// چهار شنبه, ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

پولسازترین بازیگران سال 2017: وین دیزل در صدر

مجله‌ی فوربس فهرست پولسازترین بازیگران سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که در آن، وین دیزل با نقش‌آفرینی در فیلم‌های The Fate Of The Furious و Triple X: The Return of Xander Cage، رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص داده است.

وین دیزل، بازیگر ۵۰ ساله‌ی محبوب دنیای سینما، بالاتر از ستارگان دیگری نظیر دواین جانسون و گل گدوت، عنوان پولسازترین بازیگر سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد. این موفقیت برای دیزل در شرایطی به دست آمده که او امسال در دو فیلم سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious) به کارگردانی اف. گری گری و تریپل اکس: بازگشت زندر کیج (Triple X: The Return of Xander Cage) به کارگردانی دی جی کاروسو به ایفای نقش پرداخته است. تریپل اکس: بازگشت زندر کیج پس از نمایش در ابتدای سال جاری میلادی، در آمریکا به فروش ۴۴ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۳۴۶ میلیون دلار دست یافت.

فیلم‌های وین دیزل در سال ۲۰۱۷، نزدیک به عدد ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته‌اند

سرنوشت خشمگین به‌عنوان هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) نیز پس از نمایش در بهار امسال، در آمریکا به فروش ۲۲۵ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۱ میلیارد و ۲۳۵ میلیون دست یافت که مجموع این ارقام، مجموع فروش فیلم‌های وین دیزل را نزدیک به عدد ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار (۱ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۱۵۶ دلار) رساند.

همچنین دیزل با دریافت دستمزد ۵۴.۵ میلیون دلار، عنوان سومین بازیگر پردرآمد سال را به خود اختصاص داد.

Vin Diesel

وین دیزل کار حرفه‌ای خود در سینما را از سال ۱۹۹۵ آغاز کرد؛ زمانی که فیلم کوتاه Multi-Facial را با بودجه‌ی ۳ هزار دلار ساخت که این اثر پس از نمایش در جشنواره‌ی کن، نقدهای مثبتی را دریافت کرد. او دو سال بعد، فیلم بلند ولگردها (Strays) را با بودجه‌ی تنها ۵۰ هزار دلار، به نویسندگی و تهیه‌کنندگی خودش ساخت و خودش نیز در نقش اصلی آن ظاهر شد که این اثر نیز در جشنواره‌ی ساندنس به نمایش درآمد. استیون اسپیلبرگ، کارگردان افسانه‌ای سینما که کار دیزل را از همان نخستین فیلم کوتاهش دنبال می‌کرد، پس از تماشای عملکرد وی در ولگردها، نقش سرجوخه کاپارارزو را در فیلم نجات سریاز رایان (Saving Private Ryan) به طور اختصاصی برای او در نظر گرفت. دیزل با بازی در نقش ریچارد بی ریدیک در فیلم پیچ بلک (Pitch Black) بود که نام خود را در بین علاقه‌مندان به سینما مطرح کرد و در ادامه در فیلم‌های سریع و خشمگین (The Fast and the Furious)، تریپل اکس (Triple X) و دنباله‌های آنها به ایفای نقش پرداخت. از جمله نقش‌آفرینی‌های دراماتیک دیزل می‌توان به بازی وی در فیلم مرا متهم بدان (Find Me Guilty) به کارگردانی سیدنی لومت اشاره کرد که بعد جدیدی از هنر وی را در عرصه‌ی بازیگری به نمایش گذاشت.

Vin Diesel

دواین جانسون، همبازی دیزل در فیلم سرنوشت خشمگین، با احتساب فروش این فیلم و دو فیلم گارد ساحلی (Baywatch) و جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle)، به‌عنوان دومین بازیگر پولساز 2017 لقب گرفت. فیلم گارد ساحلی پس از نمایش در اواخر بهار و اوایل تابستان سال جاری در آمریکا به فروش ۵۸ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۱۷۷ میلیون دلار دست یافت که این رقم به‌علاوه‌ی فروش دو فیلم سرنوشت خشمگین و جومانجی: به جنگل خوش آمدید، مجموع فروش فیلم‌های جانسون را به عدد ۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون دلار می‌رساند.

جانسون با دریافت مبلغ ۶۵ میلیون دلار، دومین بازیگر پردرآمد دنیای سینما به حساب می‌آید. مارک والبرگ با در آمد ۶۸ میلیون دلار، در صدر جدول این فهرست قرار دارد.

Dwayne  Johnson

در فهرست پولسازترین بازیگران سال، گل گدوت، ستاره‌ی ۳۲ ساله‌ی دنیای سینما، در جایگاه سوم جای دارد. او در سال جاری در دو فیلم زن شگفت انگیز (Wonder Woman) به کارگردانی پتی جنکینز و لیگ عدالت (Justice League) به کارگردانی زک اسنایدر در نقش پرنسس دایانا به ایفای نقش پرداخته که زن شگفت‌انگیز پس از نمایش در تابستان امسال، در آمریکا فروش ۴۱۲ میلیون دلاری و در سطح جهان نیز فروش ۸۲۲ میلیون دلاری را تجربه کرد و فیلم لیگ عدالت نیز پس از نمایش در هفته‌های اخیر، به فروش جهانی ۶۴۷ میلیون دلار دست یافته است که مجموع آنها، فروش فیلم‌های گدوت را به ۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون دلار می‌رساند. با این حساب، گدوت عنوان پولسازترین بازیگر زن سال ۲۰۱۷ را نیز در اختیار دارد.

gal gadot

اما واتسون (Beauty and the Beast و The Circle) با رقم ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، جانی دپ (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales و Murder on the Orient Express) با رقم ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار، دیزی ریدلی (Murder on the Orient Express و Star Wars: The Last Jedi) با رقم ۱ میلیارد و هشتاد میلیون دلار، تام هالند (Spider-Man: Homecoming و Pilgrimage) با رقم ۸۸۸ میلیون دلار، کریس پرت (Guardians of the Galaxy Vol. 2) بارقم ۸۶۵ میلیون دلار، کریس همسورث (Thor: Ragnarok) با رقم ۸۴۵ میلیون دلار و جان بویگا (Star Wars: The Last Jedi ،The Circle و Detroit) با رقم ۸۱۵ میلیون دلار، نفرات چهارم تا دهم فهرست پولسازترین بازیگران سال ۲۰۱۷ هستند.

emma watson

این فهرست در شرایطی توسط مجله‌ی فوربس منتشر شده که سال گذشته کریس ایوانز و رابرت داونی جونیور با رقم ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار و مارگو رابی با رقم ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رتبه‌های نخست پولسازترین بازیگران سال را در اختیار داشتند.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده