نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

دلایل محبوبیت محله پیروزی در شرق تهران

تا به حال پیش آمده که دلتان هوای صفا و صمیمیتی را که قدیم‌ها در میان ساکنان محلات وجود داشته است بکند؟

محله‌هایی که ساکنین آنها عضو یک خانواده و در غم و شادی یکدیگر شریک بودند. امروز اما در محله‌های ساختمان‌سازی شده تهران دیگر چندان خبری از حال و هوای خاطرات پدربزرگ و مادربزرگ نیست. ریش‌سفیدهای محل جای خود را به مدیران و هیئت مدیران ساختمان‌ها داده‌اند و حتی ساکنین واحدهای ‌هم‌طبقه هم با یکدیگر غریبه‌اند. امروز مفهوم خانه و محله و هويت جمعی انسان‌ها در لابه لای آپارتمان‌ها گم شده است. اما اگر هنوز هم به دنبال روابط همسایگی و احساس تعلق جمعی در محل زندگی خود هستید، خرید، رهن و اجاره آپارتمان در پیروزی می‌تواند محیطی امن و آرام را برای شما فراهم کند.

البته در طی دو دهه گذشته با رونق آپارتمان‌نشينی، نوسازی‌هایی در بافت مسکونی محله پیروزی صورت گرفته و بافت قدیمی و جدید در کنار یکدیگر ساختار کالبدی محله را شکل داده است. در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی منتهی به خیابان پیروزی که چرخی بزنید، کثرت خانه‌ها و آپارتمان‌هایی با تعداد واحدهای بالا را می‌توانید ببینید. با این حال روابط و تعاملات اجتماعی میان همسایگان در این محله تداوم داشته و از خلال گروه‌های دوستی همسایگی به‌ویژه میان خانم‌ها، هویت جمعی مشخصی شکل گرفته است.

خیابان پیروزی سرزنده و سازمان‌یافته بر اساس اصول طراحی مطلوب و پایدار شهری است که پایداری روابط اجتماعی-فرهنگی ساکنین از ویژگی‌های آن است. نمود این ویژگی را در کتابخانه پیروزی می‌توان مشاهده کرد. اهالی محله مشارکت جالب توجهی در اهدا و نذر کتاب به هم‌محله‌ای‌هایشان دارند؛ به طوری که در عرض یک سال، ۳۰۰۰ جلد به کتابخانه اهدا شده است و روزانه تعداد بالایی کتاب در واقع از مردم به مردم امانت داده می‌شود. در محله پیروزی هنوز هم مفهوم بقال خوش‌مشرب محل جریان دارد، مسجد هنوز پاتوق خیران و نیکوکاران محلی است و بوستان محل گپ و گفت و سپری کردن اوقات فراغت ساکنین. خاطرات و صحبت‌های اهالی پیروزی هم گواه روح جمعی حاکم بر محله است. همین پیوندها موجب شده که ساکنین قدیمی حاضر به فروش خانه‌های خود و ترک این محله نباشند و بیشتر املاکی که برای رهن و اجاره آپارتمان در پیروزی آگهی می‌شوند آپارتمان‌های نسبتا نوساز باشند.

نرخ رهن و اجاره در پیروزی

رهن و اجاره آپارتمان در محله‌های مختلف پیروزی متغیر است. قیمت‌های پایین‌تر عموما در محله بروجردی، بلوار ابوذر و شکوفه پیدا می‌شوند و نرخ‌های بالاتر مربوط به محله‌های فرزانه، پرستار، مقداد، چهارصددستگاه، سلیمانیه، صد دستگاه و نقاطی از خیابان نبرد و در بالاترین ارقام مختص نیروی هوایی است. برای مثال در سایت دیوار برای آپارتمان ۵۳ متری، ۹ سال ساخت با پارکینگ و انباری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره و ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه درخواست شده است؛ در حالی که در نبرد شمالی برای آپارتمانی مشابه ۷۵۰ هزار تومان اجاره و ۴۰ میلیون تومان ودیعه در نظر گرفته شده است که البته در نبرد جنوبی قیمت‌ها پایین‌تر هم می‌آید. برای مقایسه قیمت‌ها با محله‌ ابوذر، می‌توان به ۵۵ متر آپارتمان با کاغذ دیواری و کابینت ام دی اف اشاره کرد که با مبلغ ماهانه ۸۰۰ هزار تومان و ۲۰ میلیون تومان ودیعه می‌توان آن را اجاره کرد. البته با جست و جوی بیشتر در نبرد و پرستار و نیرو هوایی هم امکان پیدا کردن ارقام پایین‌تر موجود است؛ به شرطی که صرفا به دنبال ساختمان نوساز نباشید. اما در شکوفه حتی آپارتمان نوساز و خیلی شیک را می‌توان هم قیمت با نبرد یا نیرو هوایی اجاره کرد.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده