// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Caveman HD: Lemmings Way

بازی Caveman HD، بازسازی زیبایی از بازی کلاسیک Lemmings است که به ویژه بازیکنان قدیمی خاطرات زیادی با چالش‌های آن دارند.

کافی است نگاهی به فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی تا به امروز بیندازید تا در رده‌ی بازی‌هایی که بیش از ۲۰ میلیون نسخه از آنها فروش رفته است، با نامی متفاوت، آشنا برای بازیکنان قدیمی و غریب برای بازیکنان جدید روبرو شوید. بازی ویدیویی متفاوتی که زمانی به چنان موفقیتی دست یافت که توانست نظر بسیاری از بازیکنان را به خود جلب کند و حتی گذر زمان نیز نتوانست از جذابیت و لذت رویارویی با چالش‌های آن بکاهد. بازی Lemmings ساخته DMA Design را می‌توانیم یکی از محصولات پازل-پلتفرمر موفق تاکنون معرفی کنیم. محصولی که با الهام از انیمیشنی کوتاه به نام Dailly توسط Mile Dailly و دیوید جونز در سال ۱۹۹۱ ساخته و منتشر شد و بعدها روی بسیاری از پلتفرم‌ها پورت شد.

بازی Caveman HD Lemmings Way

بازی کلاسیک Lemmings بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است

حال بعد از گذشت ۲۶ سال از زمان انتشار بازی Lemmings، کمپانی SameBits بازی موبایلی را با الهام از این بازی برای اندروید و iOS منتشر کرده است که در آن به غارنشین‌ها کمک می‌کنیم تا راه خود را به سمت خروج پیدا کنند. هدف بازیکنان در Caveman HD بسیار ساده است. در این بازی باید گروهی از انسان‌های اولیه را کمک کنید تا بدون گم کردن مسیر خود به سمت درب خروج حرکت کنند. غارنشین‌ها از خود اراده‌ای ندارند و این وظیفه‌ی بازیکن است تا با استفاده صحیح از هشت مهارتی که در اختیارش گذاشته شده، آنها را در مسیر درست قرار دهد. مسیری که هر چند در ابتدا ساده به نظر می‌رسد، اما برای عبور از آنها کمی دقت و تیزهوشی لازم است و در نتیجه باید نهایت دقت را در استفاده از مهارت‌ها داشته باشید. استفاده‌ی بی مورد از مهارت‌ها باعث می‌شود تا نتوانید با تعداد مشخصی از غارنشین‌ها بازی را به پایان برسانید و مجبور به تکرار دوباره مراحل خواهید بود.

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم، شیوه‌ی استفاده از هشت مهارت مانند، بالا رفتن، کندن زمین یا منفجر کردن شخصیت است. در صورت استفاده از یک مهارت روی یکی از غارنشین‌ها دیگر کنترلی روی آن ندارید و نمی‌توانید مهارتی جدید را روی آن فعال کنید. به همین دلیل استفاده اشتباه از مهارت‌هایی مانند منفجر کردن زمین یا ایجاد مانع برابر سایر غارنشین‌ها، باعث می‌شود تا نتوانید مرحله را تمام کنید. مانند نسخه‌ی اوریجینال بازی، Caveman HD چهار درجه سختی از آسان تا دیوانه‌کننده دارد. ابتدا تنها قادر به آغاز بازی روی درجه آسان هستید و با پشت سر گذاشتن ۳۰ مرحله به مرور درجات سختی بیشتر نیز آزاد می‌شود. در کنار تله‌های جدید در هر مرحله، محل ورود غارنشین‌ها نیز با پیشروی در بازی افزایش می‌یابد.

Caveman HD در زمینه طراحی‌ محیط نیز شباهت زیادی به بازی کلاسیک Lemmings دارد. هر یک از مراحل در مکان‌های متفاوتی انجام می‌شود و از غاری پر از مواد مذاب بگیرید تا مکانی پر از کندوی زنبور عسل، مراحل جذابی در انتظار شما خواهد بود. غارنشین‌ها با توجه به حرکت در مسیری مستقیم، به دلایل مختلف با خطر روبرو می‌شوند که از جمله‌ی آنها می‌توانیم به افتادن به داخل گودال، پرت شدن به درون مذاب یا غرق شدن اشاره کنیم. به همین دلیل باید مراقب باشید تا برای کسب بالاترین امتیاز، تا جای ممکن مانع از بین رفتن غارنشین‌ها شوید.

بازی Caveman HD Lemmings Way

بازی Caveman HD تجربه‌ای متفاوت است که برای بازیکنان قدیمی خاطره‌انگیز و برای بازیکنان جدید پازل‌هایی چالشی را به ارمغان می‌آورد. تنوع محیط ‌های بازی و همینطور موسیقی فانتزی‌ آن قادر است تا ذهن بازیکنان را به خوبی با جریان آن همراه کند و ساعاتی سرگرم‌کننده را رقم بزند. اگر به دنبال تجربه‌ بازی‌ای کلاسیک در محیطی بهبود یافته هستید، حتما یک بار هم که شده بازی Caveman HD را دانلود و نصب کنید تا شما نیز مانند بازیکنان قدیمی، محصولی نوآورانه را تجربه کنید که تاکنون توانسته میلیون‌ها بازیکن را درگیر خود کند. نکته مهم نیاز به اتصال اینترنت بعد از مرحله هفتم است تا با پخش تبلیغات مراحل یکی پس از دیگری آزاد شوند. با این حال، تجربه‌ی این بازی به صورت رایگان ممکن است که ارزش آن را چند برابر می‌‌کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون Caveman HD: Lemmings Way


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده