نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳

استیون اسپیلبرگ از نوستالژی دهه ۸۰ در فیلم Ready Player One می گوید

استیون اسپیلبرگ در مصاحبه جدید خود در مورد نوستالژی دهه ۸۰ و تم‌های فیلم Ready Player One صحبت کرده و در مورد آن‌ها توضیح داده است.

فیلم مورد انتظار بازیکن شماره یک آماده (Ready Player One)، جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ است که بهار سال آینده به‌روی پرده‌های سینما خواهد رفت. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر ارنست سلین است و طبق گفته اسپیلبرگ، در این فیلم قرار است به فرهنگ عامه دهه ۸۰ میلادی ارائه و پرداخته شود. ماه گذشته، کمپانی برادران وارنر دومین و جدیدترین تریلر فیلم Ready Player One را منتشر کرد. اسپیلبرگ در مصاحبه جدید خود با وب‌سایت USA Today در مورد استفاده از فرهنگ عامه دهه ۸۰ میلادی در فیلم Ready Player One صحبت کرده و در مورد آن توضیح داده است. او گفت:

این فیلم یک داستان مخاطره آمیز دارد، اما یک ماجراجویی هیجان انگیز است. در دهه ۸۰ میلادی فقدان بدگمانی و بدبینی وجود داشت و مردم در تلاش برای بازگشت به آن هستند و این همان چیزی است که داستان ما آن را دارد. در زندگی واقعی خود، آن‌ها در میانه‌های نیمه اول قرن ۲۱ زندگی می‌کنند و این فیلم برای آن‌ها حکم یک نوستالژی را دارد.

Ready Player One

اتفاقات فیلم Ready Player One در سال ۱۹۴۵ جریان دارد. این فیلم داستان وید اوون واتس (و آواتار Parzival در دنیای OASIS) با بازی تای شرایدن را روایت می‌کند که به‌دنبال یافتن Easter Egg به‌جا مانده از جیز هالیدی با بازی مارک رایلنس است که به خالق دنیای واقعیت مجازی OASIS شناخته می‌شود و باید سه کلید منحصربه‌فرد در دنیای گسترده OASIS را پیدا کند تا جایزه بزرگ و ثروت عظیم هالیدی را به‌دست بیاورد. واتس در این ماجراجویی با Art3mis با بازی اولیویا کوک، همراه می‌شود و در این راه باید با نولان سورنتو با بازی بن مندلسون و گروه IOI مبارزه کند. مردم می‌توانند با ورود به دنیای OASIS، آواتار مدنظر خود را طراحی و با آن در این دنیای واقعیت مجازی فعالیت کنند و این جنبه از داستان، تعامل و ارتباط مردم در دنیای امروزی را نشان می‌دهد. زمانی که از اسپیلبرگ سوالی در مورد اینکه شخصیت‌ها چگونه در دنیای OASIS با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، پرسیده شد، او در جواب گفت:

شما به‌صورت پیش‌ فرض آن‌ها را می‌شناسید، اما شما نمی‌دانید که این اشخاص را در چه زمانی در نهایت در دنیای واقعی ملاقات خواهید کرد. بنابراین این شک همیشه وجود دارد که آیا آن‌ها در مورد خود حقیقت را می‌گویند؟

 Ready Player One

کارگردانی فیلم Ready Player One بر عهده استیون اسپیلبرگ بوده است و زک پن و اریک ایسن نیز کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند. کار ساخت موسیقی فیلم Ready Player One نیز بر عهده آلن سیلوستری خواهد بود. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام اثر ارنست سلین است. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، تی جی میلر و مارک رایلنس، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Ready Player One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است دارای محتوای واقعیت مجازی نیز باشد.

فیلم Ready Player One در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) به روی پرده خواهد رفت.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده