نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

پلاتینیوم گیمز در آینده برخی از بازی‌ هایش را خودش منتشر خواهد کرد

استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) قصد دارد تا در آینده تعدادی از بازی‌های اصلی‌اش را خودش منتشر کند.

آتسوشی اینابا، مدیر بخش توسعه استودیو پلاتینیوم گیمز در مصاحبه‌ای با وبسایت گیم اینفورمر از علاقه‌اش به تولید بازی‌های تماما اورجینال گفت و اعلام کرد:

ما هر روز به این ایده که بازی‌های خودمان را بسازیم و خودمان آنها را منتشر کنیم بیشتر علاقه‌مند می‌شویم.

اینابا در مصاحبه‌اش تاکید کرد که پلاتینیوم گیمز قصد ندارد به یک استودیوی مستقل تبدیل شود و به ساخت بازی‌های کوچک و کم‌هزینه بپردازد؛ به عنوان مثال ۲۰ نفر در این استودیو روی یک بازی مشغول به فعالیت می‌شوند و این آزادی و اختیار عمل را دارند تا تمام ایده‌های خود را در بازی‌شان پیاده‌سازی کنند. البته اینابا به این نکته هم اشاره کرد که برای ساخت چنین بازی‌هایی خبری از بودجه‌های سنگین و بیش از ۱۰ میلیون دلاری نخواهد بود.

اینابا همچنین به گیم اینفورمر گفت که استودیوی پلاتینیوم گیمز در آینده هم با سایر ناشرها برای ساخت بازی‌های بزرگ همکاری خواهد کرد. او دلیل این کار را ریسک بالای انتشار بازی‌های بزرگ اعلام کرد و گفت که پلاتینیوم در حال حاضر سرمایه کافی در اختیار ندارد تا بتواند چنین ریسکی را متحمل شود.

پلاتینیوم گیمز ثابت کرده که جزو استودیوهای صاحب سبک در صنعت بازی است و اگر خودش امکان انتشار بازی‌هایش را داشته باشد می‌توانیم در آینده شاهد بازی‌های جالب‌تر با ایده‌های ناب‌تر از این استودیو باشیم. پلاتینیوم گیمز که بازی‌های بزرگی مثل دو شماره اول Bayonetta و Vanquish و Metal Gear Rising: Revengeance را در کارنامه دارد، در حال حاضر مشغول ساخت Bayonetta 3 برای کنسول نینتندو سوییچ است.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده