نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Botanicula

بازی موبایل Botanicula یکی از ساخته‌های فوق‌العاده در ژانر اشاره و کلیک معمایی است که برای مدتی طولانی شما را سرگرم خواهد کرد. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و آیفون Botanicula، ساخته استودیو آمانیتا دیزاین (Amanita Design)، در اساس نام خود ترکیبی از گیاه‌شناسی (Botany) و دراکولا (Dracula) جهت خلق یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های اشاره و کلیک منتشر شده برای موبایل است. اگر با دیگر ساخته‌های استودیو موفق آمانیتا دیزاین مانند سری بازی Machinarium و بازی Samorost 3 آشنایی داشته باشید، بی تردید عاشق تجربه‌ی ارائه‌شده در بازی Botanicula خواهید شد.

در Botanicula بازیکن نقش ۵ کاراکتر را به عهده خواهد داشت؛ موجوداتی درختی که در سفری ماجراجویانه به‌دنبال نجات آخرین گونه از درخت آشیانه‌ی خود که توسط نوعی انگل آلوده شده است، خواهند رفت. در حالی که بازی از روایت داستانی سرگرم‌کننده‌ای بهره می‌برد اما هیچ‌گونه دیالوگ قابل فهمی مابین شخصیت‌های Botanicula رد و بدل نخواهد شد؛ به‌جای آن کاراکترهای بازی با نوعی صدای جیر جیر اسرارآمیز در قالب حرکات و صحنه‌های سینمایی، داستان را روایت خواهند کرد. پلات اصلی داستان در بازی Botanicula مربوط به هجوم انواعی از عنکبوت و انگل‌هایی است که طراوت و زندگی را از درخت آشیانه‌ی کاراکترهای بازی ربوده‌اند و شما باید با کنترل پنج کاراکتر با قابلیت‌های مختلف تلاش کنید تا با پیشروی و حل پازل‌های متفاوت، محل زندگی خود را از دست این موجودات پلید نجات دهید. اساس داستان بازی به مورد اشاره‌شده خلاصه می‌شود و عدم وجود حتی یک خط دیالوگ در ارائه‌ی داستان درگیر کننده‌ی Botanicula مطمئنا شما را سورپرایز خواهد کرد.

عدم وجود حتی یک خط دیالوگ برای ارائه‌ی داستانی درگیر کننده‌ در بازی موبایل Botanicula مطمئنا شما را سورپرایز خواهد کرد

درحالی که از همان بدو آغاز بازی با داستان، طراحی بصری و شخصیت‌های بازی آیفون Botanicula به‌شدت ارتباط برقرار کردم، اما دقایق ابتدائی آن برایم کمی آزاردهنده بود؛ چرا که Botanicula بدون هیچ‌گونه توضیحی شما را در میان جهانی سوررئال و مملو از سوال برای پیشروی قرار می‌دهد. در زمینه گیم‌پلی، اگر پیش‌تر بازی Botanicula را روی پلتفرم‌های پی سی (ویندوز، لینوکس و مک) یا دیگر ساخته‌های آمانیتا دیزاین را تجربه کرده باشید، تا حد زیادی به اساس گیم‌پلی و کنترل در آن واقف خواهید بود، اما اگر مثل من برای اولین بار است که بازی Botanicula را روی پلتفرم موبایل تجربه می‌کنید ارتباط و آشنایی با جرئیات بازی می‌تواند در ابتدا کمی گیج‌کننده باشد.

از آنجایی که بازی موبایل Botanicula یک اثر در ژانر بازی‌های اشاره و کلیک طبقه‌بندی می‌شود، شما کنترل گروه قهرمانان بازی را با اشاره و لمس محیط پیرامون برای ایجاد خط مشی مسیر حرکات و تعامل با محیط به عهده خواهید داشت. شما می‌توانید با دیگر موجودات بازی در کنار اجزای مختلف محیط از طریق لمس روی بخش مورد نظر خود تعامل داشته باشید. بازی‌های اشاره و کلیک معمولا از ارائه چالش‌های سنگین در بخش معما برای بسط و گسترش گیم‌پلی و همچنین روایت داستانی، بهره می‌برند و بازی Botanicula نیز از این قاعده مستثنی نیست. Botanicula از ابتدا تا انتها شامل انواع و اقسام پازل‌های سرگرم‌کننده و البته فوق‌العاده چالش‌برانگیزی خواهد بود که طی آن بازیکن را به انجام کارهایی چون پیدا کردن اشیا متفاوت یا کاوش محیط برای یافتن راه‌حلی مناسب مجبور خواهد کرد. در طی روند پیشروی در Botanicula علاوه بر پازل‌های مختلف، با موجودات خطرناک و موانع متفاوتی نیز مواجه خواهید شد که البته مقابله و پیشروی از میان آنها نیز در دسته‌ی پازل‌های بازی جای خواهد گرفت؛ به نحوی که باید با استفاده از ویژگی‌های هرکدام از پنج شخصیت بازی در کنار بهره‌گیری از اجزای محیط نسبت به عبور از میان آنها اقدام کنید. روی‌هم رفته بازی موبایل Botanicula در ژانر بازی‌های اشاره و کلیک با ارائه‌ی یک گیم‌پلی چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده در کنار ستینگ و داستان درگیر کننده یکی از برترین بازی‌های معمایی منتشر شده برای پلتفرم‌های موبایل است.

Botanicula با استایل هنری منحصربه‌فرد خود به شکل خیره کننده‌ای زیباست!

در زمینه‌ی طراحی بصری، بازی موبایل Botanicula با استایل هنری منحصربه‌فرد خود به شکل خیره‌کننده‌ای زیبا است! جهان بازی از دید دو بعدی، مملو از محیط‌هایی با رنگ‌های زنده و با هارمونی فوق‌العاده‌ای از تکسچر‌های بسیار باکیفیت همراه است که در جای جای آن ظرافت و دقت کم‌نظیری را در طراحی محیط و انواع و اقسام موجودات عجیب و غریب احساس خواهید کرد. انیمیشن‌های کارکتر‌های بازی و NPCها نیز از کیفیتی عالی برخوردار هستند و عملکردی بسیار نرم و روان دارند. علاوه‌بر موارد اشاره‌شده، بازی Botanicula در زمینه‌ی موسیقی و طراحی صوتی نیز سنگ تمام می‌گذارد. موزیک‌های متن آرام در پس‌زمینه و افکت‌های صوتی طبیعت نقش فوق‌العاده‌ای را در ارائه‌ی حس غوطه‌وری در دنیای Botanicula ایفا خواهند کرد.

بازی موبایل Botanicula یکی از تجربه‌های عجیب و غریب و در عین‌حال بسیار سرگرم‌کننده در میان بازی‌های اشاره و کلیک برای موبایل است. طراحی کاراکترهای عجیب و غریب، محیط‌های بسیار چشم‌نواز و معماهای سرگرم‌کننده در کنار یک داستان گیرا و سرراست مطمئنا Botanicula را به بهشتی برای طرفداران ژانر بازی‌های اشاره و کلیک معمایی بدل خواهد کرد. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را از طریق مارکت‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت ۵ دلار خریداری کنید. لازم به ذکر است Botanicula علاوه‌بر اندروید و iOS برای کامپیوتر نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Botanicula


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده