نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

چرا شبکه HBO پیشنهاد ساخت سریال The Lord of the Rings را رد کرد؟

ریچارد پلپلر، مدیر عامل شبکه HBO در مصاحبه جدید خود توضیح داد که چرا این شبکه پیشنهاد ساخت سریال The Lord of the Rings را رد کرده است.

ماه گذشته، کمپانی آمازون (Amazon) ساخت سریالی بر اساس کتاب و مجموعه ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) را رسما تایید و اعلام کرد و بدون شک این خبر، یکی از مهم‌ترین خبرهای تلویزیونی امسال بوده است. طبق خبرهای منتشر شده، آمازون استودیو تنها برای دریافت حق ساخت و انتشار سریال The Lord of the Rings حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده است و تصمیم دارد که حداقل یک میلیارد دلار نیز برای ساخت این سریال هزینه کند. پیش از پیروزی آمازون در این رقابت، نام شبکه‌های مختلفی نیز شنیده شد که گفته می‌شود در این رقابت حضور داشتند.

Lord of the Rings

طبق خبرهای منتشر شده، شبکه HBO که بیشتر با سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) شناخته می‌شود، یکی از علاقه‌مندان به ساخت سریال The Lord of the Rings بوده است و حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مدیر عامل شبکه HBO توضیح می‌دهد که چرا این شبکه علاقه زیادی به ساخت این سریال نداشته است. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، ریچارد پلپلر، مدیر عامل شبکه HBO در کنفرانس Business Insider Ignition گفت که شبکه HBO ترجیح می‌دهد که بیشتر روی سریال‌هایی مثل سریال Game of Thrones، که کنترل بیشتری روی آن دارد، تمرکز کند. او گفت:

من ترجیح می‌دهم که یک IP (مالکیت معنوی) کاملا برای خودمان باشد و من ترجیح می‌دهم که توانایی کار خود را روی محصولی قرار دهیم که با نام تجاری ما مرتبط است.

Richard Plepler

گفته می‌شود که آمازون برای دریافت حق ساخت و انتشار سریال The Lord of the Rings حدود ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرده و پلپلر در این رابطه گفت:

اگر من جف بیزوس، رئیس کمپانی آمازون، بودم، این پول کاملا در انحصار و اختیار من بود.

اگرچه شبکه HBO حق ساخت و انتشار سریال The Lord of the Rings را دریافت نکرده است، اما کمپانی تایم وارنر، که شبکه HBO زیر مجموعه آن است، از برخی مزایای این سریال بهره خواهد برد، چرا که کمپانی نیو لاین سینما که در حال حاضر حقوق این مجموعه را در دست دارد، زیر مجموعه کمپانی تایم وارنر است. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از سریال The Lord of the Rings در دست است و تنها می‌دانیم که  اتفاقات این سریال قرار است پیش از اتفاقات رمان و فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه) جریان داشته باشد و این سریال قرار است براساس داستان‌ها و نوشته‌های اصلی جی. آر. آر. تالکین که قبلا کشف و خوانده نشده‌اند، تولید و منتشر شود.

The Hobbit

سه گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون، در اوایل دهه گذشته منتشر شد که این سه فیلم موفق شدند بیش از ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کنند. فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King (ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه) موفق شد ۱۱ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای پیتر جکسون، را نیز دریافت کند. جکسون کارگردانی سه‌گانه فیلم The Hobbit (هابیت) را نیز بر عهده داشته است. علاوه بر این، فیلم‌های متعددی نیز  براساس زندگی جی. آر. آر. تالکین (J.R.R. Tolkien) در دست ساخت هستند


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده