// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

کمپانی EA: دیسک درایو کنسول ها به این زودی کنار گذاشته نخواهد شد

بلیک یورگنسن، مدیر ارشد مالی کمپانی EA در جریان رویداد سهامداران این کمپانی اعلام کرد که دیسک درایو از کنسول‌های بازی به این زودی کنار گذاشته نخواهد شد.

با توجه به رشد روز افزون بازی‌های دیجیتال، ممکن است سوالاتی در ذهن طرفداران کنسول‌های بازی ایجاد شود. سوالاتی مثل «تا چه زمانی کنسول‌های بازی دیسک درایو خواهند داشت؟» یا «چه زمانی کنسول‌ها به دستگاه‌های استریم بازی تبدیل خواهند شد؟» ممکن است ذهن بسیاری از کاربران را مشغول کرده باشد. حال در جریان رویداد سهامداران کمپانی EA، بلیک یورگنسن، مدیر ارشد مالی این کمپانی در مورد کنسول‌های بازی به اظهار نظر پرداخته است:

شما می‌توانید تا سال‌ها کنسول و کنسول‌هایی که همراه با دیسک درایو عرضه خواهند شد را استفاده کنید. من فکر می‌کنم تا مدت طولانی شاهد کنسول‌ها و دیسک درایو‌ها خواهیم بود. معتقدم مصرف کنندگان تصمیم گیرنده نهایی برای شیوه خرید بازی‌های خود هستند. گاه ممکن است تهیه بازی فیزیکی برایشان راحت‌تر باشد و گاه نیز شیوه دیجیتالی را برای خرید راحت‌تر بدانند. در واقع عدم نیاز به ترک خانه یکی از مزایای بازی‌های دیجیتالی است. 

بلیک یورگنسن در ادامه بحث، آمار جالبی از خرید دیجیتالی و فیزیکی بازی‌های EA را اعلام کرد:

در حال حاضر ۳۰ درصد از بازی‌های EA روی کنسول‌ها به صورت دیجیتالی خریداری می‌شوند، در حالی که آمار خرید دیجیتالی همین بازی‌ها روی پلتفرم پی سی چیزی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد را شامل می‌شود که البته با توجه به بررسی‌های انجام شده انتظار داریم آمار فعلی طی ماه‌ها و سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

همانطور که می‌دانید فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی نسبت به فروش فیزیکی برای کمپانی‌های ناشر بازی از جمله EA، درآمد بیشتری را به ارمغان می‌آورد، هر چند EA و دیگر کمپانی‌ها مجبور هستند درصدی از فروش دیجیتالی بازی‌های خود را به فروشگاه‌های میزبان از جمله فروشگاه ایکس باکس و فروشگاه پلی‌ استیشن پرداخت کنند.

همچنین بلیک یورگنسن در مورد روابط تجاری EA و خرده فروشی‌ها مطلبی را عنوان کرد:

روابط ما با خرده فروشی‌هایی نظیر گیم‌استاپ برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما در نهایت این کاربران هستند که تصمیم نهایی برای شیوه خرید بازی‌ها را می‌گیرند و این ممکن است برای خرده فروشی‌ها مشکلاتی را ایجاد کند.

پیش‌تر و به طور مشخص در سال ۲۰۱۴ پیرامون این مساله که کنسول‌های بدون دیسک درایو به بازار عرضه شوند، بحث‌هایی شکل گرفت که از جمله آنها می‌توان به صحبت‌های فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس در این مورد اشاره کرد:

قبل از عرضه کنسول ایکس باکس وان، بحث‌های فراوانی در مایکروسافت داشتیم که آیا این کنسول دیسک درایو داشته باشد یا خیر؟ اما در نهایت به دلیل نگرانی‌های موجود در مورد پهنای باند اینترنت و حجم بازی‌‌ها تصمیم بر این شد که کنسول ایکس باکس وان دیسک درایو داشته باشد. در واقع سرعت اینترنت در سراسر دنیا متفاوت است و علاوه بر آن خرید دیجیتالی برای بازی‌هایی که بیش از ۵۰ گیگابایت حجم دارند، اتفاق رایجی به نظر نمی‌رسد.

در مورد کنسول‌های بدون دیسک درایو بد نیست بدانید که کمپانی سونی در سال ۲۰۰۹ کنسول دستی PSP GO را به بازار عرضه کرد. کاربران این کنسول تنها به صورت دیجیتالی می‌توانستند به خرید بازی‌ها اقدام کنند. سونی در سال ۲۰۱۱ و تنها دو سال پس از عرضه، تولید کنسول PSP GO را متوقف کرد!

در پایان نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بازی‌های خود را به صورت دیجیتالی تهیه می‌کنید یا به صورت فیزیکی؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده