نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

تصاویر جدیدی از نسخه بازسازی شده Half-Life منتشر شد

تصاویر جدیدی از بازی Black Mesa، نسخه بازسازی شده Half-Life که توسط طرفداران این اثر ساخته می‌شود، منتشر شده‌اند که پیشرفت و بهبود گرافیک بازی را به خوبی نشان می‌دهند.

Black Mesa نام نسخه‌ای بازسازی شده از قسمت اول سری Half-Life است که توسعه آن از حدود یک دهه پیش به وسیله طرفداران این مجموعه آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. البته مراحل بازی در دو بخش و در قالب دو بازی مجزا طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ عرضه شده‌اند، اما پروژه Black Mesa هنوز به تکمیل نرسیده است و هواداران بازی همچنان روی آپدیت‌ها و محتواهای بیشتر مشغول به کار هستند. به تازگی چند تصویر جدید از گیم‌پلی این بازی که مربوط به آخرین بروزرسانی آن می‌شود منتشر شده و نشان می‌دهد گرافیک آن نسبت به نسخه اصلی Half-Life که در سال ۱۹۹۸ عرضه شده بود، تا چه حد پیشرفت داشته است. آپدیت جدید Black Mesa ویژگی‌هایی مثل نورپردازی پویا و همزمان را به بازی اضافه کرده و همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، با افزودن افکت‌های گرافیکی به‌روز، محیط‌های قدیمی Half-Life را زنده‌تر کرده است.

در حال حاضر بازیکن‌ها می‌توانند Black Mesa را با تخفیف به قیمت ۴.۹۹ دلار از استیم خریداری کنند که این مبلغ برای تجربه دوباره یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی واقعا ناچیز است. اطلاعات بیشتر درباره آپدیت جدید Black Mesa را می‌توانید از طریق صفحه استیم بازی به دست آورید.

کمپانی ولو در حالی انتشار نسخه جدید مجموعه Half-Life را مدت زیادی به تعویق انداخته و حتی از صحبت‌ کردن درباره آن طفره می‌رود که ساخته شدن Black Mesa آن هم به دست طرفداران این مجموعه نشان دهنده عشق و علاقه وافر آنها به مجموعه محبوب‌شان است.

شماره اول سری Half-Life که به عنوان اولین بازی ساخته شده به وسیله کمپانی ولو عرضه شد، یک تیراندازی اول‌شخص علمی-تخیلی بود که بازیکن‌ها را در نقش یک فیزیکدان تئوریک به نام «گوردون فریمن» قرار می‌داد. ماجرا از این قرار بود که بر اثر یک حادثه در ایستگاه تحقیقاتی «تپه سیاه» (Black Mesa) واقع در ایالت نیو مکزیکو، شکافی در زمان و مکان به وجود می‌آید و دروازه‌ای به سوی یک دنیای ناشناخته به نام «زن» (Xen) باز می‌کند که موجودات فضایی از طریق آن وارد ایستگاه تحقیقاتی می‌شوند و کارمندان آن را از بین می‌برند. در حالی که گوردون و سایر افراد باقیمانده برای نجات جان‌شان در حال فرار از تپه سیاه هستند، پای یک گروه نظامی نیز به ماجرا کشیده می‌شود و قضیه را پیچیده‌تر می‌کند. در نهایت گوردون به دنیای زن قدم می‌گذارد و رهبر موجودات فضایی را نابود می‌کند، اما در ادامه با دشمن اصلی سری یعنی «جی-من» (G-Man) مواجه می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده