نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

دلایل محبوبیت شرق تهران برای متقاضیان خرید خانه

نارمک محله‌ای قدیمی است؛ زمانی به محله صدمیدان معروف بوده و یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران محسوب می‌شده است.

اما هنوز ساخت و سازهای بی‌رویه اصالت محله را از بین نبرده‌اند و برای همین خیلی‌ها علاقه‌مند به سکونت در آن هستند و خرید خانه در نارمک از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما جز قدیمی بودن محله، چه دلایلی باعث این محبوبیت شده است؟

۱. این محله را آلمانی‌ها ساخته‌اند و تهران هنوز آنقدر بخشنده و دست و دلباز بوده که فضای سبز بسیاری را نصیب نارمک کند. صد میدان در محله ساخته شده که وجه تمایز آن با محلات دیگر بوده؛ پاتوقی برای اهالی، زمینی برای بازی کودکان و جایی برای نشستن و خوش و بش کردن و به هم نزدیک‌تر شدن. نارمک در شهرسازی مدرن جزو اولین تجربه‌هاست. تبدیل آن از دهی خوش آب و هوا به محله‌ای امروزی از سال ۱۳۲۹ شروع شد و کارمندان دولت ساکنان اولیه محله بودند. میدان هفت حوض و ایستگاه دفتر زودتر از همه ساخته شد و بعد از آن گلبرگ و سی متری نارمک به محله اضافه شدند. بیشتر ساختمان‌ها و خانه‌های این محله جهت شمالی و جنوبی دارند و به همین دلیل خانه‌ها نورگیرند.

۲. نارمک یکی از خوش‌مسیرترین و در دسترس‌ترین مناطق تهران به حساب می‌آید. خط یک سامانه اتوبوس تندرو تهران (تهرانپارس – میدان آزادی)، خط سه سامانه اتوبوس تندرو تهران (پایانه علم و صنعت – پایانه خاوران)، خط پنج سامانه اتوبوس تندرو تهران (پایانه علم و صنعت – پارک سوار بیهقی) و خط دو متروی تهران با پنج ایستگاه باعث شده دسترسی عمومی به نارمک آسان باشد و شهروندانی که جزو طبقه متوسط اقتصادی محسوب می‌شوند علاقه‌مند به سکونت در این محله باشند.

۳. میدان هفت‌حوض یکی از مراکز خرید سنتی و مهم در تهران محسوب می‌شود و شهروندان بسیاری را برای خرید به نارمک می‌کشد.

گرچه تهران دارد از پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عظیم انباشته می‌شود، اما همچنان عرضه و تقاضا در نارمک از طریق مغازه‎ها و فروشگاه‌های محلی انجام می‌شود و این ارتباط و اعتماد دوطرفه بین خریدار و فروشنده باعث شده خریداران با احساس خوبی منطقه را ترک کنند. علاوه بر این، نارمک امکانات بی‌شماری دارد. مراکز ورزشی، بیمارستان، کتابخانه عمومی، فرهنگسرا، سینما، شهرکتاب و مراکز فرهنگی از این جمله‌اند.

۴. نارمک با ثبات نسبی قیمت روبه‌روست؛ برای همین، علاقه‌مندان خرید خانه در نارمک می‌توانند با اطمینان بیشتری معامله کنند. آگهی‌های فروش خانه در سایت دیوار نشان می‌دهد قیمت‌ها با نوسان چندانی مواجه نیست و تنوع متراژ آپارتمان در این محله موجب شده گزینه برای انتخاب و خرید فراوان باشد. علاوه بر این هنوز خانه‌های حیاط‌دار بسیاری در محله وجود دارد و گزینه خوبی برای شهروندان مشتاق به زندگی در خانه حیاط دار است.

۵. به دلیل نوع بافت نارمک، همبستگی بسیاری بین مردم محله وجود دارد. ساکنان قدیمی نارمک بسیارند و بعضی‌ها نسل اندر نسل در این منطقه ساکن بوده‌اند. همین همبستگی باعث شده که نشود راحت دل بکنی و خانه‌ات را عوض کنی و به محله‌ای دیگر بروی. از طرفی دیگر، نوع‌دوستی بالای مردم محله به کمک تازه‌واردان هم می‌آید و ساکنان جدید سریع‌تر و راحت‌تر در محله جا می‌افتند. از این‌رو خرید خانه در نارمک فرصتی مغتنم به حساب می‌آید که نباید از دستش داد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده