// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

آپدیت شماره 3 بازی Star Citizen منتشر شد

بزرگ‌ترین آپدیت بازی Star Citizen برای سر و سامان بخشیدن به بخش چندنفره و آنلاین بازی از سوی سازندگان منتشر شد.

بازی Star Citizen که از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین انحصاری‌های پلتفرم کامپیوتر یاد می‌شود، به‌تازگی آپدیت بزرگ و مهمی دریافت کرده است که قسمت چندنفره بازی را که با نام Persistent Universe شناخته می‌شود، گسترش می‌دهد و موارد جدیدی را به آن می‌افزاید که اگر از حامیان بازی باشید، قطعا تجربه این بروزرسانی می‌تواند برای‌تان مهم باشد.

«جهان پایا» بخش چندنفره بازی Star Citizen است که در آن قرار است شاهد جنگ‌های فضایی و مبارزاتی درون‌سیاره‌ای همچون یک بازی شوتر اول شخص باشیم و آپدیت شماره ۳ بازی چند مکان نو از جمله سه قمر جدید را به بازی می‌افزاید که تیم سازنده درباره آن این‌گونه توضیح می‌دهد:

مهم‌ترین بخش این آپدیت قطعا سه قمر جدید آن است که با نام‌های یلا، دایمار و سلین شناخته خواهند شد و کوچک‌ترین آن‌ها از لحاظ جثه، وسعتی معادل ۸۵۱ هزار کیلومتر مربع خواهد داشت که بسیار بزرگ‌تر از کل جهان بازی The Elder Scrolls V: Skyrim است. بازیکنان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی و با هر وسیله نقلیه‌ای که فراهم شده است، وارد مدار این قمرها شده و سپس وارد جو آن‌ها شوند. با این روند، استار سیتیزن، اصلی‌ترین رقیب خود را که بازی Elite: Dangerous است، پشت سر خواهد گذاشت.

Star Citizen

این بروزرسانی جدید، بهبودهای دیگری را هم در بازی اعمال می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۲۰ ماموریت جدید، تعلق گرفتن هوش مصنوعی به برخی کاراکترهای غیرقابل کنترل و همچنین افزایش تعاملات بازیکن با اتاق خلبانی در فضاپیماهای بازی اشاره کرد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که سرمایه فراهم‌شده برای بازی تا به این لحظه به رقم خیره‌کننده ۱۷۵ میلیون دلار رسیده است که بودجه فوق‌العاده‌ای برای کلاود ایمپریوم محسوب می‌شود.

با این اوصاف، در چند ماه اخیر سازندگان بازی Star Citizen روزهای خوشی را سپری نکرده‌اند و شکایت‌هایی از سوی دو تن از بزرگ‌ترین حامیان مالی آن‌ها برای بازپس‌گیری مبلغ پرداخت‌شده انجام گرفته است که به گفته برخی منابع رقمی در حدود ۲۵ هزار دلار است. دلیل اصلی این دو نفر برای به راه انداختن این شکایت، تاخیر در توسعه و ساخت بخش تک‌نفره بازی است که با نام Squadron 48 شناخته می‌شود. اما به‌جز این‌ها، Cloud Imperium یک پرونده دیگر نیز برای رسیدگی دارد و آن هم شکایتی است که کمپانی کرایتک به‌خاطر استفاده از موتور کرای انجین در بازی Star Citizen و رعایت نشدن قانون کپی‌رایت به جریان انداخته است.

با وجود همه این مشکلات و چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌ای که سازندگان استار سیتیزن برای بازی خود متصور هستند، باید دید که پایان کار این پروژه عظیم و پرخرج به کجا ختم می‌شود. آپدیت جدید نیز با اینکه محتوای زیادی به بازی می‌افزاید، اما در برابر وعده‌های مطرح‌شده درباره بخش آنلاین بازی، چندان بزرگ و شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسد؛ گرچه با این حال می‌توان آن را پیشرفت محسوسی در روند ساخت بازی قلمداد کرد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده