// سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

GTX Titan V نسبت به کارت های پاسکال از قابلیت های DirectX 12 بیشتر بهره می‌برد

با توجه به بنچمارک جدید کارت گرافیک Nvidia Titan V، مشخص شده است که این کارت گرافیک نسبت به کارت‌های پاسکال ویژگی‌های بیشتری از DirectX 12 را استفاده می‌کند.

با عرضه شدن کارت گرافیک GTX Titan V، خیلی از کاربران و گیمرهای پلتفرم کامپیوتر با یک سوال اساسی مواجه شده‌اند و آن هم این است که معماری ولتا (معماری به کار گرفته‌شده در کارت گرافیک Nvidia Titan V) تا چه اندازه نسبت به معماری پاسکال برتری دارد؟ آیا کارت گرافیک جدید معماری ولتا همانند پاسکال است و فقط هسته‌های CUDA بیشتری دارد یا اینکه از نظر عملکرد گیمینگ نیز بهبود یافته است؟

با توجه به اخبار سخت افزار منتشر شده، اخیرا سایت Gamers Nexus بنچمارکی از کارت گرافیک Nvidia Titan V منتشر کرده که در جریان آن شاهد عملکرد بهتر معماری ولتا هستیم. به عبارتی وقتی پای دایرکت ایکس 12 به وسط می‌آید، می‌بینیم که معماری ولتا از ویژگی‌های بیشتری از DirectX 12 استفاده می‌کند. برای مثال در بخش Conservative Rasterization (ویژگی‌ای که در جریان آن شاهد اضافه شدن یک سری پیکسل مشخص هستیم که برای رندرینگ اضافه می‌شود و نتیجه آن، شناسایی بهتر الگوریتم‌ها است) نظاره‌گر Tier 3 برای معماری ولتا هستیم. این در حالی است که برای معماری پاسکال، این ویژگی روی Tier 2 قرار دارد.

اینکه شاهد کارت گرافیکی هستیم که از ویژگی‌های بیشتر دایرکت ایکس 12 استفاده می‌کند، می‌تواند خبر خوبی برای گیمینگ باشد، اما باید ببینیم که با پیشرفت آهسته DirectX 12، این ویژگی‌ها تا چه اندازه پیشرفت خواهند کرد. در ادامه می‌توانید بنچمارک منتشر شده را مشاهده کنید. بنچمارک DirectX 12 معماری ولتا


منبع Overclock3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده