نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

صحبت‌ های دیوید هاربر در مورد روند ساخت فیلم Hellboy

دیوید هاربر در صحبت‌های جدید خود، تلویحاً به پایان فیلمبرداری بخش‌های مربوط به شخصیت پسر جهنمی اشاره کرد.

فیلم ریبوت Hellboy (پسر جهنمی) قرار است بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیک Dark Horse مایک میگنولا که در سال ۱۹۹۳ میلادی برای اولین بار منتشر شدند و شخصیت پسر جهنمی را به طرفداران کمیک معرفی کردند، ساخته شود. دیوید هاربر بازیگر جدید شخصیت اَنِنگ آن راما، این شیطانِ پوست-قرمزِ دوست‌داشتنی خواهد بود. در ابتدا عنوان ریبوت این پروژه Hellboy: Rise of the Blood Queen (پسر جهنمی: ظهور ملکهٔ خونین) بود، ولی اندکی بعد سازندگان تصمیم گرفتند تنها عنوان قدیمی و کلاسیک Hellboy را برای پروژهٔ جدید انتخاب کنند. تا بدین لحظه هیچ‌گونه اطلاعاتی از جزئیات داستانی فیلم Hellboy منتشر نشده است، ولی با نزدیک شدن به مراحل پایانی تولید این فیلم، احتمالاً به‌زودی خبرهای بیشتری از داستان به بیرون درز خواهد کرد.

دیوید هاربر، بازیگر ۴۲ سالهٔ مجموعهٔ تلویزیونی Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) در مصاحبه با سایت Variety، با تأیید این موضوع که پروژه سخت و طاقت‌فرسایی را گذرانده است، از همکاری با نیل مارشال ابراز رضایت کرد و گفت مراحل ساخت ریبوت فیلم Hellboy از آن چیزی که در ابتدا تصور می‌کرد سریع‌تر پیش رفته است. وی در مورد این فیلم چنین گفت:

سخت بود. من ۴۲ سالم است و باید هیولاهای عظیم‌الجثه را با مشت می‌زدم.

با وجود آنکه فیلم ریبوت Hellboy برای اکران در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است و تنها یک سال طرفداران باید منتظر بمانند، اما با این حال همین یک سال نیز زمان زیادی برای طرفداران پروپاقرص پسر جهنمی محسوب می‌شود؛ یکی از فیلم‌های مورد انتظار برگرفته از آثار کمیک که همگی چشم امید به متفاوت بودن و البته موفقیت آن دارند، همین فیلم Hellboy است. نزدیک یک دهه از زمان اکران آخرین فیلم مجموعهٔ پسر جهنمی می‌گذرد و خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر تماشای دوباره این موجودِ قرمز رنگ بر روی پردهٔ سینما هستند.

David-Harbour

دو فیلم ابتدایی با نام‌های Hellboy (پسر جهنمی) و Hellboy: The Golden Army (پسر جهنمی: ارتش طلایی) توسط گیرمو دل تورو کارگردانی شدند و به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ اکران شدند. فیلم ابتدایی گیرمو دل تورو امتیازات خوبی را از منتقدین دریافت کرد، اما در گیشه عملکرد چندان موفقیت‌آمیزی نداشت و با بودجه ساخت ۶۶ میلیون دلاری، نزدیک ۹۹ میلیون دلار فروش داشت. قسمت دوم نیز توانست انتظارات را برآورده سازد و کیفیت آن کمتر از قسمت ابتدایی نبود. بودجه ساخت قسمت دوم ۸۵ میلیون دلار بود و این فیلم توانست فروش ۱۶۰ میلیون دلاری در گیشه داشته باشد که تا حدودی نسبت به قسمت اول عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشت. در فیلم‌های گیرمو دل تورو، ران پرلمن نقش شخصیت پسر جهنمی را ایفا می‌کرد. در همان اوایل مطرح شدن ساخت فیلم جدید نیز صحبت‌هایی مبنی بر این موضوع به گوش می‌رسید که قرار است بار دیگر ران پرلمن ایفای نقش شخصیت پسر جهنمی را بر عهده داشته باشد و البته گیرمو دل تورو کارگردان این فیلم است تا سه‌گانهٔ وی تکمیل شود. اما اندکی بعد اعلام شد که مایک میگنولا، خالق شخصیت پسر جهنمی، فکرهای جدیدی برای بازگشت دوبارهٔ این شخصیت بر روی پردهٔ نقره‌ای سینما در سر دارد و با کمک نیل مارشال، اندرو کازبی و نقش‌آفرینی دیوید هاربر، می‌خواهد فیلمی متفاوت و ترسناک‌تر از دو فیلم گیرمو دل تورو را برای طرفداران تدارک ببیند. از قرار معلوم فیلم ریبوت Hellboy درجه سنی R خواهد داشت و این موضوع راه را برای سازندگان هموار خواهد ساخت تا ایده‌های ترسناک و خشن‌تر خود را راحت‌تر به تصویر بکشند.

مایک میگنولا، خالق شخصیت پسر جهنمی، می‌خواهد فیلمی متفاوت و ترسناک‌تر از دو فیلم گیرمو دل تورو را برای طرفداران تدارک ببیند

چند ماه پیش تصویری جدید از شخصیت پسر جهنمی با بازی دیوید هاربر منتشر شد که شباهت زیادی به نسخهٔ گیرمو دل تورو این شخصیت داشت. در هر حال حضور بازیگری همچون دیوید هاربر که این روزها دوباره به دوران اوج خود بازگشته و با حضور دوباره در سریال محبوب Stranger Things و تکرار نقش فرمانده هاپر، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است، طرفداران را به فیلم جدید بسیار امیدوار کرده است. ایان مک‌شین، بازیگر سریال موفق American Gods (خدایان آمریکایی) و سریال Deadwood (دِدوود)، نقش پدرخوانده‌ٔ پسر جهنمی به نام پروفسور ترور براتنهولم ملقب به پروفسور بروم را ایفا خواهد کرد. میلا یوویچ، بازیگر فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) و مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل)، قرار است نقش شخصیت منفی داستان، یعنی ملکهٔ خونین را بازی کند و ساشا لین، بازیگر فیلم American Honey (عزیز آمریکایی)، نقش آلیس موناهن را در این فیلم بر عهده خواهد داشت. پنه‌لوپه میچل، بازیگر سریال Hemlock Grove (بیشه شوکران) نیز نقش جادوگری به نام گانیدا را ایفا خواهد کرد.

کارگردانی فیلم ریبوت Hellboy بر عهده نیل مارشال، کارگردان باتجربه فیلم The Descent (نزول) و دو قسمت از سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خواهد بود. اندرو کازبی و کریستوفر گولدن با کمک مایک میگنولا، روی فیلمنامه این فیلم کار خواهند کرد. لری گوردن و لوید لوین به همراه مایک ریچاردسون و کمپانی دارک هورس (Dark Horse Entertainment) از جمله افرادی هستند که تهیه و تولید این اثر مورد انتظار را بر عهده دارند.

شخصیت پسر جهنمی اولین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و ابتدا در کتاب‌های کامیک کمپانی Dark Horse حضور داشت. پسر جهنمی موجودی اهریمنی است که در اواخر جنگ جهانی دوم از جهنم احضار شده است. او توسط پروفسور ترور براتنهولم در مرکز تحقیقات و دفاع از موجودات فراطبیعی رشد داده و قوی‌تر از قبل شد و مدت خیلی کمی بعد از آن نامش به‌عنوان «بزرگ‌ترین کارآگاه مخفی جهان» ثبت شد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده