نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

جیم فرنچ، صداپیشه بازی Left 4 Dead،‌ درگذشت

جیم فرنچ که گیمر‌ها او را با صداپیشگی در بازی Left 4 Dead می‌شناسند، امروز در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

اگر از جمله طرفداران بازی Left 4 Dead باشید، قطعا شخصیت بیل را فراموش نکرده‌اید؛ شخصیتی که صداپیشگی وی را جیم فرنچ بر عهده داشت. حال در جدید‌ترین اخبار منتشرشده، اعلام شده که جیم فرنچ امروز و در سن ۸۹ سالگی فوت کرده است.

جیم فرنچ که یک کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم است، عمده فعالیت‌های خود را در رادیو انجام داده است. برای مثال وی تهیه‌کننده برنامه رادیویی Imagination Theater بود که در بیش از ۱۰۰ ایستگاه رادیویی در سراسر آمریکا پخش شده است. وی همچنین در جنگ جهانی دوم هم حضور داشت و در آن زمان هم یک سری برنامه رادیویی را اجرا می‌کرد. در مجموع وی نویسندگی و اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه رادیویی را در طول دوران فعالیت خودش بر عهده داشته است.

اما در حوزه بازی‌های ویدیویی، معروف‌ترین هنرنمایی جیم فرنچ به بازی Left 4 Dead و صداپیشگی و ایفای نقش شخصیت بیل مربوط می‌شود. وی با لباس نظامی خود و سیگاری که همیشه بر لب داشت، شناخته می‌شود و به‌نوعی به دلیل مهارت‌های نظامی‌اش رهبر گروه بازماندگان در این بازی نیز حساب می‌شد. با این حال این تنها هنرنمایی بیل فرنچ در حوزه بازی‌های ویدیویی نیست و وی صداپیشگی شخصیت گریگوری در بازی Half Life 2 و الدر تایتان در بازی Dota 2 را نیز بر عهده داشته که همه این بازی‌ها، از محصولات کمپانی ولو به شمار می‌روند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده