نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰

کارن گیلان خواستار ساخت فیلم ابرقهرمانی تماما زنانه شد

کارن گیلان با اشاره به شخصیت‌های ابرقهرمان زن فراوانی که این روزها خلق شده‌اند، خواستار ساخت فیلمی تنها با حضور شخصیت زنان ابرقهرمان شد.

کارن گیلان، هنرپیشه و مدل سابق اسکاتلندی‌تبار سینمای هالیوود که طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی وی را با بازی در نقش شخصیت نبیولا از مجموعهٔ Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) به خاطر دارند، بدین نتیجه رسیده است که اکنون زمان مناسبی برای برای ساخت فیلمی ابرقهرمانی، تنها با حضور شخصیت‌های زن کمیک‌های مارول است و نوبت به حضور این شخصیت‌ها در کنار هم در فیلمی جداگانه از دنیای سینمایی مارول رسیده است.

دنیای سینمایی مارول تجربهٔ خوبی، حداقل در زمینه تصمیم گرفتن به ساخت و اکران فیلم‌های بر پایهٔ شخصیت ابرقهرمان زن نداشته است. چندین سال اسکارت جوهانسون تنها بازیگر اصلی دنیای سینمایی مارول بود و وی نقش شخصیت بلک ویدو را در میان گروه مردانهٔ انتقام‌جویان بر عهده داشت. با وجود آنکه زمان زیادی از معرفی این شخصیت می‌گذرد و در واقع در سال ۲۰۱۰ میلادی بود که برای اولین مرتبه شخصیت بلک ویدو در قسمت دوم مجموعهٔ Iron Man (مرد آهنی) معرفی شد، با گذشت مدت زمانی نزدیک به ۸ سال، تاکنون تصمیمی برای ساخت فیلمی جداگانه از ناتاشا رومانوف گرفته نشده است.  

از زمانی که دنیای سینمایی مارول روز‌به‌روز گسترده‌تر شد، شخصیت‌های ابرقهرمان زن فراوانی نیز در فیلم‌های مارول معرفی شدند و هر کدام هم شخصیتی اصلی بودند و نقش مهمی را ایفا می‌کردند. شخصیت نبیولا با نقش‌آفرینی کارن گیلان در مجموعهٔ Guardians of the Galaxy یک مبارز حرفه‌ای و بسیار بامهارت است و خواهر وی در این مجموعه، یعنی شخصیت گامورا با بازی زوئی سالدانا نیز یکی از چالاک‌ترین و قدرتمندترین‌ها در دنیای سینمایی مارول است. از طرفی امسال فیلم موفق Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) اکران شد که نه‌تنها اولین شخصیت شرور و منفی زن دنیای سینمایی مارول، یعنی شخصیت هلا با نقش‌آفرینی کیت بلانشت را معرفی کرد، بلکه در این فیلم شاهد معرفی شخصیت کلیدی والکری با بازی تسا تامپسون بودیم و بلافاصله پس از اکران این فیلم صحبت‌ها راجع به ساخت فیلمی جداگانه از این شخصیت آغاز شد. در حال حاضر در دنیای سینمایی مارول، شخصیت‌های ابرقهرمان زن فراوانی وجود دارند و هر کدام نیز داستان مخصوص به خود را داشته و بازیگران بدی نیز ایفاگر نقش این شخصیت‌ها نیستند؛ از همین رو هیچ بعید نیست که سرانجام استودیو مارول چراغ سبزی برای ساخت فیلمی کاملاً زنانه از ابرقهرمانان جدید خود بدهد.

Gilan

کارن گیلان در مصاحبهٔ جدید خود با سایت ایندی وایر (Indiewire) که موضوعیت آن راجع به فیلم جدید کارن گیلان، یعنی فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) بود، در مورد تصمیم خود و بعضی از همکارانش برای آینده دنیای سینمایی مارول سخن گفت. سخنان کارن گیلان را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

بری لارسون گفت که باید نزد کوین فایگی برویم و به او بگوییم که یک فیلمِ مارولی کاملاً زنانه بسازد. ما هم در قالب یک گروه راهی دفتر کوین فایگی شدیم، همه زنان حضور داشتند و قضیه را به وی گفتیم. کوین فایگی نیز با استقبال از ایده ما گفت: بله! فیلم عالی‌ای خواهد شد! اما وی هیچ‌گونه تعهدی در این زمینه نداد، ولی وی نیز با ما هم‌عقیده بود که ایده‌ٔ بسیار خوبی است.  

کارن گیلان در ادامه مصاحبهٔ خود نیز بار دیگر به این موضوع پرداخت و گفت اکنون بهترین زمان ممکن برای ساخت فیلمی کاملاً زنانه از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است. مشخص است کارن گیلان با تمام وجود در تلاش است که مارول را راضی به ساخت فیلمی زن-محور کند و البته تا این لحظه تأییدیه‌ای از این استودیو نگرفته است. وی همچنین به موفقیت فیلم Wonder Woman (واندر وومن) به کارگردانی پتی جنکینز و نقش‌آفرینی گل گدوت اشاره داشت که در فصل تابستان گیشه‌ها را در تسخیر درآورده بود. وی در ادامه چنین گفت:

به موفقیت فیلم Wonder Woman نگاه کنید! از این واضح‌تر نمی‌توان گفت که ما نیز به دنبال چنین چیزی هستیم!

در ماه اکتبر سال جاری بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از بازیگران زن دنیای سینمایی مارول خواستار ساخت فیلمی کاملاً زنانه از سوی استودیو مارول شده‌اند. بازیگرانی همچون تسا تامپسون، اسکارلت جوهانسون، زوئی سالدانا، کارن گیلان، پام کلمنتیف و بری لارسون از کوین فایگی، رئیس استودیو مارول خواستار ساخت فیلمی با محوریت زنان ابرقهرمان شدند. با توجه به تعداد زنانی که در حال حاضر در دنیای سینمایی مارول حضور دارند و قدرت‌های متفاوت و رنگارنگ هر کدام از آن‌ها، ساخت فیلمی از این شخصیت‌ها بسیار محتمل است. تنها سؤالی که در این میان مطرح می‌شود زمان ساخت این پروژه است.

در حال حاضر در دنیای سینمایی مارول، شخصیت‌های ابرقهرمان زن فراوانی وجود دارند و هر کدام نیز داستان مخصوص به خود را داشته و بازیگران بدی نیز ایفاگر نقش این شخصیت‌ها نیستند؛ از همین رو هیچ بعید نیست که سرانجام استودیو مارول چراغ سبزی برای ساخت فیلمی کاملاً زنانه از ابرقهرمانان جدید خود بدهد

کوین فایگی با پذیرفتن این موضوع که دی سی در زمینهٔ ساخت فیلمی جداگانه از یکی از ابرقهرمانان زن خود از مارول جلو افتاده است، عقب‌ماندگی مارول را حداقل در این مورد از دنیای سینمایی دی سی قبول دارد و البته فکرهایی هم به حال این موضوع کرده است. سال آینده استودیو مارول دو فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و وسپ) و Captain Marvel (کاپیتان مارول) را اکران خواهد کرد که در فیلم اول نیکل اوانجلین لیلی نقش شخصیت واسپ را خواهد داشت و احتمالاً شاهد ساخت فیلمی جداگانه از این شخصیت خواهیم بود و در فیلم دوم نیز شخصیت اصلی داستان زن خواهد بود و بازیگر نقش کاپیتان مارول، بری لارسون است. فیلم Ant-Man and the Wasp در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیرماه ۱۳۹۷) اکران خواهد شد و فیلم Captain Marvel قرار است در تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۱۹ (۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷) به روی پرده سینما برود. اگر دنیای سینمایی مارول همین‌طور به معرفی شخصیت ابرقهرمان جدید زن ادامه دهد، در آن صورت شاید به‌زودی شاهد گروه انتقام‌جویانِ زن استودیو مارول نیز باشیم و با توجه به سلایق کنونی تماشاچیان، موفقیت این آثار نیز از پیش تضمین شده است.

کارن گیلان، بازیگر قدیمی مجموعه‌ٔ تلویزیونی Doctor Who (دکتر هو) است که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در این مجموعه حضور داشت. از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر می‌توان به Oculus (آکیولس)، The Big Short (رکود بزرگ)، In a Valley of Violence (در دره خشونت) و The Circle (دایره) اشاره داشت. آخرین نقش‌آفرینی کارن گیلان بر پرده سینما، مربوط به فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک، مورگان ترنر، مدیسون آیسمن، سر داریوس بلین، الکس ولف و نیک جوناس حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. جیک کاسدان، پسر لارنس کاسدان، نویسندهٔ افسانه‌ای مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان و کارگردان فیلم Bad Teacher (معلم بد)، وظیفهٔ کارگردانی فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle را بر عهده داشته است. این فیلم با بودجه تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری خود، تا این لحظه ۱۲۰ میلیون دلار فروش داشته است و از نگاه منتقدان نیز فیلمی متوسط، ولی سرگرم‌کننده بوده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده