نویسنده: محسن حقانی
// دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Red's Kingdom

Red's Kingdom یک اثر اکشن ماجراجویی به سبک نسخه‌های کلاسیک سری بازی Legend of Zelda است که نباید تجربه‌ی آن را از دست دهید. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی آیفون و آیپد Red's Kingdom، ساخته‌ی استودیو کبرا موبایل (Cobra Mobile)، یک اثر به سبک اکشن ماجراجویی است که در طول روند پیشروی، شما را در مقابل تعداد زیادی معماهای چالش‌برانگیز و البته حیوانات جذاب و دوست‌داشتنی قرار خواهد داد. اگر از تجربه‌ی ساخته‌هایی نظیر سری کلاسیک بازی Legend of Zelda لذت می‌برید، بدون شک بازی موبایل Red's Kingdom تجربه‌ای سراسر هیجان و سرگرمی را برای شما رقم خواهد زد.

من به‌عنوان یک گیمر، بیشتر وقت آزادم را به انجام بازی‌های ویدیویی روی موبایل و تا حدودی هم لپ‌تاپ سپری می‌کنم. روی موبایل به‌عنوان پلتفرم اصلی من برای انجام بازی‌های ویدیویی، اکثر اوقات به دنبال کسب تجاربی هستم که در عین حفظ یک ضرباهنگ هیجان‌انگیز، در زمینه‌ی ارائه‌ی معماهای چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. از این جهت زمانی که برای اولین بار با آیکون بازی Red's Kingdom در فروشگاه اپ‌استور مواجه شدم، طراحی جالب شخصیت اصلی و البته حیوان بازی نظرم را به خود جلب کرد. کسی هست که از حیوانات دوست‌داشتنی خوش‌اش نیاید؟ پس از مشاهده مشخصات و ژانر بازی اقدام به تهیه و دانلود آن کردم و خوشبختانه Red's Kingdom نه‌تنها نا‌امید کننده ظاهر نشد، بلکه پا را از انتظارات من هم فراتر گذاشت!

بخش کنترل در بازی Red's Kingdom ساده، سرراست و کاملا بصری طراحی شده است

از آنجایی که Red's Kingdom یک بازی اکشن ماجراجویی معما-محور است، در سبک ساخته‌هایی چون سری بازی Legend of Zelda طبقه‌بندی می‌شود و بازیکن باید در هر مرحله به‌صورت خطی نسبت به کاوش و حل معماهای موجود در محیط اقدام کند. در ابتدای بازی، شما متوجه خواهید شد که شخصیت اصلی داستان کاملا در خواب بوده و پادشاه بدجنس داستان جایزه فندق طلایی متعلق به او و حتی پدرش را ربوده است. پس از برخاستن از خواب، کاراکتر داستان با نام «قرمز» (Red) متوجه می‌شود که چه اتفاقاتی افتاده است و در سفری بسیار مشکل برای بازگرداندن پدر و فندق طلایی از دست پادشاه بدجنس، رهسپار خواهد شد. بازیکن باید با کنترل شخصیت قرمز با عبور وی از محیط‌‌ها و سالن‌هایی اتاق-مانند که زنجیروار به یکدیگر متصل هستند، نسبت به حل پازل‌های موجود و پیشروی داستانی در بازی Red's Kingdom اقدام کند. در طول این مسیر شما با دشمنان متفاوت و در نهایت خود پادشاه دیوانه روبه‌رو خواهید شد. خوشبختانه در طول سفر با کاراکترهای دیگر نیز ملاقات خواهید کرد که هرکدام به نوبه‌ی خود و ارائه آیتم‌ها و توانایی‌های متفاوت به شما برای پیشروی موفقیت‌آمیز در این سفر پر مخاطره کمک خواهند کرد. پازل‌های بازی در ابتدا ساده و پیش‌پا افتاده به‌نظر می‌رسند، اما با پیشرفت بازیکن در طول بازی رفته رفته چالش‌های ارائه‌شده در طراحی آنها نیز وارد سطوح کاملا جدیدی خواهند شد و در کنار آن مواجهه با دشمنان متفاوت و مبارزه با آنها از طریق سیستم مبارزات سرگرم‌کننده‌ی بازی، اوقات مفرحی را برای شما رقم خواهد زد.

بخش کنترل در بازی Red's Kingdom ساده، سرراست و کاملا بصری طراحی شده است. برای حرکت دادن کاراکتر بازی کافی است انگشت خود را در جهت دلخواه روی مسیر مورد نظر بکشید یا اصطلاحا Swipe کنید. حرکت شخصیت قرمز تا رسیدن به مانع یا دیوار در جهت مورد نظر ادامه خواهد داشت. از این‌رو برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر به سبک بازی‌های سکوبان و حل پازل‌ها، چندین بار تلاش لازم است. برای حل پازل‌ها انواع و اقسام مکانیزم‌های متفاوت مانند جعبه‌های به‌خصوص، کلیدها و... در محیط تعبیه شده‌اند و برای استفاده از آنها تنها کافی است قرمز را به موقعیت مربوط به آنها هدایت کنید. در بخش مبارزات نیز باید در ابتدا «مدال بزرگ» را که به شما توانایی انجام مبارزات را خواهد داد، به‌دست آورید که با نجات اولین NPC در طول پیشروی می‌توانید مدال بزرگ را به‌دست آورید. برای مبارزه با شخصیت‌های بد داستان نیز کافی است قرمز را به موقعیت مکانی مربوطه هدایت کنید و به آنها ضربه بزنید. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که دشمنان نیز به شما آسیب خواهند رساند. اگر پیش از رسیدن به موقعیت مکانی دشمنان در بازی، نمایشگر را لمس کنید، می‌توانید ضربات با دامنه‌ی آسیب بالاتری را به آنها وارد کنید. نوار سلامتی شخصیت اصلی داستان نیز با تعداد ۴ قلب مشخص شده است که در صورت از دست دادن تمامی آنها با شکست مواجه می‌شوید و باید بازی را از آخرین چک‌پوینت دوباره از سر بگیرید. صحبت از چک‌پوینت و ذخیره‌سازی شد؛ بازی Red's Kingdom متاسفانه در این زمینه زیاد راضی‌کننده‌ ظاهر نشده است. فاصله‌ی زیادی مابین بخش‌های ذخیره‌سازی تعبیه‌شده در محیط وجود دارد و عدم  قابلیت ذخیره‌سازی دستی در مقابل چالش‌های ارائه‌شده در بخش مبارزات و شکست‌های پیاپی ممکن است با توجه به حل پازل‌های تکراری تا حد زیادی اعصاب خردکن ظاهر شود.

در بخش بصری نیز بازی موبایل Red's Kingdom به‌شکل خیره‌کننده‌ای زیباست!

از آنجایی که Red's Kingdom از استایل طراحی در ساخته‌هایی نظیر سری بازی The Legend of Zelda بهره می‌برد، شما می‌توانید از بخش ذخیره‌سازی مدت زمانی را که پای بازی صرف کرده‌اید مشاهده کنید. در حین گیم‌پلی نیز با دسترسی به منوی بازی می‌توانید پیشرفت فعلی، آیتم‌های جمع‌آوری‌شده، نقشه، ماموریت‌ها و از این دست موارد را نظاره کنید. در کنار تمام موارد اشاره‌شده، هسته اصلی گیم‌پلی در بازی Red's Kingdom به ماجراجویی و اکتشاف در محیط مربوط می شود و از این‌رو بازیکن می‌تواند با کاوش در محیط بازی راز‌های پنهان و آیتم‌های مختلفی را به‌دست آورد. روی‌هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Red's Kingdom با تکیه بر بالانس عالی مابین بخش‌های اکشن و ماجراجویی، یک تجربه بکر برای طرفداران این ژانر روی موبایل خواهد بود.

در بخش بصری نیز بازی موبایل Red's Kingdom به‌شکل خیره‌کننده‌ای زیبا است! استفاده از زاویه دید بالا به پایین در کنار طراحی سه‌بعدی شخصیت‌ها و محیط پیرامون جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به بازی بخشیده است. طراحی محیط‌های بازی ترکیبی از بازی Legend of Zelda و بازی Animal Crossing است و تمام جزییات اعم از بافت‌ها و... با دقت و ظرافت فوق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند. از مدل‌سازی شخصیت اصلی داستان گرفته تا کاراکتر‌های فرعی همه و همه به‌شکل فوق‌العاده دوست‌داشتنی صورت گرفته است که بدون شک عاشق‌شان خواهید شد. طیف رنگ‌های فسفری روشن در محیط‌های سرسبز تا کدر و تاریک در سیاه‌چاله‌ها تنوع بسیار خوبی را از این نظر به بازی بخشیده است. در زمینه‌ی انیمیشن‌ها نیز کلیه حرکات کاراکتر‌ها و همچنین فعل و انفعالات محیط به‌شدت نرم و بدون هیچ تاخیری در عملکرد صورت می‌پذیرد. در کنار ویژگی‌های بصری فوق‌العاده، Red's Kingdom از موسیقی متن بی‌نظیری نیز استفاده می‌کند که برای تجربه بی‌نقص از این نظر پیشنهاد می‌کنم بازی را حتما با هدست انجام دهید. به‌صورت کلی، استودیو کبرا موبایل خروجی عالی‌ای را در زمینه بصری و صداگذاری با Red's Kingdom به‌دست آورده است.

برای دانلود تریلر از طریق سایت آپارات اقدام کنید

هنوز در بخش‌های ابتدایی بازی Red's Kingdom هستم، اما تا همینجا هم عاشق تجربه ارائه‌شده در این بازی شدم! گرافیک فوق‌العاده خصوصا در لحظه‌ی آغازین بازی در کنار موسیقی‌های دلنشین و صدالبته کنترل بی‌نقص و گیم‌پلی سرگرم‌کننده تا مدت‌ها عطش طرفداران ژانر بازی‌های اکشن ماجراجویی از زاویه دید ایزومتریک را سیراب خواهد کرد. می‌توانید این اثر فوق‌العاده را منحصرا از طریق فروشگاه اپ استور برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS خود تهیه کنید.

دانلود بازی آيفون Red's Kingdom


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده