// چهار شنبه, ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

نظرات ریدلی اسکات درباره نتفلیکس، جنگ ستارگان و Blade Runner 2049

ریدلی اسکات در مصاحبه خود با سایت خبری Vulture به اظهار نظر درباره نتفلیکس، جنگ ستارگان و دلایل شکست تجاری بلید رانر ۲۰۴۹ پرداخته است.

ریدلی اسکات در ۸۰ سالگی خود همچنان یک بمب انرژی است؛ کارگردانی که آثار ارزشمندی همچون بیگانه (Alien)، بلِید رانر (Blade Runner)، سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down)، گلادیاتور (Gladiator)، تلما و لوییز (Thelma & Louise) و مریخی (The Martian) را در کارنامه دارد و همچنان با انرژی تمام به سمت آینده می‌تازد. اسکات کسی است که فیلم استودیویی بزرگ بیگانه: کاوننت (Alien: Covenant) را در ۷۳ روز فیلمبرداری می‌کند و پس از پایان تولید فیلم جدیدش، تمام پول های جهان (All the Money in the World)، در عرض ۱۱ ساعت تصمیم می‌گیرد که کریستوفر پلامر را جایگزین بازیگر اصلی اثرش، کوین اسپیسی کند و فیلمبرداری صحنه‌های جدید را در تنها ۹ روز به پایان می‌رساند.

اسکات در مصاحبه‌ی اخیر خود با سایت خبری ولچر درباره‌ی مسائل مختلفی سخن گفته است؛ از نظرش درباره‌ی نت فلیکس (Netflix) گرفته تا تمام پول‌های جهان و فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) به کارگردانی دنی ویلنو که اخیرا در سینماهای جهان به نمایش درآمد.

Ridley Scott

بلید رانر ۲۰۴۹ پس از نمایش با وجود اینکه نظر مثبت منتقدان را به طور گسترده‌ای به خود جلب کرد اما در داخل آمریکا به فروش ۹۱ میلیون دلار دست یافت که با توجه به بودجه‌ی این اثر، می‌توان بلید رانر ۲۰۴۹ را در دسته‌ی آثاری قرار داد که علیرغم کیفیت بالای خود دچار شکست اقتصادی شدند. ریدلی اسکات، بخشی از دلایل این اتفاق را کند بودن ریتم فیلم و زمان بیش از حد طولانی (۱۶۴ دقیقه) آن می‌داند؛ نکته‌ای که پیش از آن، خود ویلنو نیز به آن اشاره کرده بود.

اسکات در شرایطی این انتقاد را بر فیلم ویلنو وارد می‌کند که خودش در ساخت فیلم‌هایی با زمان بسیار طولانی همچون قلمرو بهشت (Kingdom of Heaven)، هجرت: خدایان و پادشاهان (Exodus: Gods and Kings)، گلادیاتور (Gladiador)، ۱۴۹۲: فتح بهشت (1492: Conquest of Paradise) و گانگستر آمریکایی (American Gangster) ید طولایی دارد. جالب اینجا است که مدت زمان نسخه‌ی اولیه‌ی بلید رانر خود اسکات نیز ۴ ساعت بود، ولی برای نمایش در سینماها به نزدیک ۲ ساعت کاهش یافت.

اسکات در خلال مصاحبه‌ی خود به تمجید از Netflix پرداخته و اشاره می‌کند که معمولا هر شب یک فیلم را از طریق سیستم استریم آن تماشا می‌کند. او اعتقاد دارد که نت‌فلیکس در حال حاضر به محتوای بسیار بیشتری نیاز دارد، ولی این تولید محتوا باید با حفظ کیفیت همراه باشد؛ چیزی که در بسیاری از اوقات نادیده گرفته می‌شود. اسکات، سریال شکارچی ذهن (Mindhunter) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی دیوید فینچر را بهترین مجموعه‌ی نت‌فلیکس می‌داند و امیدوار است که خودش نیز در آینده‌ای نزدیک، به تولید یک سریال ۱۰ قسمتی بپردازد.

اسکات در پاسخ به این سوال که اگر کمپانی لوکاس فیلم (Lucasfilm) از وی درخواست می‌کرد تا یکی از قسمت‌های جنگ ستارگان (Star Wars) را کارگردانی کند چه می‌کرد، می‌گوید:

نه، این می‌توانست خیلی خطرناک باشد؛ چرا که آنها دوست دارند مرا به کنترل خودشان درآورند. در حالی که من همواره به‌خوبی می‌دانم که در حال انجام چه کاری هستم و کنترلم را دست کسی نمی‌دهم.

Ridley Scott

اسکات همچنین اشاره می‌کند که اخیرا از وی خواسته شده است تا در میان تولید یکی از فیلم‌های مطرح هالیوودی، جایگزین کارگردان فیلم بشود. او در پاسخ به این سوال که آیا آن فیلم راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) و آن کارگردان برایان سینگر است، جواب روشنی نمی‌دهد.

نمایش تمام پول‌های جهان، تازه‌ترین اثر ریدلی اسکات به‌تازگی در سینماهای آمریکا و سایر نقاط جهان آغاز شده است. این اثر که با واکنش عموما مثبت منتقدان روبه‌رو شده، در جوایز گلدن گلوب نامزد دریافت ۳ جایزه در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن بخش درام و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده