// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰

جان ویلیامز تم موسیقی Solo: A Star Wars Story را خواهد نوشت

جان ویلیامز، آهنگساز افسانه‌ای دنیای سینما، تم موسیقی متن فیلم Solo: A Star Wars Story را برای جان پاول خواهد نوشت.

جان ویلیامز، آهنگساز کارکشته و افسانه‌ای دنیای سینما که هر ۸ قسمت اصلی از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) را آهنگسازی کرده است، تم موسیقی فیلم فرعی این مجموعه تحت عنوان سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) را خواهد نوشت. جان پاول، آهنگساز آثار مطرحی همچون مجموعه فیلم‌های بورن (Bourne) مجموعه پاندای کونگ فو کار (Kung Fu Panda)، مجموعه چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم (How To Train Your Dragon)، مجموعه ریو (Rio) و انیمیشن‌های شرک (Shrek) و فردیناند (Ferdinand)، کار ساخت موسیقی متن Solo: A Star Wars Story را بر عهده خواهد داشت. از میان مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان، پیش از این آهنگسازی دیگر فیلم فرعی این مجموعه با نام روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) را مایکل جاکینو بر عهده داشت. جاکینو نیز ساخت موسیقی متن آثار مطرحی همچون زوتوپیا (Zootopia)، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)، کوکو (coco)، پشت و رو (Inside Out)، دکتر استرنج (Doctor Strange) و سه گانه اخیر پیشتازان فضا (Star Trek) را در کارنامه دارد.

John Williams

جان ویلیامز، وظیفه‌ی خود را در آهنگسازی Solo: A Star Wars Story اینگونه شرح می‌دهد:

برنامه‌ی ما به این گونه است که من یک تم را برای موسیقی هان سولو می‌نویسم و جان پاول بر اساس آن، موسیقی متن را خواهد نوشت که البته این کار را قطعا به نحو احسن انجام خواهد داد. کار من این است که تم کار را به جان پاول و ران هاوارد به‌عنوان کارگردان فیلم پیشنهاد دهم و در صورتی که آنها از آن خوششان بیاید، من نیز از نتیجه‌ی کار خودم راضی خواهم بود. پاول خودش شخصا باقی تم‌ها و سایر موارد را خواهد نوشت و موسیقی متن کار را خواهد ساخت که من از هم‌اکنون مشتاق شنیدن آن هستم.

کمپانی لوکاس فیلم (Lucasfilm) پیش از این طی بیانیه‌ای درباره‌ی انتخاب جان پاول توضیحاتی داده بود:

هان سولو همان فضای موسیقی متنی را که پیش از این جان ویلیامز برای مجموعه جنگ ستارگان ساخته بود حفظ خواهد کرد، اما در این میان، از روش کاری متمایز جان پاول نیز بهره خواهیم گرفت.

John Williams

جان ویلیامز ۸۵ ساله، کار آهنگسازی حرفه‌ای در سینما را از اواسط دهه‌ی ۵۰ میلادی آغاز کرده و در طول بیش از ۶ دهه فعالیت بی‌وقفه، موسیقی متن تعدادی از ارزشمندترین آثار سینمایی را ساخته است. ویلیامز تاکنون ۵۰ مرتبه در زمینه‌های مختلف مربوط به موسیقی، نامزد دریافت جایزه‌ اسکار شده که در این میان سه مرتبه به واسطه‌ی آهنگسازی فیلم‌های استیون اسپیلبرگ، آرواره‌ها (Jaws)، ای. تی: موجود فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial) و فهرست شیندلر (Schindler's List)، یک مرتبه برای فیلم ویولن‌زن روی بام (Fiddler on the Roof) به کارگردانی نورمن جویسون و یک مرتبه نیز به واسطه‌ی فیلم جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه (Star Wars Episode IV: A New Hope)، مجموعا ۵ بار این جایزه را از آن خود کرده است.

John Williams

با توجه به اینکه چیزی حدود سه چهارم از کار فیلمبرداری سولو: داستانی از جنگ ستارگان توسط دو کارگردان دیگر، فیل لرد و کریستوفر میلر انجام شده است، باید دید ران هاوارد که تجربه‌ی ساخت آثاری همچون ذهن زیبا (A Beautiful Mind) و آپولو ۱۳ (Apollo 13) را در کارنامه دارد، در نهایت این پروژه را چگونه به اتمام خواهد رساند. در این فیلم بازیگرانی نظیر آلدن ارنرایک، امیلیا کلارک، پل بتانی، وارویک دیویس، جوناس سوآتامو، تندی نیوتون، کلینت هاوارد، دونالد گلاور، دیپاک آناند، ریچارد دیکسون، فیبی والر-بریج و وودی هارلسون به ایفای نقش پرداخته‌اند. والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures) به‌عنوان توزیع‌کننده‌ی Solo: A Star Wars Story، این اثر را در تاریخ بیست و پنجم می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) بر پرده‌ی سینماها خواهد آورد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده