نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲

آپدیت جدید Cuphead، بازی را متعادل‌تر می‌کند

آپدیت جدید بازی کاپ‌هد چندی پیش منتشر شد و از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توان به برطرف شدن برخی مشکلات فنی، از بین رفتن باگ‌ها و بالانس شدن بازی اشاره کرد.

بازی Cuphead، اثر استودیو MDHR که از کارتون‌های دهه‌ی ۱۹۳۰ الهام گرفته و گیم‌پلی آن بر اساس استانداردهای Run and Gun و مبارزه با باس‌های مختلف طراحی شده، حدودا دو ماه پیش عرضه شد و توانست نقدها و نمرات خوبی کسب کند. این بازی حتی در زمینه‌ی فروش نیز بسیار موفق بود و توانست به یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل سال تبدیل شود.

آخرین بروزرسانی‌ای که برای این بازی منتشر شد، برخی از مشکلات و باگ‌های بازی را برطرف کرد تا کاپ‌هد پس از انتشارش نیز تجربه‌ای پولیش شده و خالی از اشکال تحویل دهد. پچ ورژن ۱.۱.۳، روزگذشته برای این بازی عرضه شد و توانست آن را از گذشته نیز بهتر و روان‌تر کند.

به عنوان یکی از مهم‌ترین تغیرات ایجاد شده در بازی می‌توان به اضافه شدن توانایی نگهداری اسلحه‌ها در حالت شارژ هنگام جای خالی دادن و حرکات دشمن اشاره کرد. در این حالت باس‌ها نیز طبق رفتار همیشگی و از پیش طراحی شده‌ی خود عمل می‌کنند. برخی تغییرات نیز در بخش‌های فنی ایجاد شده‌اند و ایرادات و اشکالات مختلف را برطرف کرده‌اند. یکی از عجیب‌ترین مشکلات بازی این بود که گاهی بر اثر برخی اشکالات فنی، کنترلر کنسول بدون توقف شروع به لرزش می‌کرد یا به ناگهان قطع می‌شد و عمل نمی‌کرد. این وضعیت تا زمان خروج از بازی ادامه پیدا می‌کرد. این مشکل نیز با انتشار بروزرسانی جدید برطرف شده.

شما همچنین دیگر نمی‌توانید در منطقه‌ی Overworld ارتشی از ماگ‌من‌ها را ایجاد کنید! این کار را پیش از این می‌توانستید با پاک کردن و مجددا اضافه کردن بازیکن دوم انجام دهید! اما حالا این باگ برطرف شده است.

برخی از تغییرات نیز در مبارزه با باس‌هایی چون شیطان به‌وجود آمده‌اند. پس از این آپدیت، شیطان می‌تواند هنگام مبارزه، با حمله‌ی بز مانندش بازیکنانی را که درون آب شناور شده‌اند را نیز به درستی مورد حمله قرار دهد. حملات این باس به شکل مار نیز با آپدیت جدید، بسیار دقیق‌تر شده‌اند. شما می‌توانید لیست کامل این تغییرات را اینجا مطالعه کنید.

بازی کاپ‌هد هم‌اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر و ایکس باکس وان در دسترس است. شما می‌توانید بررسی این بازی را در زومجی مطالعه کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده