نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۳

نینتندو می‌خواهد تا پایان سال مالی آینده ۲۰ میلیون سوییچ بفروشد

کمپانی نینتندو قصد دارد تا پایان سال مالی آینده میزان فروش کنسول سوییچ را به ۲۰ میلیون دستگاه برساند.

تاتسومی کیمیشیما، مدیر شرکت نینتندو هدف جاه‌طلبانه‌ای را در خصوص کنسول سوییچ در سر می‌پروراند؛ او قصد دارد تا پایان سال مالی آینده یعنی تا آوریل ۲۰۱۹ فروش سوییچ را به دو برابر مقدار فعلی برساند. کیمیشیما در مصاحبه‌ای که با روزنامه ژاپنی Kyoto Shimbun داشت اعلام کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی سال مالی آینده (که از ۱ آوریل ۲۰۱۸ شروع می‌شود و ۳۱ مارس ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد) میزان فروش کنسول سوییچ باید به ۲۰ میلیون واحد برسد. کیمیشیما قبلا هم پیش‌بینی کرده بود که سوییچ در سال اول عرضه‌اش فروشی برابر با ۱۰ میلیون واحد داشته باشد که خیلی زودتر از مدت یک سال به این میزان فروش رسید.

به عنوان مقایسه، کنسول پلی‌استیشن 4 طی شانزده ماه به فروش ۲۰ میلیون واحدی رسید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کیمیشیما و نینتندو هم قصد دارند تا با بلندپروازی، در بخش فروش، با پلتفرم پیشرو بازار یعنی پلی‌استیشن 4 رقابت کنند.

رسیدن به فروش ۲۰ میلیونی برای کنسول سوییچ غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد، اما نباید فراموش کنیم که دو بازی از بزرگترین مجموعه‌های نینتندو یعنی زلدا و ماریو در سال اول عرضه سوییچ برای این کنسول منتشر شدند. The Legend of Zelda: Breath of the Wild و پس از آن Super Mario Odyssey نقش بسیار مهمی در فروش بالای کنسول سوییچ داشتند. نینتندو اگر می‌خواهد در سال آینده هم به موفقیت‌هایش با سوییچ ادامه بدهد باید به فکر انتشار بازی‌های جدید از مجموعه‌های پرطرفدارش باشد. شاید یک بازی دیگر از سری Mario در کنار یک Pokemon جدید بتوانند نینتندو را به رویایش برسانند.


منبع GameInformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده