نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

بازی های هفته اول دی 1396 برای اندروید

در اولین هفته از آخرین فصل سال ۹۶، سراغ معرفی بازی‌های موبایلی چون Life is Strange و Bridge Constructor Portal رفته‌ایم.

در اولین هفته از ماه دی، بازی‌های موبایل مختلفی را در زومجی معرفی کردیم؛ از بازی اندروید و آیفون Bridge Constructor Portal که یک نسخه فرعی از سری Portal کمپانی ولو است گرفته تا بازی‌های بزرگی چون Life is Strange و Oddworld: New 'n' Tasty که این هفته نسخه موبایل آن‌ها هم در دسترس قرار گرفت. در این مطلب مروری بر تعدادی از بهترین بازی‌های معرفی‌شده در زومجی در طول هفته گذشته خواهیم داشت.

در صورتی که به دنبال بازی‌های موبایل متنوع‌ می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل، نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی، بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. 

بازی اندروید The Sun Origin

The Sun: Origin

تا به امروز بازی‌های شوتر آخرالزمانی زیادی ساخته شده‌اند؛ از سری مترو گرفته تا S.T.A.L.K.E.R و Fallout که هرکدام توانسته‌اند آخرالزمان را به شکلی روایت و خلق کنند و فضای سرد و بی‌روح جهانی ویران‌شده را به مخاطب منتقل کنند. چندی پیش یک بازی شوتر آخرالزمانی با نام The Sun: Origin برای اندروید و آیفون منتشر شد که بیش از همه حس و حالی شبیه به سری S.T.A.L.K.E.R دارد. داستان بازی در سال ۲۰۵۰ روایت می‌شود؛ جایی که در اثر انرژی بیش از حد معمول خورشید، بسیاری از انسان‌ها کشته می‌شوند و تنها افرادی که توانسته‌اند به پناهگاه بروند، زنده می‌مانند.

با این حال پس از مدتی، کمبود غذا و مهمات باعث می‌شود تا افرادی مجبور شوند دوباره به سطح زمین بروند و برای پیدا کردن این منابع تلاش کنند. گیمر در نقش یکی از همین شخصیت‌ها قرار می‌گیرد که باید سعی کند در دنیای بی‌رحم بازی، زنده بماند. مانند دیگر آثار مشابه، در The Sun: Origin هم باید مراقب انسان‌های دیگر و همچنین یک سری موجودات بی‌رحم باشید که در اثر برخورد مواد رادیواکتیو به‌وجود آمده‌اند. وجود ویژگی‌هایی چون سلاح‌های مختلف، امکان ارتقا شخصیت بازی، ماموریت‌های متنوع و همچنین جهانی نسبتا بزرگ با گرافیکی خوب باعث شده تا The Sun: Origin یک بازی سرگرم‌کننده و جذاب باشد که می‌تواند علاقه‌مندان به بازی‌های آخرالزمانی را راضی نگه دارد.

دانلود اندروید و آیفون The Sun: Origin

بازی اندروید Life is Strange

Life is Strange

Life is Strange که اخیرا هم نسخه فرعی آن تحت نام Life is Strange: Before the Storm منتشر شد، یکی از بهترین ساخته‌های داستان-محوری است که طی سال‌های اخیر منتشر شده است. این بازی داستانی قابل‌لمس و قابل‌باور روایت می‌کند که دنبال کردن لحظه به لحظه آن برای مخاطب لذت زیادی دارد. حال نسخه اصلی Life is Strange برای iOS نیز منتشر شده و اگر پیش از این، بازی را تجربه نکرده‌اید و از قضا یک دستگاه iOS هم دارید، الان بهترین فرصت است تا سراغ این بازی داستان-محور عالی بروید.

داستان بازی در مورد شخصیت مکس کالفیلد است که علاقه خاصی به عکاسی دارد و پس از مدتی قابلیت به عقب برگرداندن زمان را پیدا می‌کند. وی سپس همراه با کلوئی پرایس، بهترین دوستش برای پیدا کردن دختری به اسم ریچل امبر تلاش کرده و در این بین وقایع مختلفی را نیز تجربه می‌کند. در طول بازی تصمیم‌گیری‌های مختلفی پیش روی گیمر قرار می‌گیرند که باید سعی کنید بهترین تصمیم را در هر مورد اتخاذ کنید. در واقع نسخه‌ای که اخیرا با قیمت سه دلار برای iOS منتشر شده، اپیزود اول بازی Life is Strange است و اپیزود‌های دوم و سوم بازی هم از طریق خرید‌های درون برنامه‌ای قابل خرید هستند. اپیزود‌های چهارم و پنجم نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ برای iOS منتشر شوند و در دسترس قرار بگیرند.

دانلود بازی آیفون Life is Strange

Bridge Constructor Portal بازی اندروید و آیفون

Bridge Constructor Portal

سری بازی‌های Portal کمپانی ولو، جزو بازی‌های خلاقانه‌ای بودند که یک تجربه اول-شخص از یک بازی پازل را به شکلی عالی ارائه می‌کردند. اولین نسخه این مجموعه در سال ۲۰۰۷ منتشر شده بود و در سال ۲۰۱۱ نیز شاهد نسخه دوم آن بودیم. ولو البته تا به امروز نسخه‌هایی فرعی از بازی نیز منتشر کرده که مثلا یکی از آن‌ها نسخه‌ای مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی است. حال این کمپانی در جدید‌ترین نسخه فرعی این سری، سراغ یک بازی موبایل با نام Bridge Constructor Portal رفته است که حس و حالی کاملا متفاوت در مقایسه با نسخه‌های اصلی دارد. در این بازی هدف شما، ساخت پل است! در واقع Bridge Constructor Portal یک بازی پل‌سازی است که المان‌هایی از سری پورتال هم در خود دارد.

در این بازی که مراحل زیادی داشته و قیمتی معادل ۵ دلار دارد، باید سعی کنید به شکلی پل بسازید که یک ماشین به سلامت از نقطه A به B برسد و در داخل موادی که حالتی اسیدی دارند سقوط نکند. در مراحل اولیه، بازی صرفا روی ساخت پل متمرکز است، ولی پس از مدتی پورتال‌ها نیز به بازی اضافه می‌شوند. کارکرد پورتال‌ها به این صورت است که ماشین پس از ورود به مثلا پورتال قرمز رنگ، از پورتال قرمز دیگر خارج می‌شود و حال شما باید پل‌ها را به شکلی بسازید که اولا ماشین را به داخل پورتال درستی هدایت کنند و ثانیا بتوانند آن را سالم به مقصد برسانند. در مجموع Bridge Constructor Portal بازی سرگرم‌کننده‌ای است که به‌خوبی هم می‌تواند ذهن گیمر‌ها را به چالش بکشد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bridge Constructor Portal

بازی اندروید و آیفون Skidstorm

SkidStorm

بازی‌های ماشین سواری به هر شکلی که باشند، جذابیت بالایی دارند و می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند. یکی از بازی‌های ماشین‌سواری که اخیرا برای اندروید و آیفون منتشر شده، بازی SkidStorm است که نه یک بازی ریسینگ واقع‌گرایانه و گرافیکی که بیش‌تر یک بازی آرکید است که دوربینی ایزومتریک (بالا به پایین) دارد. این بازی که گرافیکی شاد و رنگارنگ هم دارد، شامل دو حالت مسابقه‌ای Career و چندنفره می‌شود.

در حالت Career بازیکن با سه ماشین دیگر به صورت آفلاین مسابقه می‌دهد و شاهد پیست‌های متنوع برفی، صحرایی و دیگر موارد هستیم. به مرور زمان و با شرکت در انواع و اقسام مسابقه‌های بازی، سکه و آیتم‌های دیگری به دست می‌آورید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ماشین خودتان را ارتقا دهید و شخصی‌سازی کنید. پس از اینکه در مسابقات آفلاین با کنترل‌های بازی و ویژگی‌های آن آشنا شدید، می‌توانید در مسابقه‌های چندنفره شرکت کنید که در آن‌ها باید با بازیکنان دیگری از سراسر جهان رقابت کنید و توانایی‌هایتان را به رخ آن‌ها بکشید. در کل SkidStorm یک بازی ساده ولی شدیدا جذاب و مفرح است که می‌تواند برای ساعاتی طولانی شما را سرگرم کند.

دانلود بازی اندروید و آیفون SkidStorm

بازی اندروید و آیفون Oddworld

Oddworld: New 'n' Tasty

سری Oddworld جزو بازی‌های قدیمی سبک پلتفرمر است که Oddworld: New 'n' Tasty جدید‌ترین نسخه آن به شمار می‌رود. البته این بازی در اصل یک بازسازی از نسخه اول این مجموعه است. Oddworld: New 'n' Tasty اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود و اخیرا برای اندروید و آیفون نیز در دسترس قرار گرفته است و قیمتی ۸ دلاری و حجمی بیش‌تر از یک و نیم گیگابایت دارد! در صورتی که با بازی‌های Oddworld آشنا باشید، قطعا می‌دانید که در این بازی‌ها باید سعی کنید با هدایت یک مودوکن، دیگر مودوکن‌هایی را که به بردگی گرفته شده‌اند نجات دهید. Oddworld: New 'n' Tasty نیز روندی این‌چنینی دارد و در آن، باید با هدایت ایب دیگر مودوکن‌ها را نجات دهید.

ایب در بازی Oddworld: New 'n' Tasty مجهز به هیچ سلاح یا تجهیزات کشت و کشتار نیست و در نتیجه باید سعی کنید با کار‌هایی از قبیل مخفی‌کاری یا حل کردن پازل‌ها، دشمنان‌تان را از بین ببرید و بتوانید مودوکن‌های دیگر را رهبری کنید و به جای امن برسانید. از طرف دیگر بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty گرافیک بسیار خوبی هم دارد و سازندگان، یک سری تنظیمات گرافیکی مانند بازی‌های پی‌سی برای آن در نظر گرفته‌اند که بسته به قدرت سخت‌افزاری گوشی‌تان، می‌توانید از طریق آن‌ها کیفیت بصری بازی را دستکاری کنید. همچنین از آنجایی که Oddworld: New 'n' Tasty یک بازی پولی است، با تجربه‌ای کامل و خالی از هر گونه خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغات رو‌به‌رو خواهید بود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده