نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

بازی DayZ برای پلی استیشن 4 هم منتشر خواهد شد

سازندگان بازی DayZ اخیرا اعلام کردند که این بازی برای پلی‌استیشن 4 هم منتشر خواهد شد، اما کاربران این کنسول باید کمی بیش‌تر منتظر بمانند.

همین چند روز پیش بود که سازندگان بازی DayZ در استودیو بوهیمیا (Bohemia)، اعلام کردند که این بازی سال آینده از حالت Early Access خارج خواهد شد و به صورت نهایی منتشر می‌شود. با این حال اخیرا سوالی برای طرفداران این بازی پیش آمده بود، مبنی بر اینکه آیا DayZ برای پلی استیشن 4 نیز منتشر می‌شود یا اینکه نسخه کنسولی آن، صرفا در انحصار ایکس باکس وان خواهد بود؟ حال در جدید‌ترین اخبار بازی، یکی از اعضای استودیو بوهیمیا در توضیحاتی به سایت گیم‌اسپات، تایید کرده که DayZ قطعا برای PS4 نیز منتشر خواهد شد، اما کاربران Xbox One زودتر به آن دسترسی خواهند داشت.

وی در صحبت‌های خود اعلام کرد که چون ایکس‌باکس وان یک سرویس (Game Preview) برای انتشار بازی‌ها پیش از عرضه نسخه نهایی دارد، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا بازی را ابتدا روی این کنسول منتشر کنند:

به دلیل پشتیبانی ایکس‌باکس وان از سیستم Game Preview و همچنین همکاری خوبی که ما با مایکروسافت داشتیم، تصمیم گرفتیم تا DayZ ابتدا برای کاربران ایکس‌باکس وان منتشر شود. اما ما هیجان زیادی برای انتشار بازی روی پلی‌استیشن 4 هم داریم و کاربران این کنسول فقط باید کمی بیش‌تر منتظر بمانند.

نسخه نهایی بازی DayZ در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر منتشر خواهد شد و همزمان با آن، کاربران ایکس‌باکس وان هم به نسخه Early Access بازی دسترسی خواهند داشت. با این حال هنوز مشخص نیست که نسخه پلی‌استیشن 4 بازی چه زمانی منتشر می‌شود و سازندگان در پیامی دیگر در توییتر اعلام کرده‌اند که شاید اصلا این نسخه برای انتشار در سال ۲۰۱۸ آماده نشود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده