلام ساخت Tomb Raider جدید محدود شده و هنوز اطلاعاتی از نام بازی، پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار آن در دسترس نیست. اسکوئر انیکس در بیانیه‌ی اشاره‌شده پیرامون این موضوع چنین می‌گوید:

به‌دنبال هدف اصلی ما که قرار دادن خواسته طرفداران در درجه‌ی اول است، ما می‌خواهیم که شما بدانید فاصله‌ی زیادی مابین رونمایی رسمی و زمانی که شما بتوانید بازی را تجربه کنید وجود نخواهد داشت. سفر ما با یک رویداد اصلی در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد. ما واقعا نمی‌توانیم صبر کنیم تا بار دیگر شما را در ماجراجویی جدید لارا کرافت قرار دهیم.

مدتی است شایعات مربوط به نسخه سوم از سری بازی‌های ریبوت شده Tomb Raider وجود دارد. در مراسم Gamescom 2015، فیل راجرز، رئیس کمپانی Square Enix اشاراتی به ساخت نسخه سوم از این مجموعه داشت. به‌دنبال این موضوع و طی فاش شدن یک پرزانته پاورپوینت، نام Shadow of the Tomb Raider برای نسخه سوم این سری نیز فاش شده بود؛ اگرچه هنوز مشخص نیست که این موضوع واقعیت خواهد داشت یا خیر.

rise of tomb raider

اینکه کدام استودیو در حال ساخت نسخه جدید بازی توم ریدر خواهد بود، هنوز مشخص نیست. در سال ۲۰۱۶ استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics، تیم پشت ساخت بازی Tomb Raider و بازی Rise of the Tomb Raider)، کارمند کهنه‌کار استودیو ویسرال گیمز (Visceral Games) را برای کارگردانی مجموعه Tomb Raider به‌خدمت گرفت؛ موضوعی که به‌نوعی نشان می‌داد این استودیو در حال کار روی نسخه جدید بازی Tomb Raider است. با این حال، پیش‌تر اعلام شده بود که استودیو کریستال داینامیکس روی یک IP جدید و پروژه جدید Avengers در حال کار است. منابع وب‌سایت خبری کوتاکو پیش از این نیز اعلام کرده بودند که نسخه جدید Tomb Raider توسط استودیو ایداس مونترال (Eidos Montreal، سازنده‌ی بازی Thief و بازی Deus Ex: Mankind Divided) ساخته خواهد شد.

در آخر، نسخه جدید از مجموعه فیلم Tomb Raider نیز با هنرپیشگی «الیشا ویکاندر» و «دومینیک وست» برای اکران در تاریخ ۱۶ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (جمعه ۲۵ اسفندماه) برنامه‌ریزی شده است. این احتمال نیز وجود دارد که اشاره‌ی اسکوئر انیکس به «رویداد اصلی» در بیانیه‌ی مذکور، مربوط به تاریخ اکران فیلم Tomb Raider باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده