نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

فروش نینتندو سوییچ در ژاپن از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرد

طبق گزارش موسسه مدیا کریت، کنسول نینتندو سوییچ در ژاپن بیش از ۳ میلیون دستگاه فروش داشته است.

در جدیدترین گزارش فروش ارائه‌شده توسط موسسه‌ی آماری مدیا کریت مشخص شد که فروش کنسول نینتندو سوییچ در ژاپن از مرز ۳ میلیون دستگاه عبور کرده است.

به طور دقیق‌تر، کنسول نینتندو سوییچ از تاریخ بیست و هفتم آذر (۱۸ دسامبر) تا سوم دی‌ماه (۲۴ دسامبر) تعداد ۲۶۹.۶۸۴ دستگاه فروش داشته است و این کنسول در مجموع فروش ۳.۱۷۸.۱۰۰ واحدی را تجربه کرده است. شایان ذکر است که تنها ۲۹۶ روز از عرضه‌ی نینتندو سوییچ در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۵ (۳ مارس ۲۰۱۷) می‌گذرد و این کنسول در عرض چندماه به این مهم دست یافته است که قطعا موفقیت بزرگی برای کمپانی نینتندو به شمار می‌آید.

این موفقیت در حالی برای Nintendo Switch رقم خورد که این کنسول در ماه‌های نخست عرضه با کمبود موجودی در فروشگاه‌ها مواجه بود و در بعضی از ماه‌ها به سختی در خرده‌فروشی‌ها یافت می‌شد ولی نهایتا کمپانی نینتندو این مشکل را با افزایش موجودی مرتفع ساخت. پس از آن بسیاری از افراد برای خرید این کنسول هیبریدی اقدام کردند و فروش این کنسول در هفته‌ی گذشته در ژاپن به ۲۲۱.۲۱۰ دستگاه رسید و به نظر می‌رسد که این کنسول همچنان به این روند موفقیت‌آمیز ادامه خواهد داد. این روند احتمالا تا هفته‌ی نخست ژانویه (۱۱ دی‌ماه) ادامه دارد زیرا والدین ژاپنی در سال نوی میلادی طبق یک سنت دیرینه به نام «اوتوشیداما» به فرزندان خود یک پاکت پر از پول می‌دهند و این مسئله بدون شک یک فروش بی‌نظیر را برای کمپانی‌ها رقم خواهد زد.

در این میان بازی‌های مربوط به کنسول نینتندو سوییچ نیز فروش خوبی را تجربه کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به بازی Splatoon 2 (با فروش ۱.۶۶۸.۴۶۶ نسخه)، بازی Super Mario Odyssey (با فروش ۱.۲۹۲.۲۸۱ نسخه)، بازی Mario Kart 8 Deluxe (با فروش ۱.۰۴۵.۴۳۸ نسخه) و بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild (با فروش ۷۳۸.۰۶۲ نسخه) اشاره کرد.

کمپانی نینتندو چندی قبل اعلام کرد که کنسول نینتندو سوییچ تا تاریخ بیست و یکم آذرماه (۱۲ دسامبر) بیش از ۱۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است و انتظار می‌رود که این کنسول تا پایان مارس ۲۰۱۸ (۱۱ فروردین ۹۷) به فروش ۱۴ میلیون واحدی دست یابد.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.  


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده