نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷

سریال Game of Thrones رکورددار بیشترین دانلود غیر مجاز در سال ۲۰۱۷

طبق آمار منتشر شده، سریال Game of Thrones برای ششمین سال متوالی بیش از هر سریال دیگری به‌صورت غیر مجاز دانلود شده است.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر تلویزیون است که تا به امروز هفت فصل این سریال تولید و از شبکه HBO به‌روی آنتن رفته است. با این حال، در طول پنج سال گذشته این سریال رکوردار بیشترین دانلود غیر مجاز نیز بوده و هر ساله در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سریال Game of Thrones برای ششمین سال متوالی رکورد بیشترین دانلود غیر مجاز در یک سال را به خود اختصاص داده است. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت تورنت‌فریک منتشر کرده، این سریال بیش از هر سریال دیگری در طول سال ۲۰۱۷ به‌صورت غیر مجاز دانلود شده است. همچنین سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) از شبکه AMC نیز بار دیگر در مکان دوم بیشترین تعداد دانلود غیر مجاز در یک سال قرار گرفته است.

سریال The Flash (فلش) از شبکه CW نیز در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است. سریال‌های دیگری چون تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)، ریک و مورتی (Rick and Morty)، فرار از زندان (Prison Break)، شرلوک (Sherlock)، وایکینگ‌ها (Vikings)، سوتس (Suits) و کماندار (Arrow) در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار دارند. با وجود اینکه تعداد دانلودهای غیر مجاز از وب‌سایت‌های تورنت افزایش پیدا نکرده و به طور مثال سهم وب‌سایت BitTorrent اندک است، اما این بدان معنا نیست که کاربران از طریق وب‌سایت‌های دیگر اقدام به دانلود غیر مجاز نکرده باشند. طی سال‌های گذشته، سریال Game of Thrones بیش از هر سریال دیگری به‌صورت غیر مجاز دانلود شده و تغییری در این روند نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی ایجاد نشده است.

Game of Thrones

شبکه HBO سعی کرده با تاسیس دو سرویس استریم HBO Go و HBO Now باعث کاهش دانلود غیر مجاز محصولات خود به خصوص سریال Game of Thrones  شود، اما رشد دانلود غیر مجاز این سریال طی سال‌های گذشته نیز ادامه داشته است. تلاش شبکه‌های مختلف برای مقابله با این موضوع نیز تاکنون تاثیری در دانلودهای غیر مجاز نداشته و حتی در طی سال‌های گذشته نیز روش‌ها و سرعت دانلودهای غیر مجاز نیز پیشرفت کرده است. با این حال، شبکه HBO دارای مشکلات امنیتی متعددی نیز روبه‌رو بوده است. تابستان امسال، شبکه HBO مورد حمله هکرها قرار گرفت و در طی این حمله سایبری، فیلمنامه قسمت چهارم فصل هفتم سریال Game Of Thrones دزدیده و سپس توسط این هکرها فاش شد. همچنین مدتی بعد قسمت چهارم فصل هفتم این سریال از شبکه استار ایندیا (Star India) که یکی از شرکای شبکه HBO است، دزدیده و منتشر شد

پس از این اتفاق‌ها، قسمت ششم فصل هفتم سریال Game of Thrones که Death Is the Enemy نام داشت، از طریق بخش اسپانیایی شبکه HBO فاش شد. با این حال، احتمالا فصل هشتم سریال Game of Thrones در سال ۲۰۱۸ پخش نخواهد شد و انتظار می‌رود که در نیمه اول سال ۲۰۱۹، فصل هشتم این سریال به‌روی آنتن برود و بدین ترتیب پس از ۶ سال قرار است یک سریال دیگر به‌جای این سریال در صدر فهرست بیشترین دانلود غیرمجاز در یک سال قرار بگیرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده